Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanmiddag heb ik bij de Aldi een dvd-maker gekocht. Dit wordt verbonden via je vhs naar je pc. Software en drivers netjes geïnstalleerd. Alles ging volgens plan. Arcsoft Showbiz DVD opstarten en de pret kon beginnen. Ik heb gekozen om het VHS signaal te coderen in MPEGII formaat, op een 640x480 resolutie. Alles gewoon op de normale instellingen laten staan. Rechts van dit programma staan een soort live-view. Hiermee kan je zeg maar live meekijken wat de computer opneemt.

Goed, dit werkt allemaal alleen wat zie ik daar. Resterende tijd meer dan 386 uur? Vreemd.. aangezien dit bandje misschien niet eens 80 minuten duurt. Dit hoort toch wel ietsje sneller te gaan of ben ik nou gek. De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

• Nieuwe drivers geïnstalleerd.
• Andere codec (MPEG I)
• Pal in plaats van NTSC.
• Kleinere beeldverhouding.
• Cable check -> Alles is goed aangesloten.

Dit was een aanbieding van de Aldi en ik verwachtte er niet echt veel van, maar dit is toch niet normaal? Wat ik nu graag zou willen is dat het sneller zou lopen. En moet ik speciaal de hele film afkijken tijdens het opnemen?

Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie medewerking!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-12 19:57
video coderen kost wel wat rekenkracht, dus ik sta er niet raar van te kijken

Verwijderd

Topicstarter
Speedlink schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:41:
video coderen kost wel wat rekenkracht, dus ik sta er niet raar van te kijken
Dat geloof ik graag, maar zo een enorme tijd lijkt me erg sterk. Ik werk hier op een een quadcore emt 2gb aan geheugen. Lijkt me dan stug dat het meer dan 300 uur duurt voor 1 bandje.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

386 uur voor 80 minuten? Nee :P Op een C2D 3.2GHz doe ik ongeveer 30 minuten over een full length DVD naar MPEG2 encoderen.

Ter vergelijking, 3uur en 40 minuten Lord of the Rings 1080p op x264 duurde een uurtje of 60 :P

Is het gewoon niet de resterende schijfruimte in "minuten film"?

[ Voor 20% gewijzigd door Mojo op 09-08-2008 15:45 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:44:
386 uur voor 80 minuten? Nee :P Op een C2D 3.2GHz doe ik ongeveer 30 minuten over een full length DVD naar MPEG2 encoderen.

Ter vergelijking, 3uur en 40 minuten Lord of the Rings 1080p op x264 duurde een uurtje of 60 :P

Zou misschien wel kunnen, misschien is dat het wel haha. Ik zal hieronder een screendump plaatsen om het iets te verduidelijken. En dan nog.. ik krijg nu mijn film te zien van begin tot eind denk ik? Hoe kan ik zien dat de gehele film op mijn hdd staat? Hieronder de screen:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/9054/30276077td7.jpg

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je verder geen onnodige taken open staan? Draaiende geschedulde virusscanner etc..?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Lijkt er inderdaad op dat je nog pakweg 47 uur en 16 minuten aan ruimte hebt om op te nemen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 15:39
Wat nou als je hem een uurtje laat staan en kijkt of hij dan klaar is... misschien is het gewoon wat hierboven gezegd word. dat het de tijd is die je nog kan opnemen. ;)

-

Verwijderd

Topicstarter
markje1 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:31:
Wat nou als je hem een uurtje laat staan en kijkt of hij dan klaar is... misschien is het gewoon wat hierboven gezegd word. dat het de tijd is die je nog kan opnemen. ;)
Me eerste video staat op de computer! Thanks voor de geruststelling jongens. Wat ik nu wel merk als ik het één en ander wil bewerken dat dit niet echt makkelijk is met deze software. Maar goed, daar kom ik wel uit. Bedankt alvast jongens!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:38:
[...]

Me eerste video staat op de computer! Thanks voor de geruststelling jongens. Wat ik nu wel merk als ik het één en ander wil bewerken dat dit niet echt makkelijk is met deze software. Maar goed, daar kom ik wel uit. Bedankt alvast jongens!
Hoelang deed hij er nou over, en hoeveel minuten was het filmpje nou precies?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:36:Ik heb gekozen om het VHS signaal te coderen in MPEGII formaat, op een 640x480 resolutie. Alles gewoon op de normale instellingen laten staan.
Dat formaat is niet geschikt om op DVD te zetten.
Gebruik daarom voor het maken van een PAL-DVD de volgende instellingen: PAL, 720x576, MPEGII Video.

Verwijderd

Werkt dit ding tevens ook om puur te tv te kijken op full screen ?

Das wel handig !

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 22:23
heb ook dit ding gekocht, en volgens de beschrijving moet ik ntsc banden kunnen omzetten.
dit klopt ook, alleen krijg ik ze in zwart wit op het scherm, en niet in kleur.
iemand een oplossing??????????????

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:23
moeskoetie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:18:
heb ook dit ding gekocht, en volgens de beschrijving moet ik ntsc banden kunnen omzetten.
dit klopt ook, alleen krijg ik ze in zwart wit op het scherm, en niet in kleur.
iemand een oplossing??????????????
Vrijwel alle europese videorecorders met een zogenaamde "NTSC Playback" functie sturen geen echt NTSC uit maar een zogenaamd "PAL60" signaal.
Niet alle (weinig) TV/Capture apparaten kunnnen hiermee overweg wat dan een zwart/wit opname als resultaat geeft.
Kijk dus bij de capture instellingen of er een PAL60 video setting aanwezig is.

