[Logitech G5] tikje tegen scrollwiel, scrollt al

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Hoi,

Ik heb een vervelend probleem met mijn verder uitstekend werkende Logitech G5. Als ik zacht een tikje geef tegen het scrollwiel (wat nogal regelmatig gebeurt als je je middelvinger erop hebt liggen) scrollt hij al. Dus niet als ik over het "weerstandje" heen ben, zoals normaal. Ik begrijp dat het vaag klinkt, maar het is ontzettend irritant. Ik heb hieronder een filmpje om het te demonstreren:

[YouTube: http://www.youtube.com/v/w6cwY6GC0Ys]

Komt dit iemand bekend voor? Of is dit softwarematig wellicht aan te passen?

[ Voor 20% gewijzigd door --Christiaan-- op 09-08-2008 21:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is toch juist normaal bij die dingen? Wij hebben er op het werk ook een aantal liggen, die doen dat allemaal op die manier.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Dat gebben erg veel muizen tegenwoordig, helaas... In plaats van dat de sensor het op het hoogtepunt van het "stukje weerstand" dat wij voelen wordt geregistreerd, zit de sensor blijkbaar er net voor of na.

't Is gewoon vette pech... Ik hoop dat Logitech dat inderdaad gaat verbeteren in de toekomst!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Heb je firmware 1.2 op je muis zitten want die zou dit op moeten lossen.
zelf heb ik het ook heel lang gehad maar sinds 1.2 heb ik er (beina) geen last meer van
http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/G5Update12.exe

[ Voor 24% gewijzigd door CILLER op 24-08-2008 10:26 ]

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Net vanmiddag een nieuwe besteld voordat ik dit zag :+.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had dat bij mijn oude versie ook ja, bij de nieuwe moet je echt scrollen, dan voel je ook dat hij echt scrolt met weerstand, en niet dat hij los scrolt was hij bij de 1e versies deed, lastig uit te leggen maar het is wel zo. Nu bij de vinger erop leggen scrolt hij niet ineens, hij blijft netjes rustig stil. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Hebben die dingen niet hetzelfde scrollwiel als de mx revolution: met de mogelijkheid tot "vlot" scrollen (zonder enige weerstand) en scrollen met "tikjes"? De logitec software heeft in ieder geval functies aan boord om het gedrag van je scrollwiel op dit vlak te regelen.
Pagina: 1