[iPhone 2G] gaat niet in recovery mode na jailbreak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85482

Topicstarter
Net me 2g geupdate naar 2.0.1. Niets aan de hand tot ik mijn reservekopie vanuit itunes wou gebruiken. Het laadscherm bleef op het eind stop staan en stond daar nu al een half uur. Ik heb itunes dus maar afgesloten, maar nu start me iphone niet meer op.. Ding was ook ontzettend heet.

Ik krijg nu enkel het apple logo in beeld zonder dat er verder iets gebeurd. Itunes herkent hem wel. Maar ik kan recovery mode niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 23:12
Anoniem: 85482 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:27:
Net me 2g geupdate naar 2.0.1. Niets aan de hand tot ik mijn reservekopie vanuit itunes wou gebruiken. Het laadscherm bleef op het eind stop staan en stond daar nu al een half uur. Ik heb itunes dus maar afgesloten, maar nu start me iphone niet meer op.. Ding was ook ontzettend heet.

Ik krijg nu enkel het apple logo in beeld zonder dat er verder iets gebeurd. Itunes herkent hem wel. Maar ik kan recovery mode niet in :(
hoezo kan je recovery mode niet in?
Doe de kabel in je iPhone. Mocht die opstarten o.i.d, uitzetten. In geval dat je iPhone vastzit bij de bootsequence (apple logo in beeld) houdt je de powerbutton + home indrukt voor +- 8 seconden. Hierna beide loslaten. Daarna gaat je iphone uit.

Hierna sluit je de kabel opnieuw aan, ditmaal met de powerbutton + home ingedrukt houden voor +-10 seconden, je scherm zal uitgaan. Blijf de home knop ingedrukt houden (+- 8 seconden) tot iTunes zegt dat er een telefoon in DFU mode is gevonden. Niet eerder loslaten.

Daarmee heb ik mijn iPhone altijd in DFU mode gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gideon82 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:30:
[...]

hoezo kan je recovery mode niet in?
Doe de kabel in je iPhone. Mocht die opstarten o.i.d, uitzetten. In geval dat je iPhone vastzit bij de bootsequence (apple logo in beeld) houdt je de powerbutton + home indrukt voor +- 8 seconden. Hierna beide loslaten. Daarna gaat je iphone uit.

Hierna sluit je de kabel opnieuw aan, ditmaal met de powerbutton + home ingedrukt houden voor +-10 seconden, je scherm zal uitgaan. Blijf de home knop ingedrukt houden (+- 8 seconden) tot iTunes zegt dat er een telefoon in DFU mode is gevonden. Niet eerder loslaten.

Daarmee heb ik mijn iPhone altijd in DFU mode gekregen.
Geprobeerd maar ik krijg een fout:
De Iphone "Iphone" kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1600)
jeeh

---

Ik heb gelezen dat wanneer je itunes opnieuw installeert het weer moet werken.. Ff proberen dus.

---
edit: iTunes opnieuw geinstalleert. Geen succes. Nog steeds error 1600.
Edit: Ook me oude custom 1.1.4 firmware geprobeerd. Nog steeds 1600

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 85482 op 09-08-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de device support map in ~/Library/iTunes/ leeggemaakt. Geen succes.
Ik maak nu een nieuwe custom firmware file aan...

Pwnage tool geeft aan dat ik "failed to enter DFU mode". Dat terwijl iTunes zegt dat ie WEL in DFU zit.... Aaarrrggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Anoniem: 85482 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:16:
Ik heb de device support map in ~/Library/iTunes/ leeggemaakt. Geen succes.
Ik maak nu een nieuwe custom firmware file aan...

Pwnage tool geeft aan dat ik "failed to enter DFU mode". Dat terwijl iTunes zegt dat ie WEL in DFU zit.... Aaarrrggggg
Keej, rustig aan. Ik heb laatst op werk een iPhone voorgeschoteld gekregen, die echt helemaal nix meer wilde doen(behalve om de 3 sec rebooten).

Die heb ik toch in DFU modus kunnen krijgen, door middel van die stappen die ik boven heb gepost. Hierna verwijder je iTunes. Reboot je de PC. Installeer je iTunes. Druk je in iTunes op 'firmware downloaden'. Daarna wordt de firmware gedownload. Via Winpwn 2.0.3 patch je vervolgens die firmware. En voer je ook het 'iTunes pwned' proces uit. Hierna start je iTunes weer op en restore je de custom firmware. Deze tutorial is goed te volgen -> http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1572

Mocht het nog steeds niet lukken, dan is het misschien een beter idee om een eigen topic te openen. Omdat je vragen (hoewel relevant met Jailbreaken), wel specifiek zijn voor jou situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23
Deze reacties zijn afgesplitst van [iPhone & iPod touch] Jailbreaken. Specifieke vragen en problemen mogen in losse topics :). Zie voor meer informatie: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

iTunes volledig verwijderen en versie 7.5 installeren wil wel eens helpen. Met verwijderen bedoel ik dan ook echt volledig verwijderen, dus niet alleen het icoontje naar de prullenbak slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alle bekende manieren geprobeerd.. Niets werkte. Ik heb de iphone gewoon in aan laten staan (apple scherm).. na 30 minuten trilde hij een keer en herkende itunes hem als iphone. Toen kon ik hem updaten.....

