Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Aangezien mijn laptop met een vooraf geinstalleerde versie van vista business komt en ik in staat wil zijn een schone installatie (zonder third party software) uit te voeren was ik op zoek naar manieren dat voor elkaar te krijgen. Dat is gelukt.

Hier volgen twee links die uitleggen hoe je, met gebruik van de licentie die bij de laptop wordt geleverd en een installatie dvd van vista, een mooie schone installatie kunt verrichten op het type laptop dat ik heb:
Clean installation guide, T61

De eerste stap is om een installatie dvd van vista te hebben. Aangezien deze niet wordt meegeleverd moet je zien daar op een andere manier aan te komen. Daarvoor vond ik dit topic:
How to obtain a disk

Een quote uit deze guide:
Obtaining The Vista Installation Discs
The most important thing you need for this procedure is the Vista installation disc itself. Like many previous versions of Windows, the disc is often not shipped along with your computer in an obvious form. Sometimes it is hidden in plain sight, and other times it is hidden on the hard disk. It's also very possible it was not given to you at all. You need to obtain the disc using one of the following options:

Purchase from Windows Marketplace

Anytime Upgrade Disc:
The Anytime Upgrade disc was being shipped with new computers, and is exactly the same as an installation disc. It may have come in the box with your laptop. It's in a dvd case inside the box with all the manuals. Unfortunately many companies have stopped shipping this disc with new systems. You have a few options to obtain it:
The disc can be ordered online (legally) from various places for less than $10. CompUSA used to have them, but now they are going out of business. It is very cheap because it is just a disc, and does not include a license. You can try to search for "Vista Anytime Upgrade" at online stores.
Unfortunately, Microsoft has discontinued the Anytime Upgrade program, so you can no longer order the disc from them. You may be able to find the discs elsewhere online, but those will also probably stop being sold as Microsoft shuts down the program.
Some people have reported they are being sold on eBay, but they are a little more expensive.

Borrow a Disc:

Download from Windows Marketplace:

etc..
Mijn plan is om een Anytime Upgrade disc te verkrijgen zonder licentie. Daarmee kan ik stap voor stap een schone installatie uitvoeren. De vraag is echter hoe ik daar in Nederland snel aan kom. Daarover vond ik o.a. deze (1) en deze (2) link. De instructie van PatrickB van de eerste link werkt niet. Als ik via deze link van microsoft een anytime upgrade disc wil bestellen op de manier door PatrickB aangegeven, dan krijg ik niet de benodigde keuzes. Bovendien kan levering via deze weg een maand in beslag nemen terwijl ik nog voor m´n nieuwe studie de zaak rond wil hebben. Van de tweede link doen de links het niet meer.

Vandaar dat ik hier graag de volgende vraag neerleg:

Hoe kom ik in Nederland snel en voor zo´n 5 euro (legaal) aan een anytime upgrade disc (waar immers alle 32 of 64 bit versies van windows vista al ingebakken zit) zonder licentie, zodat ik deze disc i.c.m. mijn licentie kan gebruiken om een schone herinstallatie uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:00:

Hoe kom ik in Nederland snel en voor zo´n 5 euro (legaal) aan een anytime upgrade disc (waar immers alle 32 of 64 bit versies van windows vista al ingebakken zit) zonder licentie, zodat ik deze disc i.c.m. mijn licentie kan gebruiken om een schone herinstallatie uit te voeren?
Niet :)

De enige die die disk eventueel als replacement media kan versturen is de OEM zelf of Microsoft - en voor 5 euro en binnen een paar dagen gaat je dat niet lukken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:32
Je kan toch gewoon een msdn/niet gehackte iso ofzo downloaden en dan je eigen key gebruiken? Staat als het goed is op een sticker op je laptop..

Heb ik met mijn surfspot key gedaan. Een msdn 64-bits vista ultimate geïnstalleerd zonder key in te voeren (want die had ik toen nog niet ontvangen) en dan staat er laten in windows dat je binnen 30dagen moet activeren.
Dus toen gewoon die surfspot key (die van de 32-bits vista ultimate is...) ingevoerd en sindsdien werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Giant87 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:19:
Je kan toch gewoon een msdn/niet gehackte iso ofzo downloaden en dan je eigen key gebruiken? Staat als het goed is op een sticker op je laptop..

