Toon posts:

Invalid partitiontable / damaged filesystem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem
Vorige maand zijn een aantal partities op één HDD ontoegankelijk geraakt (WD; 300GB; primary slave). Dit werd duidelijk bij het terugkoppelen, nadat er enkele dagen een andere HDD aan de primary slave gekoppeld is geweest. Beide HDD’s zijn enkele jaren oud en zijn in orde (geen schijffouten).
Ze draaien op OS Win XP Pro (NL) met SP3.

De (mogelijke) oplossing
Een aantal maanden geleden heb ik hetzelfde gehad; toen kon de partitietabel met Testdisk worden hersteld, waarna alles als vanouds werkte. Nu lukt dit niet. 8)7
Echter Runtime’s DiskExplorer geeft de rootdirectories correct weer. Oòk lukt het om de data te recoveren met Runtime’s GetDataBack.
Dit impliceert dat er sprake is van weliswaar corrupte partities, maar van onbeschadigde data. _/-\o_

Resultaten (zie ook screenshots)
1) Windows Diskmanagement (2 screenshots): betreffende partities zijn niet toegankelijk via Windows Shell (legenda: groen - toegankelijk; rood - ontoegankelijk; zwart - andere schijven);
2) Testdisk (6 screenshots): filesystem seems damaged;
3) DiskExplorer (4 screenshots): invalid partition table MAAR ook correcte weergave van data/rootdirs.

Mijn voorlopige conclusie
  • Er is sprake van een invalid partitiontable / -structure EN/OF
  • Het filesystem is beschadigd / onleesbaar / onbenaderbaar EN/OF
  • De MBR is beschadigd / onleesbaar / onbenaderbaar.
Veronderstelling
Omdat de rootdirs intact zijn; zijn de partities te recoveren!
Helaas heb ik te weinig ervaring met Runtime’s DiskExplorer om e.e.a. te fixen.

Hopelijk kunnen jullie m.b.v. de screenshots zien wat er precies aan de hand is en hoe de partities hersteld kunnen worden. Thanxs in advance! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Update: de andere rootdirs van de corrupte partities zijn ook zichtbaar via DiskExplorer.
Helaas kom ik daar dus niet verder mee. Can see, can't get |:(

Zijn er mensen online die ervaring hebben met DiskExplorer :> met wat goede adviezen?

Verwijderd

Topicstarter
'k Weet
't is maandag, én komkommertijd :+ en dit topic is misschien niet heel makkelijk reageerbaar.

Maar is 'r hèèl misschien...
toch één iemand, een mod bijvoorbeeld, die me íets verder kan helpen..?
Thnks :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
:?
Kickje?