Intel Atom Netwerk performance = tettie

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
ik heb sinds een paar weken een intel atom (d945gclf) met een jetway kastje, 200gb sata schijf en 2gb ram.
Draait prima windows 2003 op. alleen de netwerk performance is heel vaag.
Ik merkte het op toen ik een dvd over het netwerk er vanaf speelde. Het apparaat fungeerd dus alleen als windows share. Mn xbox of laptop speelt het zaakje af op een tv. Ik merk vaak op dat het beeld en geluid soms even overslaat of hakkelt. Dit is zowel bij de laptop als xbox.
Een grote filetransfer van de atom naar mijn werkstation laat het volgende zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sharkzor/netwerk.jpg
Merk de grote dips op...

raar? hij moet toch snel genoeg zijn om een simpel dvd'tje te kunnen serveren? kost 2mbit snelheid ofzo... toch stort de snelheid af en toe in tot 0.

bios update al gedaan. Apparte netwerkkaart kan ik niet testen. Er zit een riser kaartje bij de jetway, echter als ik daar een pci kaart inprik krijg ik deze met geen mogelijkheid aan de gang. wat voor kaart ik dan ook gebruik.
vaag!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Heb je misschien een process draaien wat af en toe 100% cpu vraagt?

Ik heb namelijk ook wel eens zoiets gehad (die dippen), wat toen kwam door een process wat af en toe 100% de cpu belaste zodat er geen cpu power meer over was voor de netwerkkaart.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat voor lan chip zit erop, en heb je die drivers al eens geupdate?

Hier stond een dode link.

• sharkzor
cpu is het niet. lang geen 100%. realtek drivers zijn up to date.
Zelfs windows 2003 al een keer opnieuw geinstalleerd dus hij is zo vers als het maar zijn kan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draait je laptop Vista? Daar moet je namelijk de MultiMediaClassScheduler uitzetten, dat hielp bij mij het hakkelen en stoten tegen te gaan. Wb je Xbox geen idee.

Waar slaat tettie trouwens op?

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 09-08-2008 20:10 ]

• sharkzor
Exorcist schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:09:
Draait je laptop Vista? Daar moet je namelijk de MultiMediaClassScheduler uitzetten, dat hielp bij mij het hakkelen en stoten tegen te gaan. Wb je Xbox geen idee.

Waar slaat tettie trouwens op?
tettie = ander woord voor dingen als rotzooi, k*t, kl*t*
Ook bruikbaar om mensen aan te duiden: "zie die tetties daar"

Anyway, mn pc draait xp pro.
als ik met mn xbox vanaf mn xp pro pc speel gaat alles vlekkeloos.
zou nog de harddisk kunnen zijn, maar dan had ik dat in het os moeten merken.
lijkt me waarschijnlijker die brakke realtek nic.
aangezien de riser pci kaart niet goed werkt, overweeg ik nu dan maar om een usb2 netwerkkaart te kopen. misschien dat dat helpt? maar dan moet ik wel zeker weten dat dat het probleem oplost.... lastig vaag probleem dit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor de duidelijkheid is het wel zo handig om Nederlands te tikken op GoT en niet een of ander dialect.

Ontopic:
Begin eens met te doen wat je kunt voordat je iets koopt.

Haal het mobo eens uit die kast en prik er gewoon rechtop een reguliere (non-RTL) NIC in. Als dat wat scheelt weet je dat het vermoeden mbt NIC klopt. Zo niet heeft dat er niets mee te maken.

Verder controleren dat je HDD wel DMA aan heeft staan. Als dat met PIO werkt, slurpt het ook aan alle kanten CPU (en is performance om te janken).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1