• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Topicstarter
Ik heb hier een heel raar probleem en zal ook moeilijk uit te leggen zijn.
Eerst even mijn specs.
moederbord : Asrock AliveDual-eSATA2
Proc : AMD Athlon 64 x2 5000+ Black edition ( overclocked naar 2x 3000 ghz )
Geheugen 2x1gb in dual onbekend merk
Vga XFX Geforce 8600GT.

Nu komt het .
Als ik met Grabit aan het downloaden ben gaat mijn klokje in windows achter lopen.
En het downloaden duurt ook veel langer als dat Grabit het aangeeft.
De snelheid die Grabit aangeeft klopt , ongeveer 1500 KB/s
en de resterende tijd klopt ook, maar nu komt het .
Als voorbeeld geeft hij aan dat het nog 30 minuten duurt , maar het duurt daadwerkelijk meer als een uur . terwijl de hij wel de goede snelheid aangeeft.
Zelfs als ik tussen door de klok met synchroniseren goed zet , gaat hij daarna weer achterlopen.
Als ik een dvd binnenhaal deed ik dit normaal in ongeveer 1.5 uur. Nu duurt dit dus bijna drie uur, en mijn klok loopt dan uiteindelijk 45 minuten achter.
Ik kan natuurlijk een clean install doen en/of grabit opnieuw installeren. Maar wil gewoon eens weten of er mensen zijn die dit probleem herkennen of al meegemaakt hebben.
Heb zelf ook al voor de zekerheid mijn cmos batterij vervangen. Maar in het algemeen loopt de klok van de bios gewoon goed.Dit mobo is net een half jaar oud.

Dit is geen schreeuw voor hulp hoor maar wilde gewoon eens weten of iemand dit bekend in de oren klinkt, en zo ja of iemand dan een andere oplossing heeft dan een clean instal.

searisk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om uit te sluiten of het aan de software ligt, boot eens met een livelinux distro en kijk wat dat doet. Als je daar hetzelfde probleem hebt ligt het blijkbaar aan het moederbord.
Ik heb het zelf wel eens gezien op een pc, dat bleek aan het moederbord te liggen (een of ander Asusding). Biosupdate zou je overigens nog kunnen proberen.

overigens een nette overclock, 3THz

• darmit

darmit

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:25:

overigens een nette overclock, 3THz
Dankje , heb alleen de multieplyer verhoogt naar 15 x, en mijn temp blijft onder de 50 graden.
Heb er wel een arctic freezer64 pro opzitten.
zal zometeen even de bios updaten en kijk wat er gebeurt.

searisk

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

darmit schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Dankje , heb alleen de multieplyer verhoogt naar 15 x, en mijn temp blijft onder de 50 graden.
Heb er wel een arctic freezer64 pro opzitten.
zal zometeen even de bios updaten en kijk wat er gebeurt.
Dat was sarcastisch volgens mij ;)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Komt het verschijnsel ook voor als je niet overgeklokt hebt...? Logisch om vanuit een default situatie het probleem te benaderen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zegt je eventviewer iets over je cores die niet gelijk lopen toevallig? Ik meen me zoiets te herrineren van een soortgelijk probleem, maar kan het niet terugvinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed, ontopic dan maar:
Grabit = Windows, dus dat maakt het wat simpeler.
Programs that use the QueryPerformanceCounter function may perform poorly in Windows Server 2003 and in Windows XP is wellicht van toepassing voor je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• darmit

darmit

Topicstarter
Nog maar even vanalles geprobeerd wat jullie hier zeggen.
Eerst heb ik er de nieuwste versie van Grabit op gezet .
Mijn overclock heb ik teruggezet.
wat ALT-92 zei heb ik ook nagekeken, en dat stond allemaal goed.
Zelfs nu heb ik Cool&quit uitgezet.
Ik zie idd met taakbeheer en ook met everest dat mijn cores niet gelijk lopen.
bij everest geeft hij bij core 1 aan tussen de 0 en 20 %
en bij core 2 tussen de 30 en 80 %
Maar zodra ik grabit uit zet lopen ze weer gelijk op wat uitschieters na.
Ga ik mijn proc weer belasten met BV quickpar lopen ze weer ongelijk

Betekent dit nu dat mijn proc defect is :?

searisk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee hoor, dat betekent gewoon dat niet iedere core van je cpu evenzwaar belast is.

• darmit

darmit

Topicstarter
Heb nu mijn klokje eens naar voren gehaald en heb deze een tijdje in de gaten gehouden.
Hij loopt zowieso niet goed , als ik naar de secondes kijk lopen deze soms langzaam en soms snel, gewoon onbelast.
Zet ik nu Grabit aan wordt dit veel erger . Maar zelfs als ik Grabit uitzet blijft het erg. Daardoor gaat hij ook steeds verder achter lopen.
Na een reboot loopt hij redelijk gelijk, soms snel en soms langzaam, maar in het algemeen loopt hij gelijk.
Zou het probleem toch aan mijn Xp kunnen liggen.
Heb dit nooit eerder gehad, zelfs niet na het bouwen van het systeem , en daarna een clean install.
Ik zal anders in de loop van de week maar weer eens een clean instal doen en kijken wat die dan doet.

searisk

• darmit

darmit

Topicstarter
Maar weer eens wat laten horen van mij hier.
ik heb nu de bios teruggezet naar default en nu loopt het weer goed.
Het vreemde ervan vind ik , ik heb al vanaf het begin de cpu overclocked en toen deed alles het gewoon.
En sinds een tijdje had ik dus dit probleem.
Nu heb ik van een kennis vernomen dat het ook aan mijn geheugen kan liggen, en dan vooral de instellingen van de latency. Deze staan nu op auto, en hij zei dat ik die handmatig moet instellen.
Zou het hier ook aan kunnen liggen of niet ?

searisk

Verwijderd

Nu heb ik van een kennis vernomen dat het ook aan mijn geheugen kan liggen, en dan vooral de instellingen van de latency. Deze staan nu op auto, en hij zei dat ik die handmatig moet instellen.
Zou het hier ook aan kunnen liggen of niet ?
Ik kan het me niet voorstellen dat het aan de timings van het geheugen zou kunnen liggen. :P
Pagina: 1