[Verzamel]Contests

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Het grote fotowedstrijd topic

Introductie

Solo showcase, verzamel topics, showcases; erg mooi natuurlijk maar ben je ook de beste? Om dat te bewijzen is er nu de mogelijkheid om mee te doen aan fotowedstrijden.

Hoe werkt het?

Algemeen
Het contest gedeelte bevindt zich buiten GoT. Dat betekent dat je je op een andere site moet registreren, upload je je foto's daar en dat die site de scores en tijdspanne van de wedstrijd gaat bepalen/berekenen.

Omdat er bij een wedstrijd spelregels horen is het verstandig om die eerst door te nemen voordat je mee wilt gaan doen. Een spel spelen waarvan je de regels niet weet of niet leuk gaat vinden, heeft niet veel zin. Het adres staat in het volgende hoofdstuk.

Registratie
Wat moet je doen om mee te kunnen doen? Via dit topic is dat het meest eenvoudig om te regelen. Maak een post aan en geef aan dat je mee wilt doen. Je zult er wel voor moeten zorgen dat ik een email adres van je heb (of krijg) zodat ik je een mail kan sturen met je paswoord daarin. Belangrijk om te weten is dat je gebruikersnaam dezelfde is als die van GoT. Ook zal je naam rood gekleurd worden (op de externe contest site) zodat je eenvoudig geïdentificeerd kan worden als Got user.

Als je anoniem wil blijven of je wilt je email adres niet openbaar maken dan zul op de externe contest site de registratie procedure moeten lezen. Het adres staat in het volgende hoofdstuk.

Waarom zo moeilijk doen? Tja, een goede integratie met GoT zal erg lastig te maken zijn en het zal veel tijd kosten (van de ontwikkelaars van GoT en mij). Daarnaast denk ik dat het niet nodig is. Mijn site voort de berekeningen uit en is vrijwel volledig automatisch. Het enige dat er nu hoeft te gebeuren is af en toe op een paar knopjes drukken en de uitkomsten te kopiëren en om te zetten naar GoT. Hier kan dan de discussie gevoerd worden. Simpel en elke site doet waarvoor het optimaal gebouwd is.

Jury

Er is een vakkundige jury die de foto's gaat beoordelen. Deze jury bestaat uit de volgende personen:

Nomad
simon

Het adres

De status van de huidige contest

Onderwerp
Vrij (geen specifiek onderwerp)

Opsomming van de deelnemers

De uitslagen van de vorige contests

Nog geen

De Nummers 1, 2 en 3

Hier komen de winnaars die de hoogste score hebben. Zie het hoofdstuk technische spelregels op de contest site om te weten te komen hoe deze score bepaald gaat worden.

Overig

Discussieer er vooral op los na de wedstijden. Over uitslagen, commentaar etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Aanvullingen

Onderwerpen

Hier komen de onderwerpen in te staan die in een volgende contest aan de beurt kunnen komen.

Heb je een idee laat het dan weten in dit topic.

Onderwerpen die open staan:

- ??

Onderwerpen die het revue al gepasseerd zijn:

Overig

Ideeën, tips en andere zaken zijn altijd welkom. Ook goede ideeën voor de TS worden altijd gewaardeerd. Tips en of ideeën voor de contest site liever niet hier.

Mocht je je aangemeld hebben maar nog geen mail ontvangen hebben check dan het volgende:

Sta je op de vorige pagina en ik heb binnen 24 niet op je verzoek gereageerd (binnen dit topic of via de mail) bumb je verzoek dan nog een keer.

IE6 wordt door de contest site niet ondersteund. (Geen mogelijkheid meer om op te testen)

Maak er een leuk topic van en vooral doe je best :) .

Imagine.
Met goedkeuring van Remy en Nomad

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik wil wel mee doen, leuk idee maar niet alles is nog helemaal duidelijk (voor mij). Het is de bedoeling dat je een foto instuurt maar mogen (of moeten) het ook meerdere foto's zijn? En de hosting gaat buiten jou om? Of verzorg je die ook. Mijn emailadres is overigens mijn username bij de maildienst van google. Ik ben benieuwd

EDIT: ik lees nu pas het gedeelte onderaan de pagina waar alle regels staan, ik zal die eerst even lezen, weer eens te snel geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Moby op 10-08-2008 16:05 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Solo showcase, verzamel topics, showcases; erg mooi natuurlijk maar ben je ook de beste? Om dat te bewijzen is er nu de mogelijkheid om mee te doen aan fotowedstrijden.
hm... is een jury wedstrijd niet veel doper? Met like vet boeiend commentaar waar je echt wat aan hebt? :P gewoon vraagje..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mobyrick schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:04:
Ik wil wel mee doen, leuk idee maar niet alles is nog helemaal duidelijk (voor mij). Het is de bedoeling dat je een foto instuurt maar mogen (of moeten) het ook meerdere foto's zijn? En de hosting gaat buiten jou om? Of verzorg je die ook. Mijn emailadres is overigens mijn username bij de maildienst van google. Ik ben benieuwd

EDIT: ik lees nu pas het gedeelte onderaan de pagina waar alle regels staan, ik zal die eerst even lezen, weer eens te snel geweest.
De voorwaarden zijn niet heel erg spectaculair maar even doorlezen is wel verstandig. Ik denk dat je vrijer bent wat er met je foto kan gebeuren dan bij de meeste contest sites.
Het enige waar ik nog een beetje over loop te dubben is om een watermerk toe te voegen (tijdens de stemronde). Dat zou handmatig moeten (ivm met de meest ideale positie). Daar heb ik niet veel zin in ;) .

