Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firewire werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet meer om videobeelden van mijn cam (sony dcr-pc55e) te capturen via firewire (Digiconnect), terwijl dit een tijd geleden nog wel lukte.

Ik heb de software van de cam geinstalleerd, Windows (xp) heeft de cam ook wel herkend via USB. In apparaatbeheer staat de 1394-netwerkkaart goed werkend (en ingeschakeld) vermeld. In de cam zelf is dv-out ingeschakeld.

Kortom, cam wordt herkend, 1394-netwerkkaart werkt goed, maar de software waarmee ik wil capturen kan de cam niet vinden...

Iemand een idee waar het aan ligt?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
gebruik je dezelfde firewire kabel?

Het komt bij sommige videocams namelijk nog wel 's voor dat de stekker niet ver genoeg de camera ingaat.
Een beetje van dat semi-harde plastic wegsnijden is dan de oplossing, werkte voor mijn panasonic camera.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zelfde kabel, alles nog hetzelfde. Kan me ook niet voorstellen dat de kabel kapot is ofzo. Misschien de plugin van de cam beschadigd? Kan me ook niet voorstellen, maar geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn...