bootproblemen

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08
vanochtend start ik mn computer opnieuw op in win98 (hij stond aan in win2k), blijft hij plotseling hangen, na de autoexec.bat te hebben gerund. herhaald opstarten helpt niks, en ook in win2k start ie niet meer op. daar blijft hij hangen na het zwarte scherm met de witte balk. zodra het win2k scherm opduikt loopt hij vast.

ook veilige modussen van zowel win2k als win95 helpen niet.

plotseling gaat direct nadat ik de resetknop indruk de cd-rom speler open. daarna reageert de cd-rom speler niet meer.

in eerste instantie denk ik aan problemen met de voeding (de cd-rom speler moet ook standalone reageren op de eject knop), maar na meting blijkt de 5 volt uitgang 4.93, en de 12 volt 11.85 . zou goed genoeg moeten zijn denk ik zo.

waar zit hier nu het probleem? en kan een falende cd-rom speler zorgen dat de rest van het systeem bij het booten blijft hangen?

Verwijderd

haal de cdrom eraf en probeer het nog es

• aatos
zal ik doen, ik moest weg vanochtend, dus daar had ik geen tijd meer voor. om 12 uur ben ik weer thuis dus dan ga ik dat proberen. aangezien ik als het niet lukt geen internet heb, vond ik het toch wel handig om nu alvast te vragen naar eventuele andere oorzaken/oplossingen.

Verwijderd

het kon ook nog wel eens aan het geheugen liggen, ik had laatst een reepje 128 Mb en dat was fout w2k wilde niet meer booten en deed helemaal niets meer dus reepje eruit en alle porblemen waren voorbij

Verwijderd

AI!! Ga ff scandisken om te kijken of je geen badsectoren op je HD hebt.

Ben gisteravond bij een kennis geweest die een identiek probleem had en daar is de HD aan t kapotgaan.

• aatos
Op woensdag 21 februari 2001 09:30 schreef PhreAkeR het volgende:
het kon ook nog wel eens aan het geheugen liggen, ik had laatst een reepje 128 Mb en dat was fout w2k wilde niet meer booten en deed helemaal niets meer dus reepje eruit en alle porblemen waren voorbij
hmm, ik heb net 256 erin gegooid, en toen mijn eerdere 2*64 eruit. omdat ik het ervan verdacht de oorzaak te zijn van wat instabiliteit..

ik zal het in ieder geval proberen weer te wisselen, wie weet helpt het

• aatos
Op woensdag 21 februari 2001 09:33 schreef petpas het volgende:
AI!! Ga ff scandisken om te kijken of je geen badsectoren op je HD hebt.

Ben gisteravond bij een kennis geweest die een identiek probleem had en daar is de HD aan t kapotgaan.
dat zou behoorlijk kl*te zijn.. maargoed, de hd is een half jaar oud, dus als die het is, dan heb ik garantie..

ik zal in ieder geval ff scandisken..

bedankt voor de tip!

Verwijderd

Is er niet gewoon een kabeltje van de CDrom er uit gesukkeld, of ergens anders...
(stroom, IDE..)

:?

• aatos
Op woensdag 21 februari 2001 09:42 schreef Hooi het volgende:
Is er niet gewoon een kabeltje van de CDrom er uit gesukkeld, of ergens anders...
(stroom, IDE..)

:?
heb ik al gechecked.

Verwijderd

*Grrrr..**
t'is toch te zot voor woorden...

Als scandisk niets oplevert, en het is niet het geheugen, kan ook gewoon die CD-rom het hebben begeven. Al zonder dat ding geprobeerd..?

• aatos
hmm, ik kom net thuis, duw de voedingsstekker er weer in, en hij doet het weer. cd-rom, windowsen, alles.

vaag.

in ieder geval bedankt

• aatos
ik heb scandisk nog gedraaid, in een van de partities (de bootpartitie van win2k), vond ie wel een of andere fout, waardoor de schijfgrootte niet of heel langzaam (???) zou kunnen worden weergegeven.

verder totaal geen problemen meer

Verwijderd

HAH! Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//laughing.gif

Nou, computerze !!

• aatos
zal ik doen! bedankt anyway
Pagina: 1