Toon posts:

netwerk snelheid te traag !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een netwerkje liggen in huis.

Een windows XP machine welke 24 uur p/d aanstaat deze heeft een verbinden van 100 Mbps
vervolgens heb ik een laptop beneden staan met een 54 Mbpsverbinding (vista machine)

dit alles loopt via een wl780 van speadtouch

als ik nu een bestand van de xp machine naar de vista laptop download dan is hij volgens mij te traag, ik haal ongeveer 500 kB/s

is dit normaal, en zou ik een snellere overdracht krijgen als ik over zou stappen op een router die het n-protocol ondersteund ?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat je router 54mbit is wil niet zeggen dat hij daadwerkelijk een bestand met 54mbit/s zal kunnen verzenden. Net zoals een 100Mbit netwerk ook niet constant met 100Mbit kan verzenden/ontvangen.

Daarnaast heeft afstand tot de router, interference, encryptie etcetc allemaal een negatieve invloed op je troughput.

Verwijderd

Topicstarter
wat zou ik puur theoretische moeten kunnen halen ik maak gebruik van wpa 2

en wat gebeurt er als er nog een laptop op het wifi netwerk zit die met een lagere connectie snelheid is aangemeld heeft dit nog weer gevolgen ?

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:42

Prx

en wat gebeurt er als er nog een laptop op het wifi netwerk zit die met een lagere connectie snelheid is aangemeld heeft dit nog weer gevolgen ?
Zover ik weet heeft dit geen gevolgen. Elke verbinding met de router staat op zichzelf.

Zelf haal ik ongeveer 2,3 MB/s op mijn draadloos netwerk. Dat je 500 KB/s haalt is bijzonder weinig te noemen, inderdaad. Hoever bevindt de laptop zich van het access point? Wat voor muren/materiaal bevindt zich tussen de 2?

Zet de laptop anders eens in dezelfde kamer als de desktop PC en kijk dan eens wat je haalt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:32:
wat zou ik puur theoretische moeten kunnen halen ik maak gebruik van wpa 2
Dat kan niemand zeggen, want dat is afhankelijk van vele factoren.

- Afstand tot AP
- Type AP
- Type NIC
- OS/drivers
- Bouw van huis
- Beveiliging

enz. :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Prx schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:24:
[...]

Zover ik weet heeft dit geen gevolgen. Elke verbinding met de router staat op zichzelf.

Zelf haal ik ongeveer 2,3 MB/s op mijn draadloos netwerk. Dat je 500 KB/s haalt is bijzonder weinig te noemen, inderdaad. Hoever bevindt de laptop zich van het access point? Wat voor muren/materiaal bevindt zich tussen de 2?

Zet de laptop anders eens in dezelfde kamer als de desktop PC en kijk dan eens wat je haalt.
Nope zodra er 1 802.11B apparaat actief is zakt de snelheid terug naar 11 Mbps maximaal,
Zowieso is de 54 Mbps half-duplex, dus maximaal kan je zo'n 2.4 MB/s halen.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, geef eerst eens aan hoe het bereik is volgens windows en op wat voor snelheid hij aangeeft. Mijn ervaring is dat je 54Mbit alleen haalt vlakbij het access point. Paar muren ertussen en je zit al snel op nog maar een paar honderd KB/s (ondanks dat windows misschien wel 54MBit aan blijft geven).

Met N gaat het wellicht sneller, maar dan moet je in je laptop ook een N-(usb)kaart plaatsen. En vziw. zitten daar altijd 3 grote antennes aan. Of dat nou zo ideaal is...

Wat ik zelf altijd doe als ik een groot bestand moet kopieren is de laptop even via een netwerkkabel aansluiten. Blijft toch het snelst van alles ;) Moet je wel even naar je router oid lopen (ook wel Adidas-netwerk genoemd ;)).

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 10-08-2008 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
vista geeft aan dat er een 54 Mbps netwerkverbinding is, ik zit ongeveer 3 mtr. van mijn accespoint af. en volgens vista heb 78% ontvangst sterkte.

volgens mij was het vroeger toen ik op mijn oude laptop xp had staan alles sneller, heeft de combinatie vista <-> xp nog nadelige gevolgen voor de bestandsoverdracht.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat voor snelheid haal je met een draadje?
Wat voor snelheid haal je met een andere laptop?

Verwijderd

Topicstarter
op mijn andere laptop waar xp op draait haal ik ongeveer 15 mbps / 1,8 mb/s ook met een verbinding van 54 mbps

waar kan dit verschil nu toch weg komen.

als ik mijn vista machine middels een draadje aansluit dan haal ik op een 100mbps lijn ongeveer 8,5 MB/s

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 12:51
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:45:
vista geeft aan dat er een 54 Mbps netwerkverbinding is, ik zit ongeveer 3 mtr. van mijn accespoint af. en volgens vista heb 78% ontvangst sterkte.

volgens mij was het vroeger toen ik op mijn oude laptop xp had staan alles sneller, heeft de combinatie vista <-> xp nog nadelige gevolgen voor de bestandsoverdracht.
Is die 3m afstand met een vrije zichtlijn? (Geen tussenliggende muren, etc)
Zoja, dan is er denk ik iets mis met je antenne ofzo. Hoe zit het verder qua bios-updates en drivers?

Verwijderd

Topicstarter
er zit een dun gipswandje tussen, maar als ik op exact dezelfde plek mijn andere xp laptop neerzet dan gaat het veel snellen.

die updates moet ik nog even uitzoeken.
Pagina: 1