• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Hi!

Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een nieuwe LCD tv en ben gecharmeerd geraakt van de Panasonic modellen. Ik weet ook al dat 32' voldoende is.

Nu zit ik alleen in dubio welke. De keuze gaat tussen:

Panasonic TX32LZD80 - Full HD, geen 100Hz
Panasonic TX32LX85 - HD Ready 100 Hz.

Nu snap ik wel dat de bovenste beter is vanwege Full hd, maar ik maak me zorgen over het ontbreken van 100hz aangezien ik van een verkoper hoorde dat 100hz wel aanbevolen was wanneer je bijvoorbeeld een PS3 of Xbox360 aansluit vanwege de snelle bewegingen. Weet iemand of dit klopt? Zie ik daadwerkelijk verschil?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-02 23:11

Tjark

DON'T PANIC

ik zou zeggen: ga kijken en neem je xbox/ps3 mee en test 't.

en anders: full-hd op een 32" heeft zo weinig nut, tenzij je er hooguit op 1,5m-2 afstand op zit. Dan zou ik 100Hz nemen.

*insert signature here

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Dat eerste is onmogelijk omdat ik geen van de twee consoles (voorlopig ;) ) in m'n bezit heb.

Ik zit er inderdaad niet heel erg ver vanaf.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 11:39
Mijn Samsung 40F86 heeft ook 100hz maar dat heb ik nooit aan staan als ik op mijn PS3 speel. Eigenlijk staat het nooit aan omdat ik er geen toegevoegde waarde aan kan zien.
Als ik iets via HDMI kijk dan zet ik alle extra's gewoon uit omdat dat het beste beeld geeft.

Nu is het 100hz systeem van Samsung misschien niet te vergelijken met dat van Panasonic maar ik zou niet teveel waarde hechten aan een opmerking van een verkoper.
Misschien dat er meer mensen op het forum zijn die gamen op een 100hz LCD tv en hun mening hierover kwijt willen, dan heb je wat meer uitspraken voor je beeldvorming.

Verwijderd

Ik heb zelf de 37lzd85, prachtig toestel.

Geen ghosting of wat dan ook. Subliem beeld, goed zwart. En flitsende bewegingen (Soul Calibur, Pro Evo) gaan perfect!!

Enige nadeel vind ik wel dat er diverse opties op de televisie zit, die niet echt uit te schakelen zijn. Het menu is dus ook extreem karig.
Hoop dat er een oplossing hiervoor komt, doormiddel van firmware update (indien mogelijk).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 16:24 ]