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270997

Hai, ik ben sinds een dag of 4 ook hetzelfde probleem..ben nog een nerd op het gebied van de iphone. Zou iemand mij misschien via msn kunnen helpen een keer, stap voor stap? Krijg hem niet in de DFU mode...wat ik ook doe...
Mijn msn is: *knip* (vergeet het lage streepje niet)
Alvast heeeeel erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
kijk anders een op het forum van iphoneclub.nl daar hebben ze ook een lijst gemaakt van foutcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:19:
Hai, ik ben sinds een dag of 4 ook hetzelfde probleem..ben nog een nerd op het gebied van de iphone. Zou iemand mij misschien via msn kunnen helpen een keer, stap voor stap? Krijg hem niet in de DFU mode...wat ik ook doe...
Mijn msn is: *knip* (vergeet het lage streepje niet)
Alvast heeeeel erg bedankt!
Niemand hier gaat je op msn toevoegen(hoop ik). Heb je mijn post geprobeerd?
Soms is het wat lastig om een iPhone op DFU te krijgen, maar dit lukt altijd (hoe dan ook).

Wat staat er op je scherm? Wat probeer je te doen? Wat gaat er precies fout? Kortom, wat meer informatie!

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ships, was ook de verkeerde email lol
waarom gaat niemand mij op msn toevoegen dan?

Ik probeer al 4 dagen mijn iphone in DFU te krijgen..er staat een itunes logo en stekkertje op mijn scherm. Maar als ik op de power en home button druk en daarna power los laten en nog even home button, dan gaat ie meteen naar het apple logo.
Verder heb ik gelezen, dat ik hem weer moet upgraden, of downgraden, weet niet hoe dat heet...naar de 1.1.4 restore, die heb ik gedownload, maar dat werkt ook niet.
Heb er per ongeluk de officiele 2.0.0.1 opgezet...

Daarom is het juist zo handig om het samen via msn te doen, dan steeds hier berichtjes misschien..stap voor stap, snap je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 270997 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:59:
ships, was ook de verkeerde email lol
waarom gaat niemand mij op msn toevoegen dan?
Omdat dit een forum is voor mensen met een bovenmatige interesse in computers en geen helpdesk :) Als je problemen via MSN gaat oplossen, heeft de rest van de users hier er niets aan. Daarnaast is het niet echt aardig om andermans topic te kapen met een soortgelijk probleem.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ik heb zitten kijken hoe ik een topic moest plaatsen, maar kwam daar niet uit.
dus ik dacht, dit is hetzelfde probleem...pfffffffffffff ik doe dit niet moedwillig hoor! tjonge jonge...
het is ook niet mijn bedoeling, dat de rest van de users hier niets aan heeft.
Vind het alleen na 4 dagen en halve nachten irritant, dat die iphone nog niet werkt, dat heeft iedereen toch? Ik zie dus het probleem niet van helpen via msn. En daarbij, ik heb al zoveel stappen doorgelopen om hem in DFU mode te krijgen, dat, als je dat elke keer weer moet typen, is niet handig. En op msn kun je meteen met iemand praten en zeggen waar je bent, wat je doet, zonder op een berichtje van een ander te wachten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie nu trouwens "New Topic" staan....zal het NOG eens proberen en kijken of iemand me kan helpen! Er zullen vast nog wel aardige mensen bestaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je mijn topic er nu afgehaald, omdat ik je commentaar geef?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Kan je niet 3x acther elkaar posten :)

Op msn kan je gelijk met elkaar praten, dat is inderdaad handig. Volg mijn stappenplan is gideon82 in "[iPhone 2G] gaat niet in recovery mode n..."

Wanneer je een stekkertje ziet, zit je in recovery mode!, Niet in de benodigde DFU mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We mogen hier niet verder kletsen Gideon, ik heb een eigen topic nu...lol
Je bent een schat, dat je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry moderator, ben een beetje opgefokt en dat alleen maar om een telefoon..pfffffffff...

Dank je Domus, heb dat ook gelezen, waar niets werkt.
Pagina: 1