Heb ik met mijn surfspot key gedaan. Een msdn 64-bits vista ultimate geïnstalleerd zonder key in te voeren (want die had ik toen nog niet ontvangen) en dan staat er laten in windows dat je binnen 30dagen moet activeren.
Dus toen gewoon die surfspot key (die van de 32-bits vista ultimate is...) ingevoerd en sindsdien werkt het prima.
Volgens mij is de key op de sticker een nog niet geactiveerde licentie en zit er een geactiveerde pre installed licentie al op de laptop ingebakken. Ik was voornemens die te gaan gebruiken, door middel van de bovenstaande guides.

Downloaden van een vista iso is natuurlijk een mogelijkheid, maar daarbij krijg ik al snel het gevoel dat er mee gerommeld is ofzo. Snap je? Ik begrijp dat je dus een iso hebt gedownload en op dvd hebt gebrand en dat dit dus eenzelfde versie van vista is als die je zou krijgen indien je een anytime upgrade dvd bestelt? En vanwaar heb je dit gedownload?
alt-92 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

Niet :)

De enige die die disk eventueel als replacement media kan versturen is de OEM zelf of Microsoft - en voor 5 euro en binnen een paar dagen gaat je dat niet lukken.
Dat is helemaal niet grappig ;).

Voor welk bedrag en binnen welke periode is volgens jou de snelste weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Lijkt me stug dat je 2 licentie's krijgt.

Je denkt dit misschien omdat het nr op de sticker niet overeenkomt met het nr wat in Vista wordt weergegeven, dat hoeft niet gelijk te zijn.

De beste manier aangezien MS ze niet meer aanbiedt is via de fabrikant van je laptop/pc.
Misschien kan je hem via torrents downloaden of via andere kanalen. Dit is gewoon legaal, zolang je een eigen key gebruikt.

Overigens is het zo dat elke Vista disc alle versie's bevat voor zover ik weet.
adhv je key krijg je de bijbehorende versie.
Je kan altijd upgraden, start de installatie vanaf disc vanuit de betreffende Windows versie.

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 09-08-2008 14:52 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:07

TheBorg

Resistance is futile.

Als je een torrent download dan weet je natuurlijk niet of je een originele versie of een versie vol met trojans hebt.

Ik heb hier hetzelfde gezeik maar dan met XP Home. XP Pro schijfjes heb ik zat maar ik heb voor een notebook een XP Home schijfje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Yippie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:47:
Misschien kan je hem via torrents downloaden of via andere kanalen. Dit is gewoon legaal, zolang je een eigen key gebruikt.
Weet je dit heel zeker? Voor zover ik weet is dit namelijk illegaal bij niet-OS-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
TheBorg schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:52:
Als je een torrent download dan weet je natuurlijk niet of je een originele versie of een versie vol met trojans hebt.

Ik heb hier hetzelfde gezeik maar dan met XP Home. XP Pro schijfjes heb ik zat maar ik heb voor een notebook een XP Home schijfje nodig.
Maak contact met de fabrikant of de winkel waar je hem hebt gekocht, daar kan je tegen een lichte vergoeding zo een schijfje krijgen. Zelfde geldt voor de driver cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
RemcoDelft schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

Weet je dit heel zeker? Voor zover ik weet is dit namelijk illegaal bij niet-OS-software.
Heel zeker nee, maw ik heb het niet aan MS gevraagd.
Maar zoals ik al zei, lenen mag, copytje maken mag, zolang je maar een geldige sleutel hebt en een COA ( Certificate of Authenticity ). Bij de meeste mensen bekend als het zegeltje ( laptops onderop, pc's links/rechts of bovenop ) Die zijn niet overdraagbaar.

Beste weg is gewoon naar de winkel, of contact leggen met de fabrikant, die kan en zal je tegen een kleine vergoeding een schijfje sturen.

Tip: probeer gewoon bij de lokale MyCom of zo, heb ik ook gedaan destijds.

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 09-08-2008 15:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:32
Tommy The Cat schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:32:
[...]

Downloaden van een vista iso is natuurlijk een mogelijkheid, maar daarbij krijg ik al snel het gevoel dat er mee gerommeld is ofzo. Snap je? Ik begrijp dat je dus een iso hebt gedownload en op dvd hebt gebrand en dat dit dus eenzelfde versie van vista is als die je zou krijgen indien je een anytime upgrade dvd bestelt? En vanwaar heb je dit gedownload?
Via de gebruikelijke wegen. De mijne heette:

Windows Vista SP1 x64 MSDN *UNTOUCHED*. Zit geen crack/serial ofzo bij dus lijkt me niet illegaal. Als je hem zonder je serial installeert krijg je dan ook gewoon een 30dagen versie..

