• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik kom er niet uit, ook niet met de reeds bestaande topics...

Ik heb:
- een UPC Mediabox met DVR
- een Dvd-spelertje
- een Wii

Dit dient op een TV met twéé scart-aansluitingen aangesloten te worden.
Lijkt een eitje...

Ik heb:
- de Mediabox op de eerste scart-aansluiting van de TV aangesloten
- de Wii rechtstreeks op de tweede scart-aansluiting van de TV
- de dvd-speler aangesloten op de scart-ingang van de Mediabox

Mediabox en Wii werken zo uitstekend.
Echter, wanneer ik de dvd-speler aanzet, schakelt de Mediabox blijkbaar wel over naar de dvd-speler, maar het beeld blijft zwart.

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

1. Verschillende uitgangssignaal-instellingen van de Mediabox:
- Standaard kwaliteit (ik vermoed composiet video)
- Betere kwaliteit (RGB)

2. Verschillende uitgangssignaal-instellingen van de dvd-speler:
- S-Video
- RGB
- YUV
- YPbPr

Alle mogelijke combinaties leveren soortgelijke ongewenste resultaten: het beeld is óf zwart, óf strepig beeld (niets te zien).

Zie ik een mogelijkheid van de Mediabox over het hoofd?
Ik kan me voorstellen dat de Mediabox het ingangssignaal van de dvd-speler gewoon doorgeeft, en niets met het signaal doet.

Dus blijkbaar heeft mn TV moeite om het juiste signaal te detecteren; hij blijft waarschijnlijk het signaal van de Mediabox weergeven, ook al wordt er een ander type signaal doorgegeven.
Alhoewel ik dan zou denken dat als ik ze beide als RGB of beide als S-Video (of composiet) instel, het goed zou moeten gaan.

Moet ik mn Wii maar verkopen? ;)
Of zo'n (naar mijn mening) onhandige scart-schakelaar gebruiken (ik heb er wel een stuk of 2 van liggen)?
Of is het probleem op te lossen?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:27
Is zo'n scart verdeler niks?
heb je extra scartaansluitingen. Sommigen schakelen automatisch als er singaal opstaat.
Bestnr.: 302332 - 89 bij Conrad voor 5 voudig.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:04:
Is zo'n scart verdeler niks?
heb je extra scartaansluitingen. Sommigen schakelen automatisch als er singaal opstaat.
Bestnr.: 302332 - 89 bij Conrad voor 5 voudig.
Dat zei ik al aan het einde van mijn TS: ik heb 2 verschillende verdelers liggen (3 geloof ik zelfs, eentje versterkt zelfs), maar liever alles via AB.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de 2 scartaanslutitingen op je mediabox zijn beiden uitgangen. Het heeft dus weinig zin om je dvd-speler hierop aan te sluiten.

De 2e scartaansluiting is bedoelt om een eventuele videorecorder op aan te sluiten.

JE zult dan ook niet ontkomen aan een scartverdeler. Mijn vader heeft er ook één, maar waarom maak je je druk over je ab's? De meeste verdelers zijn zelfschakelend.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

bogaards schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:22:
de 2 scartaanslutitingen op je mediabox zijn beiden uitgangen. Het heeft dus weinig zin om je dvd-speler hierop aan te sluiten.
De 2e scartaansluiting is bedoelt om een eventuele videorecorder op aan te sluiten.
Toch raar... Ik heb op de 2e aansluiting van de mediabox m'n Xbox zitten en dat werkt als een trein....

De UPC Mediabox heeft geen 2e uitgang om een videorecorder op aan te sluiten. Ten eerste omdat dat niet echt nodig is (de box kan zelf opnemen), ten tweede omdat je dan standaard de videorecorder doorlust naar de televisie (de gemiddelde VCR heeft 1 ingang en 1 uitgang).

Verwijderd

Croga schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:25:
[...]

Toch raar... Ik heb op de 2e aansluiting van de mediabox m'n Xbox zitten en dat werkt als een trein....

De UPC Mediabox heeft geen 2e uitgang om een videorecorder op aan te sluiten. Ten eerste omdat dat niet echt nodig is (de box kan zelf opnemen), ten tweede omdat je dan standaard de videorecorder doorlust naar de televisie (de gemiddelde VCR heeft 1 ingang en 1 uitgang).
De MediaBox kan wel degelijk het signaal van de tweede scart doorsturen naar de TV, alleen werkt het niet altijd even vlekkeloos. Overigens klopt jouw beargumentatie ook niet helemaal; de eerste Mediabox had immers geen opnamemogelijkheid, waardoor aansluiten op een recorder wel gewenst was. Sindsdien zijn de andere Mediaboxen enkel uitbreidingen op de eerste geweest.

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:57:
alleen werkt het niet altijd even vlekkeloos.
hmm.... hier zit wat in...

Als wij op de xbox media kijken dan moet de Mediabox uitgeschakeld worden. Doen we dit niet dan springt hij terug naar het beeld van de Mediabox zodra er een verandering van beeldformaat (naar 16:9 of 4:3) is op de zender waar de mediabox op afgesteld staat. Compleet vaag....

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Croga schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 06:27:
[...]

hmm.... hier zit wat in...

Als wij op de xbox media kijken dan moet de Mediabox uitgeschakeld worden. Doen we dit niet dan springt hij terug naar het beeld van de Mediabox zodra er een verandering van beeldformaat (naar 16:9 of 4:3) is op de zender waar de mediabox op afgesteld staat. Compleet vaag....
Hoe heb je de Xbox op de Mediabox aangesloten?
Ik ben wel benieuwd.
Welke signalen geeft de XBox door? S-Video / RGB of iets anders?

Alleen wanneer ik een Scart-kabel gebruik die ook het 'selecteer-apparaat'-signaal (pin 8 geloof ik) meegeeft, schakels de Mediabox het signaal van de ingang door naar de TV, maar in alle gevallen krijg ik dan dus geen beeld...

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

bverstee schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 07:37:
Hoe heb je de Xbox op de Mediabox aangesloten?
Xbox advanced kabel SCART aansluiting.
Welke signalen geeft de XBox door? S-Video / RGB of iets anders?
Geen flauwe notie :D
Alleen wanneer ik een Scart-kabel gebruik die ook het 'selecteer-apparaat'-signaal (pin 8 geloof ik) meegeeft, schakels de Mediabox het signaal van de ingang door naar de TV, maar in alle gevallen krijg ik dan dus geen beeld...
Ook daar heb ik geen flauw idee van. Ik heb een Xbox via SCART in de UPC box zitten, de UPC box via SCART in de TV en alles werkt, dat is alles wat ik weet :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Heb je een DVR mediabox?

Ik zit een beetje met hetzelfde probleempje hier.

Ik heb een Mac Mini via S-Video aangesloten op de SCART-ingang van mijn Mediabox HD-DVR. Mijn box zit verder via HDMI aangesloten op mijn TV/beeldscherm.

Nu zit er wel een AV-knop op de afstansdbediening van de box (samen met de BACK-knop), maar ik heb geen flauw benul hoe ik die moet activeren. Op internet is er ook niet bepaald veel over te vinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1