Wikipedia: Multisystem PAL support and "PAL 60"

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:22:
Werkt dit ding tevens ook om puur te tv te kijken op full screen ?

Das wel handig !
Nogmaals heb hem ook gekocht, iemand een programma waarmee je full-screen
kan kijken?
Zoals een camera (Compose) of digitale tv zender fullscreen te kunnen kijken.

Dan is ie super ! Qualiteit is GOOD !

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand al S-Video aan de praat gekregen? Ik krijg geen beeld ermee...
En verder op Vista een hoop vastlopers...**zucht**

Bekend? Hoe is de prestatie bij de Vista draaiers van de meegeleverde software?

Ik merk dus dat mijn beeld te traag wordt opgeslagen, het geluidspoor loopt prima... :?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2008 12:51 ]

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Ik heb zoon zolid dvd maker ook al een tijdje, wel leuk om wat mee te experimenteren. Heb er mijn oude SNES aangehangen om die op de computer te spelen wat een beetje werkt

Vreemde is dat ik amper geluid krijg. Ik krijg alleen geluid als ik het bijgeleverde programma laat opnemen. Als ik andere programma's gebruik zoals bvb ustream.tv, webcammax, camtasia, dan krijg ik alleen maar beeld maar geen geluid. Van alles geprobeerd in de geluids opties en het usb device als sound input geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Heeft iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Captain_Duck schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:52:
Ik heb zoon zolid dvd maker ook al een tijdje, wel leuk om wat mee te experimenteren. Heb er mijn oude SNES aangehangen om die op de computer te spelen wat een beetje werkt

Vreemde is dat ik amper geluid krijg. Ik krijg alleen geluid als ik het bijgeleverde programma laat opnemen. Als ik andere programma's gebruik zoals bvb ustream.tv, webcammax, camtasia, dan krijg ik alleen maar beeld maar geen geluid. Van alles geprobeerd in de geluids opties en het usb device als sound input geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Heeft iemand enig idee hoe dit aan de praat te krijgen?
Dat idee had ik ook inderdaad om te streamen via camstream mediaEncoder.
Maar mag ik vragen welk programma jij gebruikt voor full-screen zodat je inderdaad ook je snes op volledig beeld hebt ?

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021

Captain_Duck

domme eend

Uh ik was niet van plan het fullscreen te gaan gebruiken. Speel liever windowed, en dan via ustream.tv kan je het gelijk streamen op het internet. Of webcammax voor normaal en dat laten capturen door bvb camtasia. Waarschijnlijk zijn hier wel betere programma's voor, mischien ook wel voor fullscreen maar geen idee welke.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 22:12

Dennahz

Life feels like hell should.

Even een crosspost uit het Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II topic:
Dennahz schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:22:
[...]

Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=mbgNslJNyvU (niet op het onderwerp letten verder, is gewoon even een indicatie van de kwaliteit.. ook al staat het op Youtube).

Ik ben zeer tevreden! Al werkt het bijgeleverde programma niet (start niet eens op... zowel in Vista als XP). Gebruik nu Ulead Videostudio om te 'capturen'. Ideaal!

De kwaliteit is in het echt wel beter dan op Youtube uiteraard, maar ja, de bron blijft (S)VHS he. :)
Dennahz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:28:
[...]

Ik heb geen ervaring met een Hauppage. Dit is de eerste "TV kaart" (capturer eigenlijk) die ik heb. Ik ben tevreden over de kwaliteit, maar je ziet logischerwijs wel dat het van video komt zoals je dit normaal op TV ook zou zien.

De drivers heb ik geen problemen mee, het programma wat erbij zat werkte bij mij niet op zowel XP als Vista. Gewoon een ander programma gebruiken om te captureren en het werkt prima!

Ik heb geen idee waarvoor je het apparaat anders zou willen gebruiken. Wil je TV kijken op je PC? Koop dan een TV kaart. Wil je gewoon een aantal videobanden overzetten? Koop dat dit apparaatje. Ik vind hem zeker de € 20,- waard. Ik had er minder van verwacht. :)
Ik vind het apparaat in ieder geval de moeite. De bijgeleverde software start hier niet op, maar ik gebruik dus Ulead Videostudio om te capturen. Heb overigens geen live geluid, maar dat zal vast op de 1 of andere manier wel mogelijk zijn. Hij captured het geluid wel goed en dat is het voornaamste.

Even een screenshot. Wel fullscreen @ 1680x1050, dus redelijk uitgerekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/6PB72492.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 26-08-2008 19:37 ]

Twitter

Verwijderd

Waar kun je die mpeg instellingen verzetten?
Ik heb die dvd maker ook bij de aldi gehaald en ik krijg alleen hele slechte kwaliteit.
Ik heb het programma al doorzocht maar kan het nergens vinden.
Help me alsjeblieft want ik krijg alleen blokjes. :?
Mojo schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:44:

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:02

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ander vraagje, werkt bij jullie de scene detectie, als je van een video band het op de computer zet?
ook staat er op de computer ook pinnacle studio, en die wil af en toe installeren, waardoor alles vastloopt, zitten de programma's elkaar in de weg?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1