[PHP] keyboard toets simuleren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ben nu al een paar uur aan het proberen om via php het voor elkaar te krijgen om met een script het mogelijk te maken om een karakter naar het scherm op de (ubuntu) pc te krijgen waar de webserver op draait.
Nu ben ik zover dat het me is gelukt om via een ssh verbinding met het commando xte een karakter naar X te sturen. Dit is dus wat ik wil, maar als ik dat probeer met het volgende werkt dat niet terwijl hetzelfde commando met dezelfde user via ssh wel werkt.

Waarom wil dit maar niet lukken, of is er een veel simpelere manier hiervoor? Alvast dank!

PHP:
1
shell_exec('xte -x :0.0 "key Right"');

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Onder welke user heb je het geprobeerd en wat is de output van je shell_exec? Waarschijnlijk staat hier gewoon de foutmelding is...

Wat denk je in vredesnaam te gaan doen? Wat moet er gebeuren als 50 users dit script tegelijk draaien?
Als ik jou was zou ik heel erg goed nadenken of je dit niet op een andere manier kan oplossen. Userinput nabootsen is heel en heel erg foutgevoelig. Iemand verplaatst de muis om schoon te maken en drukt per ongeluk op de muisknop, focus is weg.
Je computer is heel erg druk bezig met iets anders en je timing loopt de soep in.

Basically heb ik nog nooit iets gezien wat met userinput nabootste en wat langer dan 1 maand bleef draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:27:
Onder welke user heb je het geprobeerd en wat is de output van je shell_exec? Waarschijnlijk staat hier gewoon de foutmelding is...
To be honest, ik krijg helemaal niks geen melding terug, geen fout, niks.
Wat denk je in vredesnaam te gaan doen? Wat moet er gebeuren als 50 users dit script tegelijk draaien?
Not gonna happen, er zal nooit meer dan 1 client 'verbonden' zijn met de server
Als ik jou was zou ik heel erg goed nadenken of je dit niet op een andere manier kan oplossen. Userinput nabootsen is heel en heel erg foutgevoelig. Iemand verplaatst de muis om schoon te maken en drukt per ongeluk op de muisknop, focus is weg.
Je computer is heel erg druk bezig met iets anders en je timing loopt de soep in.

Basically heb ik nog nooit iets gezien wat met userinput nabootste en wat langer dan 1 maand bleef draaien...
Daarbij, zodra het systeem daadwerkelijk in productie gaat gaat er niemand aan de pc zelf komen, het enigste wat moet gebeuren is dat de <pijl naar rechts> toets op commando met een php script ingedrukt moet kunnen worden.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je nou echt de return value gecontroleerd? Staat tijdens devven error reporting aan met een voldoende hoog error level? Staat safe_mode uit? Etc. etc.

{signature}