[ Voor 10% gewijzigd door Giant87 op 09-08-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Zie dit topic en mijn reply met bestellinks: [XP] Installatie CD verkrijgen

Ik heb dit ooit bij Microsoft geinformeerd en replacement CD's kosten tussen de 20 en de 40 Euro (afhankelijk van welk software pakket)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Tja je kan ook paranoia blijven :), ik heb vaak genoeg een XP cd gedownload en was altijd gewoon goed. zelfs NL enzo. Maar allemaal leuk en aardig dat je een key hebt zelf, de software downloaden blijft alsnog illegaal :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:59
MsG schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:37:
Tja je kan ook paranoia blijven :), ik heb vaak genoeg een XP cd gedownload en was altijd gewoon goed. zelfs NL enzo. Maar allemaal leuk en aardig dat je een key hebt zelf, de software downloaden blijft alsnog illegaal :).
Dat durf ik te betwijfelen, aangezien de installatie disk slechts een generieke disc is, en geen specifieke kenmerken bevat en niet functioneert zonder license key.

De license key is echter "min of meer" uniek en activeert voor jouw de mogelijkheid om het uitoefenen van de jouw aangeschaft diensten.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
nsa1984 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:56:
[...]

Dat durf ik te betwijfelen, aangezien de installatie disk slechts een generieke disc is, en geen specifieke kenmerken bevat en niet functioneert zonder license key.
Dat is zijn punt denk ik ook niet ;)
Het blijft auteursrechtelijk beschermde software.

Maar de TS wilde het netjes doen, dus denk ik dat crack_en_hack in "Vista installatie disk kopen zonder lice..." het beste van toepassing is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ok. Ik heb dus een aantal mogelijkheden. In volgorde van meest gewilde optie ;) :

1. Bestellen via de fabrikant of de winkel waar ik de laptop aangeschaft heb.
2. Bestellen via microsoft: http://www.microsoft.com/...rmedia/nl-nl/default.mspx
3. Bestellen via andere computerzaken.
4. Downloaden via ´de gebruikelijke wegen´, namelijk een Vista MSDN *UNTOUCHED* iso versie en deze branden op dvd.
5. Een kopie maken van een generieke vista installatie disk (zonder licentie) die iemand anders al in het bezit heeft gekregen via microsoft, de fabrikant of een computerzaak.

Ad 1
Helaas is zowel de fabrikant als de winkel dit weekend niet meer bereikbaar. Dat zal even moeten wachten tot maandag.

Ad 2
Deze link is momenteel overleden.

Ad 3
Alle grote computerzaken en alle kleinere (die nog bereikbaar waren) gebeld. De algehele tendens was: dat hebben we niet. Enkele uitzondering was een zaak die ze wel had, maar volgens de medewerker niet mocht verkopen. Ontvangen tip: gewoon downloaden :), zie optie 4 ;) .

Ad 4
Goedkoopste en snelste oplossing, maar ook met enig risico (schoon, legaal?). Deze optie beschouw ik dus als een eventuele laatste uitweg.

Ad 5
Wie o wie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb zelf laatst een Vista MSDN gedownload uit de nieuwsgroepen, werkt prima, niets aan geknoeid en 't is een versie met SP1 d'r in zelfs nog (niet geslipstreamd maar gewoon van een MSDN versie die SP1 d'r al in had).
Ik zou dit eerst proberen als ik jou was, je hoeft er de deur niet voor uit en 't is zo gepiept tenslotte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Tommy The Cat schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:13:
Ad 2
Deze link is momenteel overleden.
Microsoft bellen :) toen ik een Service Pack CD wilde bestellen deed die link ook gek dus heb het toen maar via de telefoon gedaan, werkte opzich prima en binnen een week had ik alles in huis.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:23

itarix

404 soul not found

gewoon MSDN versie downloaden en dan aan een MSDN lid vragen wat de checksum is van het iso bestand en daarna vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@Goldensample. Nieuwsgroepen beschik ik zelf niet over, maar via m'n broer is dat idd een goede optie. Dan kan ik de tip van Itarix gebruiken om te controleren of het schoon spul is (althans zo begrijp ik dat) en in die zin is dat dus een hele redelijke optie.

