Nieuwe notebook krijgt installatie niet voltooid

Pagina: 1
Acties:

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 08:33
Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop gekocht (Toshiba Satellite A300-129). Ik heb hem gisteren aangezet en hij moest eerst een installatie voltooien (zoals bij iedere nieuwe laptop). Dit zou enkele minuten duren, maar na bijna 3 uur was hij nog niet klaar. Ook is er weinig tot geen schijfactiviteit te zien. Toen heb ik hem maar uitgezet. Inmiddels heb ik hem weer aan staan, en de installatie loopt nog steeds. Weet iemand of dit normaal is (lijkt mij niet als ik kijk naar eerdere ervaringen), wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Waarschijnlijk een software fout, komt vaker voor. Wat je het beste kunt doen is even terug naar de winkel gaan en dan krijg je waarschijnlijk een andere mee..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Daar lijkt me iets goed mis te zijn. Probeer anders of je in veilie modus kan komen en eventueel daar je setup kan afronden. Dat doe je met F8 voordat Windows laadt, maar dus na de POST.

Kijk verder ook even in je BIOS en kijk of je evenuteel energiebesparende features tijdelijk kan uitzetten. Afhankelijk van je CPU is dit EIST of Cool'n'Quiet.

Anders zou je ook de recovery CD kunnen proberen.

Mocht dat ook geen baadt hebben dan kun je hem als DOA (Death On Arrival) aangeven waarbij je direct een nieuwe zou moeten krijgen. Ik neem aan dat de laptop dan echt een groot probleem heeft, mogelijk een kapotte HDD.

• Exterminator
GENETX schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:50:
Daar lijkt me iets goed mis te zijn. Probeer anders of je in veilie modus kan komen en eventueel daar je setup kan afronden. Dat doe je met F8 voordat Windows laadt, maar dus na de POST.

Kijk verder ook even in je BIOS en kijk of je evenuteel energiebesparende features tijdelijk kan uitzetten. Afhankelijk van je CPU is dit EIST of Cool'n'Quiet.

Anders zou je ook de recovery CD kunnen proberen.

Mocht dat ook geen baadt hebben dan kun je hem als DOA (Death On Arrival) aangeven waarbij je direct een nieuwe zou moeten krijgen. Ik neem aan dat de laptop dan echt een groot probleem heeft, mogelijk een kapotte HDD.
Dankjewel voor je informatie.

Wat me opviel toen we de doos open maakte is dat er helemaal niets van cd's etc bij zit. Weet niet of dit normaal is bij Toshiba?

Heb gekeken voor energiebesparende mogelijkheden maar die zijn er niet.

Heb vervolgens de laptop opgestart in veilige modus. Hier krijg ik de melding:
De installatie kan niet worden voltooid in Veilige modus. Start de computer opnieuw op als u met de installatie van Windows wilt doorgaan.

Ga nu dus maar eens opstarten en hopen dat hij met een beetje geluk nu wel verder installeert... :X

Wat me trouwens ook opvalt is dat wanneer ik de PC "reboot" dat ik even het Vista balkje zie lopen en vervolgens een zwart scherm krijg met een cursos en een vista "zandlopertje/cirkeltje". Vervolgens krijg ik dus weer het witte scherm wat waar een balkje loopt die de installatie zou moten afronden.

[ Voor 10% gewijzigd door Exterminator op 10-08-2008 14:03 ]

• jorde
  • Nu online
Kurvers schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:58:
[...]

Dankjewel voor je informatie.

Wat me opviel toen we de doos open maakte is dat er helemaal niets van cd's etc bij zit. Weet niet of dit normaal is bij Toshiba?

Heb gekeken voor energiebesparende mogelijkheden maar die zijn er niet.

Heb vervolgens de laptop opgestart in veilige modus. Hier krijg ik de melding:
De installatie kan niet worden voltooid in Veilige modus. Start de computer opnieuw op als u met de installatie van Windows wilt doorgaan.

Ga nu dus maar eens opstarten en hopen dat hij met een beetje geluk nu wel verder installeert... :X
Ok dat is echt niet normaal, ik zou meteen terug naar de winkel gaan!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Of je kan simpelweg een restore naar fabriekswaarden doen, heb al genoeg laptops gezien waar dit de oplossing was zelfs nieuw zijnde.

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-01 00:27
Je zou kunnen proberen om hem weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als het goed is, krijg je daarvoor een optie als je de laptop aanzet.

Reden spuit11-reactie: had het topic geopend, vervolgens een boterhammetje gepakt en daarna pas gereageerd!

[ Voor 27% gewijzigd door Poeh op 10-08-2008 14:10 ]

• Exterminator
Poeh schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:08:
Je zou kunnen proberen om hem weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Als het goed is, krijg je daarvoor een optie als je de laptop aanzet.

