Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] SP3 black screen na inloggen, SP3 eraf geen oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een XP machine welke zelf SP3 wilde installeren volgens de Windows update en hierna opnieuw wilde opstarten geeft een "black screen" na het inloggen in normale en veilige modus. De SP3 moet de laatste versie geweest zijn aangezien deze op dat moment echt gedownload werd, kan dus geen oude versie uit de cache geweest zijn.

De muis is wel beschikbaar en na heel, echt heel lang, wachten in Veilige Modus komen er wel iconen maar explorer.exe wil niet echt meewerken.

Ik heb gezocht en kwam altijd op de volgende oplossing uit:

http://computerrepairservice.net/blog/tag/xp-service-pack-3/

Nu blijkt het dat deze manier van verwijderen niet helemaal lekker werkt, het inloggen blijft slecht gaan en ik zie in Veilige Modus in de text welke in de hoeken staat vaan sp_2 en ook weer Service Pack 3 staan.

Ik wil er eigenlijk even zeker van zijn dat ik aan een nieuwe installatie zit of dat ik nog andere manieren kan proberen.

Ik heb of manieren volgens de bovenstaande link gevonden of gevonden dat men toch aan een nieuwe installatie vast zat. Ik heb er hier op het forum nog weinig over kunnen vinden.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer eens save-mode met een ander user account.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:15:
Probeer eens save-mode met een ander user account.
Useraccount of Administrator geven dezelfde problemeb, erg langzaam.

Een mogelijkheid om een nieuw account aan te maken zit er met die traagheid niet in.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan doe je dat toch vanaf een command prompt? :)
net user <username> /add
Je hebt blijkbaar een andere PC voorhanden, kijk dan gelijk hoe je met net (local)group users aan bijvoorbeeld de Local Administrators groep kan toevoegen.

Scheelt je weer door venstertjes heenklikken.

Je zou eventueel nog op commandline in Safe Mode de uninstall proberen van sp3 voor het geval dat ie toch niet correct gedeinstalleerd is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:10:
Dan doe je dat toch vanaf een command prompt? :)
net user <username> /add
Hoe wil je dit doen dan, via de Recovery console ? Ik namelijk met moeite in de Safe mode komen waarna ik daar vrijwel niets kan doen.
Je hebt blijkbaar een andere PC voorhanden, kijk dan gelijk hoe je met net (local)group users aan bijvoorbeeld de Local Administrators groep kan toevoegen.
Tweaker met 1 PC zie je weinig meer ;) Is een optie om te doen inderdaad.
Scheelt je weer door venstertjes heenklikken.

Je zou eventueel nog op commandline in Safe Mode de uninstall proberen van sp3 voor het geval dat ie toch niet correct gedeinstalleerd is.
Safe mode... probleem dus.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt zoiets als Safe mode met Command Prompt only toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:55:
Je hebt zoiets als Safe mode met Command Prompt only toch? :)
Windows 98 heeft dat ja, ik heb hier alleen de optie "Veilige modus MET Commandline"

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:+ wat zou dat nou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die logt dus vrolijk in op de GUI en daar kan ik niets mee, dat is mijn issue :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:09:
De muis is wel beschikbaar en na heel, echt heel lang, wachten in Veilige Modus komen er wel iconen maar explorer.exe wil niet echt meewerken.
^^ en in die Safe mode commandline is de explorer.exe shell vervangen met de commandprompt dus hoef je daar dan weer niet op te wachten toch?

Maar goed, als dat te lang duurt houdt het op.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:57:
[...]

^^ en in die Safe mode commandline is de explorer.exe shell vervangen met de commandprompt dus hoef je daar dan weer niet op te wachten toch?

Maar goed, als dat te lang duurt houdt het op.
Jawel moet ik ook erg lang op wachten. Ik kon uiteindelijk wel de software lijst starten via de commandline, morgen even proberen in safe mode te booten en dan weer daar in te komen... lastig probleem zoals ik al eerder bij andere mensen ook gelezen had :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als je eenmaal je explorer + icoontjes hebt, werkt de rest van je PC dan wel op gewone snelheid ?
En wat geeft de taskmanager aan, 100% load in explorer.exe of niet ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 01:07:
Als je eenmaal je explorer + icoontjes hebt, werkt de rest van je PC dan wel op gewone snelheid ?
En wat geeft de taskmanager aan, 100% load in explorer.exe of niet ?
Alles blijft super traag werken en reageren. Geen CPU usage zover ik kon zien (ook na lang wachten), trage response en geen disk activity.

Ik check die load zeker nog wel een keer, maar dat was het helemaal niet zover ik zag... begint gewoon echt na het "inloggen".

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nog mee bezig omdat ik een nieuwe installatie opzich wat zonde vind.

Zijn er mensen welke SP3 er nog af hebben kunnen krijgen want inloggen en dergelijk duurt zo ontzetten lang.... zo niet bijna uren.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:00
Sorry dat ik het zeg maar in die 7 uur dat je nu bezig bent geweest had je Win XP wel een aantal
keren opnieuw kunnen installeren. Het is trouwens toch al niet slim om met zon slechte installatie verder te gaan..... mijn advies luid dan ook gewoon opnieuw beginnen (maybe even via een Ultimate BootCD documenten veiligstellen).

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
huubhuub schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:07:
Sorry dat ik het zeg maar in die 7 uur dat je nu bezig bent geweest had je Win XP wel een aantal
keren opnieuw kunnen installeren. Het is trouwens toch al niet slim om met zon slechte installatie verder te gaan..... mijn advies luid dan ook gewoon opnieuw beginnen (maybe even via een Ultimate BootCD documenten veiligstellen).
Ben ik met je eens, maar een tweaker zoekt altijd verder... nieuwe installaties zijn namelijk niet altijd een uitkomst.

Ik zoek altijd naar nieuwe oplossingen... blijft tweaker zijn een beetje leuk he ;)

Wordt een nieuwe install met zekerheid... bestanden veilig stellen is niet zo'n probleem.
Pagina: 1