Je kan trouwens per contest maar één foto uploaden (maar je kunt deze wel overschrijven als je toevallig iets tegenkomt wat nog beter is).

De hosting (server, serversoftware e.d.) wordt verzorgd door derden maar ik verzorg de content.
simon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:05:
[...]

hm... is een jury wedstrijd niet veel doper? Met like vet boeiend commentaar waar je echt wat aan hebt? :P gewoon vraagje..
Dit is gewoon de eerste opzet. Een jury die de foto's gaat beoordelen is misschien wel leuker maar dan moet er wel een (vakkundige) jury zijn die dat 1 keer in de twee maanden (als de duur van de verschillende onderdelen niet verandert) wil gaan doen.

Ik denk dat het verstandig is dat eerst de gebruikers maar eens moeten komen en daarna aanpassingen gaan doen aan het systeem.

Maar uiteindelijk kunnen we alle kanten op :) zolang er maar animo voor is.

Ik zou overigens best jury willen zijn maar ik ben niet echt vakkundig.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een jury vind ik ook wel dope eigenlijk :), zelf stemmen heeft laten zien niet ideaal te werken (yourlensreview van neo, eigen contestsite van got etc etc).
Ik ben best voor om een peleton neer te zetten, eventueel een wisselend peleton.
Bestaande uit 3 mensen per keer bijvoorbeeld. Van verschillende disciplines.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Ik wil wel jureren... meedoen aan contests doe ik bijna nooit, aangezien ik er niet van houdt om 1 foto in opdracht te maken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel geregeld worden.
De voorwaarden worden dan iets anders. Deelnemers hoeven en kunnen niet meer te stemmen.

Jij en eventuele andere juryleden krijgen de rechten om de punten uit te delen en opmerkingen te plaatsen.
Elk jury lid zal dan na de upload periode een mailtje* krijgen dat het zover is.
Het is dan aan de juryleden om te bepalen hoeveel deelnemers er mogen zijn. (Ik kan mij voorstellen dat men het na 15-20 foto's wel gezien heeft ;) mocht er opeens zoveel animo zijn... ).

*Uiteindelijk zal dat een automatisch mailtje moeten worden.

Ik zal de TS aanpassen waarop de lijst met juryleden komt te staan.

Vanavond krijg je wel een mail met je inlog gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik opteer dan ook wel als jurylid. Ik kijk toch wel weer anders naar foto's dan Simon. Al een mooi duo die nog een derde nodig heeft :).
Ben het eens met Simon dat ik niet zo heel nodig 1 foto wil opsturen, zeker niet als archief ook mag (zou misschien wel mee doen, maar jurylid zijn zou ik liever zijn denk ik).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het rechtensysteem is nu aangepast zodat alleen de juryleden kunnen stemmen.
Na de eerste contest moeten jullie (Nomad en simon) maar aangeven of er nog handigheidjes voor jullie ingebouwd kunnen worden.
Straks na de upload periode zullen de foto's (mits deelnemers) automatisch verschijnen. Daar kun je op klikken en dan kom je in het stemscherm (iets aangepast). De rest wijzigt zich vanzelf wel. Je kunt zo vaak als je wilt dingen aanpassen totdat de stemronde voorbij is.
Maar als het zover is stuur ik nog wel een mail met wat uileg.

Mobyrick moet ik je trouwens toevoegen als lid? In verband met je edit heb ik nog niks gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Is dit niet al meerdere malen geprobeerd? Ik meen dat er ook al meerdere contest systemen voor geschreven zijn maar dat er steeds te weinig animo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J3roen schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:41:
Is dit niet al meerdere malen geprobeerd? Ik meen dat er ook al meerdere contest systemen voor geschreven zijn maar dat er steeds te weinig animo was.
Ik ken alleen het systeem van tweakers en ik weet dat Neographical aan een systeem bouwde dat niet helemaal is afgerond.

Vorig jaar juni was volgens mij de laatste contest van het tweakers syteem terwijl ik net voor die tijd een digitale camera had aangeschaft. Dus ik heb één keer meegedaan waarvan de foto werd afgekeurd omdat ik blijkbaar de datum in de camera nog niet goed had staan. Ik vond het contest systeem veel leuker dan de weekopdrachten (die ook veel te frequent waren). Maar goed na die ene mislukte keer is er volgens mij geen contest meer geweest.

Twee weken geleden was ik in de gelegenheid om iets te bouwen dus waarom niet? Het grootste nadeel zijn die vervelende registratie procedures. Maar ja, technisch gezien ontkom je daar niet aan.

Verder is er altijd de mogelijkheid om af te wisselen. Bijvoorbeeld volgende keer 1 foto beschikbaar stellen en die door de deelnemers te laten bewerken. In dit forum kan dan een leuke discussie ontstaan wat iemand gedaan heeft etc.

Er zijn wel plaatsen waar het werkt dus het kan wel.

Maar goed laten we het van de positieve kant zien:
-We hebben nu al een goede jury
-Vorige resultaten worden meegenomen. Het is dus niet posten en vergeten maar meer een soort ladder systeem.
-Elk goed idee kan geïmplementeerd worden.
Pagina: 1