Orange LiveBox forwarden naar webserver.

Pagina: 1
Acties:

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-03 17:21
Om te beginnen: ik weet dat er al heel erg veel gezegd is over dit onderwerp. Mij lukt het jammer genoeg na het lezen van enkele 10 tallen artikelen nog steeds niet.

Dit is mijn setup:

Orange livebox --> Sweex router --> pc's

Orange livebox ip: 192.168.1.1
Sweex router WAN ip (statisch ip): 192.168.1.99
Sweex router LAN ip (statisch ip): 192.168.50.1
PC ip: 192.168.50.104

Eerst poort 80 geforward op de orange livebox naar het sweex router:

Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/orange.jpg

Lijkt me allemaal goed zo toch? Uiteraard wel opgeslagen en daarna livebox opnieuw opgestart.

Daarna op het sweex routertje poort 80 geforward naar mn PC:

Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/sweex.jpg

Lijkt me ook prima, router opnieuw opgestart.

Ik heb via myip.com mn publieke ip opgezocht, en die in de browser geplakt. Resultaat:
ik kom bij mn orange livebox terecht in plaats van op mijn PC/webserver.

Als ik het ip van mn sweex router invoer (192.168.1.99) dan kom ik gewoon bij mn PC/webserver uit, dus het ligt toch aan de orange livebox, terwijl ik volgens verschillende sites (o.a. portforward.com) alles perfect uitvoer.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik ben behoorlijk klaar met dit apparaat :P Voordat ik die livebox had ging het namelijk allemaal prima.

Verwijderd

Je hebt 2 routers na elkaar zitten? Lijkt me een hele soep. Kan je niet gewoon die sweex router door een switch vervangen?
Als alternatief kan je het IP van de sweex router in de DMZ van je livebox zetten. Dat zou het probleem moeten oplossen.

Verwijderd

vanuit je eigen netwerk je extern ip address proberen te bereiken gaat altijd fout, laat iemand anders het eens proberen...
ziet er voor de rest goed uit en moet gewoon werken...

*er staat wel een fout in...
in de livebox heb je staan van poort 80 naar poort 80
het moet zijn van poort any(of iets dat daarop lijkt...) naar poort 80

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 14:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:41:
vanuit je eigen netwerk je extern ip address proberen te bereiken gaat altijd fout, laat iemand anders het eens proberen...
ziet er voor de rest goed uit en moet gewoon werken...

*er staat wel een fout in...
in de livebox heb je staan van poort 80 naar poort 80
het moet zijn van poort any(of iets dat daarop lijkt...) naar poort 80
Dat is onzin, zoek maar eens op NAT loopback, wat veel routers gewoon ondersteunen.

• happyguppy
Het werkt dus inderdaad wel gewoon vanaf andere netwerken. Ik was dat niet gewend, met mn vorige router (ding van upc) kon ik het namelijk wel zelf zien :)

Verwijderd

met de livebox is dat niet mogelijk...
je kan je website dat in je eigen netwerk zien door naar 192.168.50.104

• happyguppy
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:46:
[...]

Dat is onzin, zoek maar eens op NAT loopback, wat veel routers gewoon ondersteunen.
inderdaad, dit werkt gewoon prima.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:57:
met de livebox is dat niet mogelijk...
je kan je website dat in je eigen netwerk zien door naar 192.168.50.104
Dit had ik al vermeld in mijn eerste post. Je kan niet via het externe ip je eigen geforwarde pc/server zien, maar vanaf andere netwerken gaat dit dus blijkaar prima.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:35:
Je hebt 2 routers na elkaar zitten? Lijkt me een hele soep. Kan je niet gewoon die sweex router door een switch vervangen?
Als alternatief kan je het IP van de sweex router in de DMZ van je livebox zetten. Dat zou het probleem moeten oplossen.
Ik moet wel, veel pc's en xbox enzo hier :)

[ Voor 23% gewijzigd door happyguppy op 09-08-2008 18:29 ]

Verwijderd

[...]
Ik moet wel, veel pc's en xbox enzo hier :)
Mogelijk kun je de tweede router ook gewoon als switch gebruiken ipv router. Moet je de kabel niet in zn WAN poort maar in de uplink poort duwen. Sommige routers hebben poorten die automatisch uplinken. Het gevolg is dan dat je maar 1 netwerk achter je eerste router hebt en alle poorten op beiden routers op dat netwerk liggen. Scheelt je een omslag in routen van je eerste naar je tweede netwerk en dan wordt het instellen van port-maps ook ineens een stuk gemakkelijker.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem: een livebox aansluiten op een andere router. Die afzonderlijke router was dan verbonden met de PCs.
De oplossing:
De livebox moet je in bridge mode zetten via telnet. Ik weet alleen niet precies meer hoe dat gaat, maar het komt er op neer dat je livebox niet meer als router dient en het IP van je modem direct doorgeeft aan je sweex router.
[edit] Wanadoo Livebox als bridge zie dit topic

Het grootste probleem(met het gebruik van de LB) is dat dat alle settings worden gewist wanneer de LB een stroomuitval ervaart. Je kan dan niet meer vanop afstand bvb via telnet inloggen om je router in orde te krijgen en je server is dan onbereikbaar tot je de LB in het lokale netwerk terug instelt.
Daardoor gebruik ik de LB niet meer en heb ik nu een Linksys WAG200G modem+router+wifi.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 11:18 ]

Pagina: 1