Banners oke, maar...

Pagina: 1
Acties:

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 08:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Ik snap dat tweakers.net geld verdient aan de banners, geen probleem, maar moeten het nou echt zulke zinloze dingen zijn als banners met ActiveX controls er in?
Als je net als ik de security settings van IE (ik geef toe: security en IE is een contradictio in terminis) zo instelt dat je toestemming gevraagd wordt voor het laden van ActiveX controls, krijg je dus elke keer twee popups voor het laden van reclame!
De afmetingen van een banner zijn vastgelegd, zodat je layout van je pagina niet opgeklooid wordt, en de laadtijd binnen de perken blijft. Dingen als ActiveX maken je banner een keer of 15 zo groot, en toch klik ik er echt niet vaker op (lees nooit).
Als jullie toevallig weer eens aan de telefoon hangen bij webads, vraag er dan in elk geval ook 15 keer zoveel voor per pageview.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Wat wel handig is, zijn die Flashbanners, daardoor heb ik op een cleaninstall van Win2k meteen weer Flash5 staan :)

• Femme
  • Laatst online: 06:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En bij welke banners zie je die ActiveX controls?

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Bijvoorbeeld die van woonkrant.nl. Een 'lief' huisje dat je mousepointer volgt. Volledigheidshalve: IE heeft het over "software such as ActiveX controls", ik ging er vanuit dat het ActiveX was, maar het kan ook wat anders zijn.

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Hmm, da's dus flash, zie ik. |:(
Maar dat neemt niets van mijn bezwaar tegen dat soort banners weg. Stelt webads zelf eigenlijk een limiet aan de grootte van de bannerfiles van haar adverteerders?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

I'm on it.

Bericht hierboven

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
workaround hiervoor staat in:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/127043

schakelt de banners uit.

(link ff verbeterd :))

• Tom
  • Niet online

Tom

Die Flashbanner mag er van mij ook direct uit, vooral op t.net (waar layers gebruikt worden) scrollt het irritant. Kill them floris :P

Verwijderd

't is niet dat ik Femme z'n boterham wil ontnemen, maarre .. *kuch* AtGuard *kuch*

Ik zie überhaupt zelden een banner op sites :)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op Fok hebben ze zelfs een tijdje sisi banners gehad die bubbelGELUIDEN begonnen te maken als je muis erboven hing. Geld verdienen ok, maar je kunt ook echt te ver gaan :(.

Verwijderd

In principe vind ik elke banner die een plug-in of zo vereist te ver gaan. Dus GIF/JPEG = ok. PNG ook wel .. als IE dat ondersteund dan.

Maar ActiveX, Flash, Midi, Quicktime, noem maar op, nee dank u.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Ik heb de banner laten verwijderen, het was een exchange-ding, dus zo'n groot probleem kan het niet zijn. Als het goed is zijn dan nu alle dingen opgelost.

Bericht hierboven

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
IE klaagt niet meer. Ik ook niet. :P

Pagina: 1