Aangezien mijn laptop met een vooraf geinstalleerde versie van vista business komt en ik in staat wil zijn een schone installatie (zonder third party software) uit te voeren was ik op zoek naar manieren dat voor elkaar te krijgen. Dat is gelukt.
Hier volgen twee links die uitleggen hoe je, met gebruik van de licentie die bij de laptop wordt geleverd en een installatie dvd van vista, een mooie schone installatie kunt verrichten op het type laptop dat ik heb:
Clean installation guide, T61
De eerste stap is om een installatie dvd van vista te hebben. Aangezien deze niet wordt meegeleverd moet je zien daar op een andere manier aan te komen. Daarvoor vond ik dit topic:
How to obtain a disk
Een quote uit deze guide:
Vandaar dat ik hier graag de volgende vraag neerleg:
Hoe kom ik in Nederland snel en voor zo´n 5 euro (legaal) aan een anytime upgrade disc (waar immers alle 32 of 64 bit versies van windows vista al ingebakken zit) zonder licentie, zodat ik deze disc i.c.m. mijn licentie kan gebruiken om een schone herinstallatie uit te voeren?
Hier volgen twee links die uitleggen hoe je, met gebruik van de licentie die bij de laptop wordt geleverd en een installatie dvd van vista, een mooie schone installatie kunt verrichten op het type laptop dat ik heb:
Clean installation guide, T61
De eerste stap is om een installatie dvd van vista te hebben. Aangezien deze niet wordt meegeleverd moet je zien daar op een andere manier aan te komen. Daarvoor vond ik dit topic:
How to obtain a disk
Een quote uit deze guide:
Mijn plan is om een Anytime Upgrade disc te verkrijgen zonder licentie. Daarmee kan ik stap voor stap een schone installatie uitvoeren. De vraag is echter hoe ik daar in Nederland snel aan kom. Daarover vond ik o.a. deze (1) en deze (2) link. De instructie van PatrickB van de eerste link werkt niet. Als ik via deze link van microsoft een anytime upgrade disc wil bestellen op de manier door PatrickB aangegeven, dan krijg ik niet de benodigde keuzes. Bovendien kan levering via deze weg een maand in beslag nemen terwijl ik nog voor m´n nieuwe studie de zaak rond wil hebben. Van de tweede link doen de links het niet meer.Obtaining The Vista Installation Discs
The most important thing you need for this procedure is the Vista installation disc itself. Like many previous versions of Windows, the disc is often not shipped along with your computer in an obvious form. Sometimes it is hidden in plain sight, and other times it is hidden on the hard disk. It's also very possible it was not given to you at all. You need to obtain the disc using one of the following options:
Purchase from Windows Marketplace
Anytime Upgrade Disc:
The Anytime Upgrade disc was being shipped with new computers, and is exactly the same as an installation disc. It may have come in the box with your laptop. It's in a dvd case inside the box with all the manuals. Unfortunately many companies have stopped shipping this disc with new systems. You have a few options to obtain it:
The disc can be ordered online (legally) from various places for less than $10. CompUSA used to have them, but now they are going out of business. It is very cheap because it is just a disc, and does not include a license. You can try to search for "Vista Anytime Upgrade" at online stores.
Unfortunately, Microsoft has discontinued the Anytime Upgrade program, so you can no longer order the disc from them. You may be able to find the discs elsewhere online, but those will also probably stop being sold as Microsoft shuts down the program.
Some people have reported they are being sold on eBay, but they are a little more expensive.
Borrow a Disc:
Download from Windows Marketplace:
etc..
Vandaar dat ik hier graag de volgende vraag neerleg:
Hoe kom ik in Nederland snel en voor zo´n 5 euro (legaal) aan een anytime upgrade disc (waar immers alle 32 of 64 bit versies van windows vista al ingebakken zit) zonder licentie, zodat ik deze disc i.c.m. mijn licentie kan gebruiken om een schone herinstallatie uit te voeren?