Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het gaat om TomTom Europe V2 (new edition), niet om V3, zoals in topictitel staat.

Ik ben laatst mijn tomtom-kaartje kwijtgeraakt. Vanmiddag een lege 2 gb sd-kaart gekocht en de west-europa-kaart bij tomtom gedownload.

Wat een ellende. Ben absoluut geen noob, maar ik ben echt volledig de weg kwijt.

Ten eerste: ik heb de kaart betaald, netjes factuur gekregen, maar waar vind ik dat ding??? Ik wil m downloaden naar mijn pc harde schijf, maar hoe moet dat?

Ten tweede: als ik de tomtom aansluit op de pc, dan gebeurt er niets. Via TT home 2.3 probeer ik te updaten enzo, maar...niets.

Kan je eigenlijk wel met een leeg sd-kaartje dat ding weer aan de praat krijgen. De help van TT is volkomen ruk, want die gaan er vanuit dat je navigatie-apparaat gewoon werkt. Maar ja, blijkbaar stond het stuurprogramma ook op het kwijtgeraakte sd-kaartje ofzo.

Het heeft m'n zaterdag al knap vergald, dus als iemand mij kan helpen, dan is de helft van m'n weekend nog gered.

Dank alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 18:10 . Reden: verkeerde info in topictitel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier mag slot op. Heb m verplaatst naar tom tom one topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Allereerst welkom op GoT :)

Dat soort meldingen kan je het beste via het topicreport (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) melden. Daarnaast hoeft niet alles in een groot topic te worden geplaatst, je topicstart is uitgebreid genoeg om als topic te kunnen bestaan. Derhalve laat ik dit topic open en heb ik je bericht in het grote topic aangepast. :)

Blijkbaar mis je Navcore, dat is de besturingssoftware van een TomTom. Als je geen backup hebt gemaakt, dan zal je contact op moeten nemen met TomTom om te vragen hoe je eraan kan komen. Voor zover ik weet, is de Navcore-software niet vrijelijk beschikbaar; normaal kan deze alleen via TomTom home worden gedownload maar dat moet dan welk werken. Daarnaast duikt die gekochte kaart ook op in TomTom home; als je TomTom eenmaal weer werkt met TomTom Home, dan acht ik de kans vrij groot dat je daar de gekochte kaart ziet staan en ook kunt downloaden.

Kortom mijn advies: neem contact op met TomTom. :)

V3 in de titel is in V2 gewijzigd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Tja, de NavCore software is wel belangrijk, ja. Zonder dat gaat HOME ook moete hebben met je map download; HOME wil namelijk wel weten welke NavCore versie je hebt. De eerste vraag is dus waarom je ONE niet gezien wordt. Heeft hij wel een driveletter? Zoniet, dan moet je eerst dat Windowsprobleem oplossen. (Of voor de Mac eigenaren, heb je wel een mount point?)

Ik ga er niet van uit dat het een probleem is (gezien de n00b opmerking) maar voor alle zekerheid: je SD kaartje is toch wel FAT geformat?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Het blijkt dat TomTom Home 2.3 je apparaat niet herkent, als deze is uitgerust met een lege sd-kaart. Wat je dan moet doen, is TomTom Home 1.5 downloaden, want die herkent m wel. Verder werkt het dan zoals hieronder beschreven.

Zoals net besproken raden wij u aan om terug te gaan naar versie 1.5 van HOME. Om dit te doen raden wij u aan eerst de nieuwste versie van TomTom HOME te verwijderen via [configuratie scherm > software]. En hierna bezoekt u onderstaande link om versie 1.5 te downloaden.

http://download.tomtom.co...t/TomTomHOMEwinlatest.exe

U kunt het bestand downloaden en dubbelklikken, volg dan de instructies om TomTom HOME 1.5 te installeren. Vervolgens dient u een software update van onze applicatie te installeren. Onderstaand staat stap voor stap beschreven hoe u dit kunt doen.

1. Sluit uw TomTom aan en open TomTom HOME
2. Log in via het wereldbolletje linksonderin beeld
3. Klik op "installeer op uw TomTom"
4. Klik op het vierkantje voor de applicatie en dan de groene pijl met "installeren".
5. Kies of u een backup wilt maken (aanbevolen)

Vervolgens koppelt u de TomTom los van de computer, laat deze volledig opstarten. Zet nu de TomTom uit, koppel de TomTom opnieuw aan de computer en zet het apparaat weer aan.
Installeer nu wederom de update welke wordt aangeboden en koppel het apparaat wederom los en laat deze opstarten.

De update is nu geinstalleerd naar uw TomTom. Nu is het van belang dat u de reeds geinstalleerde versie 1.5 weer van de computer verwijderd via [configuratie scherm > software], om vervolgens de nieuwste versie te downloaden en te installeren. Hierna kunt u de nieuwe versie downloaden en installeren via de onderstaande link.

• Link: http://download.tomtom.co.../TomTomHOME2winlatest.exe

Als het bestand gedownload is kunt u de instructies opvolgen om het programma te installeren. Wanneer u nu TomTom Home opent zal uw TomTom worden herkend en zal het mogelijk zijn om de laatste software-update te installeren. Volgt u onderstaande stappen op om dit uit te voeren:

1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Ga rechtsboven naar "meld aan" en log in
3. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten
4. Kies [Werk mijn GO/ONE bij]
5. Kies [Vernieuw en installeer] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
6. Kies [OK] om door te gaan

Nu hebt u de nieuwste software update voor uw TomTom apparaat geïnstalleerd.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team