Toon posts:

Highpoint Rocketraid 2320 op Gigabyte GA-EP45-DS3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een nieuw geheugen, cpu & moederbord kopen vanwege defect aan mijn vorig (s939) moederbord.

De keuze is gevallen op
Intel C2Q 9450
4 gig corsair 800mhz ram
een Gigabyte GA-EP45-DS3 ??

Ik heb echter een Rocketraid 2320 die op PCIe 4x aangesloten dient te worden. Deze controller moet uiteraard mee kunnen naar dit moederbord (zit nu op een open gedremeld 1x slot)

Ik vind echter nergens bevestiging of dit wel gaat passen (moederbord heeft 2 pci-e 16x sloten zitten, dus fysiek lukt het). Op de lijst bij de qualified moederborden van de rocketraid staat echter geen enkel moederbord met een P45 chipset, dus daaruit kan ik geen ander selecteren.

Ik heb hier op got gezocht & blijkbaar lukt het met een bepaald asus P35 moederbord wel. Ik heb echter nog een tweede s939 moederbord liggen met crossfire ondersteuning (dus ook 2 grote sloten) en met dit moederbord start hij wel perfect met de raidcontroller erin, maar de raidcontroller wordt niet gezien. Gaat dit bij dat nieuwe P45 moederbord dan ook niet het geval zijn (is ook voor crossfire ontworpen)?

Verwijderd

Sloten zijn elektrisch minimaal x8, waarschijnlijk beide x16. Dat staat toch gewoon in de handleiding? Dat de P45 (nog) niet qualified is zal komen omdat de chipset nieuw is. Dit gaat dus zeker werken (ik ga ervan uit dat Intel de PCI-e specs goed geimplementeerd heeft, aangezien ze deze interface zelf bedacht hebben).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op een P45 heb je 1 x16 en 1 x8 slot. Dus wat dat betreft moet dat gewoon prima gaan. De P45s zijn natuurlijk relatief nieuw, dus wat dat betreft kan het zijn dat de QVL van de rocketraid gewoon nog niet geupdate is.
Zelf heb ik een P45 DQ6 met een Areca erin, dat gaat ook zonder problemen, dus het is sowieso geen bezwaar om er iets anders in te doen dan een videokaart voor crossfire.