Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem met mijn lcd scherm.

Als ik wat wil gamen op mijn x360 of ps3 dan loopt mijn lcd tv sporadisch na ongeveer een uur gamen vast, het ligt niet aan mijn consoles maar echt aan de tv aangezien de gameplay gewoon doorgaat.

Het vastlopen is moeilijk te omschrijven, het lijkt alsfo de kleuren met elkaar versmelten en gewoon blijft hangen (ik zal kijken of ik hier een foto van kan maken). Overigens gebeurt dit alleen als ik de tv op 720p of hoger upscale. een resolutie lager geeft geen problemen.

De tv werkt verder prima om gewoon tv op te kijken (digitenne van kpn).

Heeft er iemand enig idee wat het probleem precies kan zijn?

(aangenaam btw! en alvast bedankt :D )

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:27:
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem met mijn lcd scherm.

Als ik wat wil gamen op mijn x360 of ps3 dan loopt mijn lcd tv sporadisch na ongeveer een uur gamen vast, het ligt niet aan mijn consoles maar echt aan de tv aangezien de gameplay gewoon doorgaat.

Het vastlopen is moeilijk te omschrijven, het lijkt alsfo de kleuren met elkaar versmelten en gewoon blijft hangen (ik zal kijken of ik hier een foto van kan maken). Overigens gebeurt dit alleen als ik de tv op 720p of hoger upscale. een resolutie lager geeft geen problemen.

De tv werkt verder prima om gewoon tv op te kijken (digitenne van kpn).

Heeft er iemand enig idee wat het probleem precies kan zijn?

(aangenaam btw! en alvast bedankt :D )
Een bizar probleem =o Om het op te lossen is het echter sowieso wel handig om te melden welke TV je hebt he (alleen LCD is niet genoeg, merk, modelnummer etc) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:43:
[...]

Een bizar probleem =o Om het op te lossen is het echter sowieso wel handig om te melden welke TV je hebt he (alleen LCD is niet genoeg, merk, modelnummer etc) ;)
Ja is ook wel zo :)

Het gaat om de volgende tv http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1145638

Bizar is het zeker, het probleem begon zich voor te doen sinds ik mijn PS3 op de HDMI aansluiting had gekoppeld, tegenwoordig is deze op een component in aangesloten, het probleem bestaat echter nog steeds.

*edit* Ik heb btw twee weken werkelijk het hele friggin internet of gezocht naar een vergelijkbaar probleem kon vinden, maar que nada...kan echt helemaal niets vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 17:59 ]

Verwijderd

In dat topic wordt wel vermeld dat de TV soms vastloopt, maar dat heb je zelf waarschijnlijk ook al gelezen. Is de TV werkelijk geen een keer met SD-content vastgelopen? Zo niet, dan zou ik je toch tot de fabrikant richten, aangezien het schijnbaar om een zeldzaam probleem gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nog nooit vastgelopen op SD content idd, het is echt alleen vanaf 720p dat deze vastloopt.

Ik denk dat ik mij niet meer tot de fabrikant kan richten aangezien ik de tv al langer dan 2 jaar heb.

Zou het niet te maken kunnen hebben dat er iets van signaal storing is o.i.d?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:51:
Nog nooit vastgelopen op SD content idd, het is echt alleen vanaf 720p dat deze vastloopt.

Ik denk dat ik mij niet meer tot de fabrikant kan richten aangezien ik de tv al langer dan 2 jaar heb.

Zou het niet te maken kunnen hebben dat er iets van signaal storing is o.i.d?
Als het op meerdere bronnen is, kun je signaal meestal uitsluiten.

Lijtk me eerder een dolle firmware..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
nice :(

Kan iemand mij precies vertellen, hoe een een firmware update op een lcd precies uitgevoerd kan worden?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:08:
nice :(

Kan iemand mij precies vertellen, hoe een een firmware update op een lcd precies uitgevoerd kan worden?
Vaak zit er aan de achterkant van lcd tv`s een service slot, waarin je een card kunt stoppen met een firmware. Soms gaat het ook via een kabeltje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, helaas geen service slot of een data ingang o.i.d.

Firma geeft geen response op m'n mailtjes :S
Vind het namelijk een beetje zonde om de tv weg te doen om het genoemde probleem, want voor de rest doet ie het prima.
Pagina: 1