Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] libusb-win32 -> USB (muis en tobo!) werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 11:17
Matched: libusb
Dag,

Ik gebruikte een programma waarvoor libusb-win32. Ik installeerde dit programma. Na de installatie ging het lampje op mijn muis uit, en hoorde ik het geluid van USB-apparaten die disconnectten. Na een reboot was nog alles hetzelfde. Ook in Veilige Modus is USB niet te gebruiken. Ik snap niet hoe dit kan, maar ik wil er wel graag vanaf. Heeft iemand tips hoe ik het kan doen? Ik kan dus wel met mijn toetsenbord in de veilige modus komen, dus tot windows werkt het gewoon.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik zie een paar mogelijkheden om libusb te verwijderen:
1) Een PS/2 toetsenbord aansluiten
2) Verbinden met RDP
3) Volgens mij heb je ook een optie in het opstartmenu om zelf te kunnen kiezen wat je wel en niet wilt laden in veilige modus, misschien dat je dan ervoor kunt zorgen dat libusb niet laad, maar daar ben ik niet zeker van.

[ Voor 49% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-08-2008 22:55 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• --Christiaan--
Geen matches
Dank voor je meedenken. Echter, een PS/2 toetsenbord heb ik niet, RDP heb ik nooit aangezet. Er draait wel UltraVNC op, maar dit start pas op als ik inlog. In het opstartmenu kan ik de optie niet vinden (Het F8-menu bedoel je neem ik aan?)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen matches
Ook al geprobeerd om je usb-toetsenbord opnieuw in te pluggen? Misschien dat ie dan weer herkend wordt.

• --Christiaan--
Geen matches
Palomar schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:01:
Ook al geprobeerd om je usb-toetsenbord opnieuw in te pluggen? Misschien dat ie dan weer herkend wordt.
Jup, al meerdere keren. Ik heb een USB -> PS/2 adaptertje gevonden. Deze werkt echter ook niet.

• Jaap-Jan
Ja, die bedoelde ik.

Andere optie: heb je een OS liggen die je kunt booten van floppy/ USB/ CDROM waarmee je de computer kunt opstarten en de harde schijf kunt benaderen, dan kun je de volgende twee bestanden verwijderen in C:\WINDOWS\system32\drivers:
libusb0.sys
libusbfl.sys

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-08-2008 23:03 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het gok ik dan over XP? Want dat vergeet je te zeggen (en het staat ook niet in de topictitel)...

Maar als je toetsenbord in Safe Mode wel werkt, dan kun je met de Services.msc snapin de libusb services uitzetten.
Als het een driverservice is, dan kun je met het commando sc ook nog eens drivers uitschakelen die vervelend doen.
En dát kan zelfs in de Recovery Console.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 09-08-2008 23:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jaap-Jan
alt-92 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:04:
Je hebt het gok ik dan over XP? Want dat vergeet je te zeggen (en het staat ook niet in de topictitel)...

Maar als je toetsenbord in Safe Mode wel werkt, dan kun je met de Services.msc snapin de libusb services uitzetten.
Z'n toetsenbord werkt niet in Safe Mode, hij kan in Safe Mode komen met F8, maar daarna houdt het op. Tenminste, zo maak ik op uit zijn verhaal. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen matches
Dan kun je dus ook de recovery console gebruiken om vervelende drivers uit te zetten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• --Christiaan--
Matched: vista
Wat jij begrepen hebt klopt Jaap-Jan. Ik ga nu mijn DVD van Vista zoeken (daar had ik het over, 32 bit) om te kijken of ik kan recoveren.
Pagina: 1