Toon posts:

'Probleem' Moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het vermoeden dat er iets niet klopt als ik bij apparaatbeheer kijk. Zoals je in mijn prt screen kunt zien, geeft ie bij scsi/raid controllers een vaag iets aan, deze is nu 'AOZBPELU IDE controller'.
Wanneer ik de pc herstart, staat er weer iets anders, dan weer andere letters/nummers doorelkaar.

Wat mij ook opviel is bij Human Interface Devices dat daar veel apparaten staan, terwijl ik alleen de muis via USB heb aangesloten. Bij keyboards zie ik twee apparaten, terwijl ik alleen een PS2 keyboard heb aangesloten.

Het moederbord is een Asus Rampage X48 met een sata schijf en 2 optische drives via IDE kabel.

Zie mijn afbeelding voor duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v704/HellRipper/X48ide.jpg

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:13
Die controller is van Daemon Tools.... En een keyboard kan ook USB via PS/2 aanbieden...
1 Fysiek USB HID device kan meerdere Softwarematige HID devices genereren...

[ Voor 30% gewijzigd door FireDrunk op 09-08-2008 17:58 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
thijs_cramer schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:57:
Die controller is van Daemon Tools.... En een keyboard kan ook USB via PS/2 aanbieden...
1 Fysiek USB HID device kan meerdere Softwarematige HID devices genereren...
Yep, je hebt gelijk, heb deamon tools uninstall gedaan. Nu geeft ie geen scsi/raid controller meer aan.
Heeft de X48 geen standaard scsi/raid controller dan? bij me oude pc's geeft ie alleen wel een standaard apparaat aan bij scsi/raid in apparaatbeheer.

Bedankt voor je hulp;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens mij komt er alleen een SCSI/RAID controller te staan wanneer je ook daadwerkelijk de RAID functie gebruikt van de ICH10R. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:13
Jou moederbord zal vast een SATA Raid Controller hebben, maar die staat heel vaak standaard uit. (In het BIOS)
"Nu niet meteen aanzetten, want dan boot je PC niet meer!!!"
PD2JK schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:20:
Volgens mij komt er alleen een SCSI/RAID controller te staan wanneer je ook daadwerkelijk de RAID functie gebruikt van de ICH10R. :)
offtopic:
te laat :P

En daemon tools gebruikt deze "nep" controller om zijn "nep" cd/dvd-rom speler aan windows voor te stellen als een echte drive. Hierdoor kan je images laden.

Alcohol doet dit precies zo.

SCSI/Raid Controllers is een heel ruim begrip als het gaat om controllers. Ik heb daar wel vaker software en hardware fabrikanten apparaten in zien zetten die niets met RAID of SCSI te maken hadden.

Maar wees gerust, je moederbord werkt uitstekend...

[ Voor 17% gewijzigd door FireDrunk op 09-08-2008 18:23 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Okej, bedankt nogmaals voor de reacties. Ik ben me ouwe pc uit 2004 gewend. Ik kan inderdaad in het BIOS SATA op RAID zetten. Nu staat ie op IDE mode.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En je probleem is exact :?

We verwachten op GoT dat je de moeite doet een en ander zelf uit te zoeken voor je een topic opent. Deze vragen gaan sowieso over software (de weergaven van dingen in je OS), los daarvan kun je door te googlen op de dingen in kwestie vinden waar het over gaat (multiple HID, SCSI/RAID controllers).

Mocht je er niet uitkomen, dan mag je wel een topic op GoT openen, maar dan wel met melding van waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je wel vond en hoe je verder gezocht hebt als dat niet was wat je nodig had. Met zulke info kunnen we met je meedenken en tips geven. Zonder die info lijkt het alsof je iets aan een helpdesk vraagt - en GoT is geen helpdesk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.