Toon posts:

Samsung F1 HD103UJ stil? Dacht het niet he..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die dingen geven een toon af wat je super goed hoort als ze idle draaien. Het ligt niet aan mijn kast want ze zitten in hd kooien met rubbers.

The recordings below contains 5 seconds of ambient noise, and 10 seconds of idle noise followed by 10 seconds of seek noise with AAM enabled and 10 seconds without.

http://www.silentpcreview...oise/samsungf1-750-1m.mp3

Hier hoor je t ook goed. Ik heb er zelf 4 draaien dus bij mij is die toon nog duidelijker aanwezig.

Ter vergelijking hier een sample van de Western Digital Caviar Green Power WD7500AACS :
http://www.silentpcreview.../wd-greenpower-750-1m.mp3

Bij deze hoor je dus duidelijk dat ie vrij is van zon irritante hoge toon.

Ik snap dus niet waarom mensen zo positief zijn over de F1's dat ze zo stil zijn.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ze zijn in elk geval stiller dan een gemiddelde Seagate harde schijf (eigen ervaring).

March of the Eagles

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom geef je überhaupt zoveel om geluid, als je sowieso al 4 schijven hebt draaien? Isoleer je kast. 4 Fiat Panda's maken ook het lawaai van 1 V8, bij wijze van ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap dus niet waarom mensen zo positief zijn over de F1's dat ze zo stil zijn.
Als ze stiller zijn dan de meeste andere schijven is dat natuurlijk positief. Dan hoeven ze natuurlijk niet super stil te zijn als ze maar stiller zijn dan andere schijven.

Ik heb zelf geen ervaring met de F1 serie van Samsung. Heb verder wel 4 schijven in mijn PC zitten die allemaal van Samsung zijn en ik ben er erg tevreden mee. Vooral de 500GB schijven zijn naar mijn mening erg stil.

Aangezien mijn PC gemaakt is om erg stil te zijn door gebruik van waterkoeling passen de Samsung schijven er prima bij. Ook al maken de schijven het meeste lawaai van de hele PC.

Verwijderd

ik heb een f1 (1tb) schijf en die is juist harstikke stil,net als de 2x 500gb samsung schijven die erbij hangen,en over wat voor toon heb je het?
ik kan geen rare toon horen en ik ben niet doof.

luister eerst maar eens naar een WD caviar SE 320gb schijf,die heb ik ook (niet meer in gebruik) en die maakt een heel hoog frequent geluid bij idle,heb ik ook waargenomen bij een 250gb WD schijf.....als je zo'n schijf hebt mag je klagen.

Verwijderd

Ik heb vier F1's van 750GB en ik heb nergens last van. Verder heb ik nog 3 Maxtors die je ook nauwelijks hoort. Hiervoor had ik 3 Seagate's van 320GB die ook heel stil waren.

Verwijderd

Topicstarter
Snap er niks van. Er zit toch echt een toon in die dingen. Dat hoor je duidelijk op de mp3 (luister anders met koptelefoon en 't volume wat harder, dan hoor je zo'n test beter). Ze hebben hem daar opgehangen getest het geluid dus 't is echt puur de schijf. Wat ik onder stil versta is het geluid van een 120mm fan die op 600rpm draait. Een licht hoorbaar blaas geluid dat zoiezo in ieder geval al vrij is van akoestiek.

Verwijderd

de hdd waar juist een toon aan zit is die WD schijf,ik krijg de indruk dat die erg vibreerd,een laagtonige resonantie.

het is een stille schijf in vergelijking met andere hdd's,als jij vind van niet dan ruil hem/ze toch?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb ook nergens last van qua rare tonen, maar ik heb dan ook de single-platter 250GB uitvoering van de Samsung spinpoint F1 (misschien ooit nog eens vervangen door een 320GB F1, die zijn iets groter en sneller).

Wat mij altijd wel is opgevallen bij Samsung disks, en dan niet alleen de F1 serie, maar ook de T166 en de SP1213C die ik hiervoor had, dat ze enorm trillen. Ik heb nu een Antec kast met rubber ringen om de schroeven zodat vibraties niet doorgegeven worden aan de kast, dus hoor ik ze niet meer. Zou je ze in een sweex kast zetten heb je meteen een rammelbak.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
ik denk toch dat het bij de TS in de kast moet zitten, als ik het zo lees is er inderdaad de gebruikerservaring dat deze schijven stil zijn. Ik heb zelf dan niet met de F1's gewerkt, maar Samsung in bedrijfs'pc's zijn altijd enorm stil!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een F1 1 terabyte schijf in een eSATA-behuizing, die kan ik -als het echt stil is op m'n kamer- amper horen bij lees-/schrijfacties. Misschien iets individueels dan?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Maar horen jullie het dan ook niet op die mp3? Die toon op de mp3 is exact dezelfde als die ik hier ook hoor, alleen is het hier sterker omdat het er 4 zijn. De harddisks zitten hier vast in een coolermaster 4in3 module in een coolermaster stacker 832

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 19:35 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
als ik er echt op let hoor je het inderdaad, maar dat is zodanig stil dat het niet opvalt
misschien dat het met 4 schijven erger is, maar met 1 schijf is het geen probleem (vind ik)

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:07

Houston3

ole

ik heb 4 samsungs (2x500, 1x750,1x1000) in mn kast hangen, waaronder die 103UJ maar ik hoor niets hoor. Ik heb er met mn oor naast gelegen en zelfs dan hoor ik niets. Zou het niet gewoon om een slechte batch gaan ofzo?
Pagina: 1