Toon posts:

Internet delen met dynamisch IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem

Heb internet via USB modem, verbinding valt soms weg, dus dynamisch IP
Deze hangt aan server vast
Aan server hangt weer W-LAN router
Aan W-LAN Router hangt weer van alles.

Het probleem zit hem in de server.
Ik heb al verschillende programma@s geprobeert, vDCHP, Winroute, maar allemaal krijg ik het niet aan het werk.
Verbinding met server is er gewoon, via Remote Administrator kan ik er komen, dus daar gaat niets mis....

Eerst wel eens geprobeert via internet-delen van XP, maar die kan dus niet met een dynamische IP omgaan.....
DNS op router is ingesteld, zowel IP server aangegeven als de twee van KPN.

En het rare is dus het volgende het werkt allemaal eventjes en vervolgens na 4 uur helemaal niet meer, met Winroute dus
Zelfs de server heeft geen internet verbinding meer, ik moet WinRoute uitzetten om het weer te laten functioneren.....

Ik snap er dus helemaal niets van.

Als iemand overigens kan vertellen hoe het simpel kan graag, WinRoute is veel te ingewikkelt en heeft instellingen die ik niet nodig heb. De router deelt IP adressen uit naar de pc of laptop, en heeft zelf statisch IP.

Dus hoe kan je nou makkelijk internet delen als je geen statisch IP hebt met een Windows server.

Alvast bedankt

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
De meest eenvoudige oplossing voor deze situatie is naar mijn mening de volgende:

Gebruik de standaard Internet Connection Sharing Service op de computer waar de USB ADSL modem aan hangt. Deze service heeft standaard ook een DHCP service draaien die de computers in het achterliggende netwerk IP adressen uitdeelt.

Gebruik de router niet als router maar als switch (gebruik de WAN poort dus niet) en schakel de DHCP service van de router uit.

code:
1
2
3
4
5
[USB ADSL MODEM]
       |
       |----[WINDOWS SERVER]----[ROUTER (switchpoort1)]
                                [ROUTER (switchpoort2)]-----[PC]
                                [ROUTER (WiFi AP)     ]-----[LAPTOP]

Op deze manier kun je snel een eenvoudig netwerk opzetten. Met deze opstelling heb ik bij een vriend van me eigenlijk nog nooit problemen gehad.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Vervangen van het USB-modem door bijv. een Speedtouch 546 o.i.d. is ook een handige oplossing. Voor 2 tientjes of zo op Marktplaats, Speurders etc.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Maak gebruik van mobiel internet, dus via KPN UMTS/HDSPA USB modem :-P
Heb trouwens nu kabel in LAN1 aansluiting van Router gedaan, en het lijkt te werken.
Helaas werkt nu zeker de hardwarematige Firewall niet meer...?

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Inderdaad, maar superveel doen die firewalls meestal toch niet op een standaard huis-tuin-en-keuken router. De NAT functionaliteit die de computers in het netwerk eigenlijk al afschermt van de boze buitenwereld wordt nu uitgevoerd door de Windows server die de verbinding deelt.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:12:
Maak gebruik van mobiel internet, dus via KPN UMTS/HDSPA USB modem :-P
Heb trouwens nu kabel in LAN1 aansluiting van Router gedaan, en het lijkt te werken.
Helaas werkt nu zeker de hardwarematige Firewall niet meer...?
Ah. Ik vroeg me al af waarom iemand nu nog een USB modem gebruikt... ;)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is dus helemaal niets, als de verbinding wegvalt, of ik maak opnieuw verbinding, dan valt de Internet Sharing Connection ook meteen weg, kan ik naar server wandelen, nieuwe Wizard doen en daarna doet het het weer....

Hier moet toch gewoon een goede oplossing voor zijn????

Wie helpt!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt helemaal niemand die hier een oplossing voor weet?
Er moet toch iets zijn.....

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
uit je uitleg maak ik op dat je modem wel opnieuw verbind maar dat je dan toch geen connection meer kan maken vanuit je client pc's, klopt dit?

Het dynamisch ip verhaal lijkt me wel niet correct omdat ics er op gemaakt is om zelf een dial-up connectie te kunnen maken (dus gewoonlijk dynamisch ip).
De statische ip warning van de ics gaat over de andere kant: de lan kant
code:
1
[usbmodem]----dynamisch ip----- server ----statisch ip----[lan NIC]----/----

[ Voor 57% gewijzigd door redfox314 op 15-08-2008 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even op vakantie geweest, maar hier het vervolg.....

Wat letterlijk gebeurd, de verbinding van USB modem valt weg, en op dat moment zegt mijn LAN verbinding dat hij beperkt is. ICS is dan verdwenen, en IP adres staat weer op automatisch.

Ik snap er echt geen bal meer van, maar het is echt irritant....

Verwijderd

Draait op die server een Windows Server versie? Anders dan kun je het eventueel nog proberen met Router & Remote Access Service.

Verwijderd

Topicstarter
Server is gewoon XP Pro pc....

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu zelfs zo, dat telkens als ik de verbinding verbreek ICS-wizard weer opnieuw uitvoeren moet.

Verwijderd

Topicstarter
Is opgelost, gewoon vaste IP voor router, weer op de WAN aansluiten en het programma Routix NetCom voor NAT, alle problemen lijken over te zijn....
Pagina: 1