Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] - Attachment uit een PST bestand trekken via FTP

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Op mijn kantoorlocatie heb ik een server staan waarop een Outlook PST bestand van 2GB staat. In dat PST bestand zit een mailtje met een attachment die ik nu nodig heb. Op mijn thuislocatie (waar ik nu ben) heb ik ook een Outlook-installatie.

De grote vraag is nu of ik op de één of andere manier de attachment op mijn thuiscomputer ga krijgen. Ik heb toegang tot de (Linux) file-server waarop de PST staat via FTP en SSH. Ik ben al bezig met het downloaden van het volledige PST bestand ... maar dat duurt nog 10 uur.

Is er een manier om het anders/sneller te regelen?

Kan ik de FTP account als drive mounten onder windows of zo ... en dan Outlook op die manier het bestand laten openen? Als ik nu het PST bestand via een FTP-locatie probeer te openen, dan zegt Outlook dattie dat niet kan.

Alvast bedankt!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

Ik zie dat het gaat om een kantoor, heb je ook de mogelijkheid om via RDP te connecten? (ik moet het toch even vragen) Heb zelf dit probleem (gelukkig) nog nooit gehad. Denk eigenlijk dat het niet mogelijk is.
Het mounten zal misschien wel lukken, maar dan moet je alsnog 2gb over de lijn versturen.

[ Voor 17% gewijzigd door Brazza op 09-08-2008 21:00 ]

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Gisterenavond met een programmaatje geprobeerd om via FTP de map met het Outlook PST bestand te mounten op m'n computer thuis.

Vervolgens getracht om in Outlook via de nieuwe schijf het PST bestand te openen.

Gemorrel ... weinig reactie ... foutmelding ... (bestand kan niet worden geopend o.i.d.)

Echter ... bij nader onderzoek bleek Outlook in luttele seconden het PST-bestand van 2 Gig te hebben "gecomprimeerd" tot 63 bytes. Way to go!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja. Daar is het ook totaal niet voor bedoeld, ga dan voor Exchange (en/of IMAP). Een PST op een fileserver vind ik trouwens ook al niet handig (als het geen backup betreft dan).

Brazza gaf het al aan: met iets van remote desktop (of vnc, LogMeIn, whatever) is het zo gepiept. Zonder dergelijke toegang is heen en weer rijden waarschijnlijk sneller. Ik ken in ieder geval geen tool die dit kan zonder het hele bestand in te lezen.

Edit: maar als het 10 uur ging dueren ben je al klaar, natuurlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 10-08-2008 10:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)