Reden spuit11-reactie: had het topic geopend, vervolgens een boterhammetje gepakt en daarna pas gereageerd!
Helaas kom ik die optie niet tegen :(

oja nog misschien iets: als ik de notebook dus uit en aan zet via het powerknopje (andere manier is er niet) krijg ik ook een scherm met: windows normaal starten, windows in veilige modus etc

[ Voor 19% gewijzigd door Exterminator op 10-08-2008 14:13 ]

• Poeh
Kurvers schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:12:
[...]

Helaas kom ik die optie niet tegen :(

oja nog misschien iets: als ik de notebook dus uit en aan zet via het powerknopje (andere manier is er niet) krijg ik ook een scherm met: windows normaal starten, windows in veilige modus etc
Dan denk ik dat je er overheen kijkt. Staat meestal in een of andere hoek. Kan je zo 1-2-3 niet vertellen hoe zoiets heet, maar meestal moet je daarvoor op een F-toets drukken (bijv. F11).

• GENETX
Het is inderdaad normaal dat fabrikanten geen CD's meer mee leveren die je NA setup zou moeten branden... Geen nette service is dat.

Ik zou hem dan idd morgen terug brengen, dit lijkt nergens op in ieder geval. Setup zou gewoon moeten starten binnen een paar minuutjes. Na 3 uur heb je echt al veel te lang gewacht, in die tijd gooi ik +- 5 a 6 keer Windows Vista op die laptop ;)

• Poeh
Even een stukje uit de gebruikershandleiding (http://support1.toshiba-t...n-nl-20080616114016.zip):

OPTIES VOOR SYSTEEMHERSTEL

De opties voor systeemhersel zijn op de vaste schijf geïnstalleerd bij aflevering uit de fabriek. Het menu voor systeemhersel bvat opties waarmee opstartproblemen kunnen worden gerepareerd, een diagnose kan worden uitgevoerd of het systeem kan worden hersteld.

(...)

De opties voor systeemherstel kunnen ook handmatig worden uitgevoerd om problemen te herstellen.

Ga hierbij als volgt te werk. Volg de aanwijzingen op het scherm.

1. Schakel de computer uit.

2. Zet de computer aan. Wanneer het TOSHIBA-scherm herhaaldelijk verschijnt, drukt u op de toets F8.

3. Het menu ADVANCED BOOT OPTIONS (geavanceerde opstartopties) wordt weergegeven. Gebruik de pijltoetsen om REPAIR YOUR COMPUTER (uw computer repareren) te selecteren en druk op ENTER.

4. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Ik zou zeggen: succes ermee!

• Exterminator
Poeh schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:27:
Even een stukje uit de gebruikershandleiding (http://support1.toshiba-t...n-nl-20080616114016.zip):

OPTIES VOOR SYSTEEMHERSTEL

De opties voor systeemhersel zijn op de vaste schijf geïnstalleerd bij aflevering uit de fabriek. Het menu voor systeemhersel bvat opties waarmee opstartproblemen kunnen worden gerepareerd, een diagnose kan worden uitgevoerd of het systeem kan worden hersteld.

(...)

De opties voor systeemherstel kunnen ook handmatig worden uitgevoerd om problemen te herstellen.

Ga hierbij als volgt te werk. Volg de aanwijzingen op het scherm.

1. Schakel de computer uit.

2. Zet de computer aan. Wanneer het TOSHIBA-scherm herhaaldelijk verschijnt, drukt u op de toets F8.

3. Het menu ADVANCED BOOT OPTIONS (geavanceerde opstartopties) wordt weergegeven. Gebruik de pijltoetsen om REPAIR YOUR COMPUTER (uw computer repareren) te selecteren en druk op ENTER.

4. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Ik zou zeggen: succes ermee!
Thx maar helaas werkt dit niet. Ik kan inderdaad kiezen voor "computer herstellen" wanneer ik dan kies voor deze optie krijg ik het scherm dat de PC verkeerd is afgesloten en windows normaal kan opstarten. Dus ik kies daar voor en vervolgens krijg ik weer dat mooie scherm te zien dat de installatie word voltooid :(

• GENETX
Kurvers schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:51:
[...]

Thx maar helaas werkt dit niet. Ik kan inderdaad kiezen voor "computer herstellen" wanneer ik dan kies voor deze optie krijg ik het scherm dat de PC verkeerd is afgesloten en windows normaal kan opstarten. Dus ik kies daar voor en vervolgens krijg ik weer dat mooie scherm te zien dat de installatie word voltooid :(
Nee, deze F8 is een andere als ik uit heb gelegd. Als je voor dat Windows start op F8 drukt krijg je ene optie om in de veilige modus te komen. Als je blijkbaar op F8 drukt bij het verschijnen van het Toshiba logo drukt dan kom je in de recovery van Toshiba.
Pagina: 1