@crack_en_hack. Alvorens ik ook maar iets onderneem wil ik eerst alle mogelijkheden onderzoeken, vandaar dat ik jouw tip ook zeker ten uitvoer zal brengen. Ben benieuwd waar microsoft mee op de proppen komt qua verhaal, prijs en levertijd :).

@all ;). Zonet heb ik gebeld met een andere business partner van Lenovo, ik zal de naam niet noemen hoewel ik wel reclame voor 'm zou willen maken omdat ik er tevreden over ben, en die maakte nog even een aantekening. Hij zei dat de gebruikte licentie wellicht niet een zodanig vrije licentie is dat deze zonder de oorspronkelijke recovery media, dus inclusief de third party software (afgezien van de interne afslankopties via thinkadvantage) gaat werken. Met andere woorden, de licentie kan in die zin beperkt zijn dat deze niet werkt met andere generieke vista installatiemedia. Dat wist hij overigens niet zeker.
Ik ga hier zelf niet vanuit, omdat de ervaringen van anderen leert dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hier kan je er 1 kopen als dat je geruststeld. Zal wel 10 werkdagen duren ongeveer aangezien het met USPS hoogstwaarschijnlijk uit de US moet komen.

Hier uit de UK via eBay

Royal Mail duurt meestal 5-7 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Tommy The Cat schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:56:
@all ;). Zonet heb ik gebeld met een andere business partner van Lenovo, ik zal de naam niet noemen hoewel ik wel reclame voor 'm zou willen maken omdat ik er tevreden over ben, en die maakte nog even een aantekening. Hij zei dat de gebruikte licentie wellicht niet een zodanig vrije licentie is dat deze zonder de oorspronkelijke recovery media, dus inclusief de third party software (afgezien van de interne afslankopties via thinkadvantage) gaat werken. Met andere woorden, de licentie kan in die zin beperkt zijn dat deze niet werkt met andere generieke vista installatiemedia. Dat wist hij overigens niet zeker.
Ik ga hier zelf niet vanuit, omdat de ervaringen van anderen leert dat het wel werkt.
Dit heb met certificaten van de verschillende grote OEM'ers wellicht te maken.
Je kan inderdaad geen Dell OEM disc in een HP stoppen.
Denk dat ze dat bedoelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Bedankt voor de links. Had zelf nog niet aan Ebay gedacht.
Yippie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:59:
[...]
Dit heb met certificaten van de verschillende grote OEM'ers wellicht te maken.
Je kan inderdaad geen Dell OEM disc in een HP stoppen.
Denk dat ze dat bedoelden.
Dat zou heel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Tommy The Cat schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:06:
Bedankt voor de links. Had zelf nog niet aan Ebay gedacht.

[...]

Dat zou heel goed kunnen.
Is er niet zo'n legale key changer die XP ook heeft...?, dat je dus een originele MS OEM CD tijdelijk even installeerd met een werkende key en die later met dat software toolje veranderd in jouw eigen "merk" key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Microsoft heeft zelf inderdaad een tooltje om je key te veranderen. Toevallig gisteren nog gedaan, je kon kiezen tussen het XP en Vista tooltje.

Staat op het Genuine Advantage gedeelte van de MS website.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik kon het niet laten en heb die anytime upgrade dvd via Ebay besteld. Had me net een paar dagen terug voor het eerst aangemeld bij Paypal, en zonet bij Ebay.

Ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat werkt, dat paypal en ebay. Het is weer iets nieuws. Ben benieuwd.

In ieder geval bedankt voor alle suggesties. Met alle info beschikbaar in dit topic is de slagingskans 99,999%. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Vista kun je tot 3x toe zonder installatiekey 'verlengen' met
slmgr -rearm
.

offtopic:
Ik moet wel zeggen dat ik het altijd merkwaardig vind dat je dit soort vragen zo goed als nooit doordeweeks geopend zien worden - altijd in het weekeinde.
Beetje slechte voorbereiding als het zo kritiek is, als je doordeweeks nu direct de leverancier/fabrikant/whatever belt heb je meestal een duidelijk antwoord zonder alle gedoe eromheen - maar dat geheel terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Dit lijkt erop :) :

http://pcsupport.about.co...ion/ht/changevistakey.htm
http://www.keytech-softwa...-%20Windows/Features.html
http://downloads.vnunet.n...ct+key+modifier/_305.html

Al weet ik niet wat nou beter is.

Ohja ik zal de Microsoft link naar dat officiele Microsoft tooltje even hier droppen:

http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Uit nieuwsgierigheid, wat betaal je voor de verzendkosten bij deze ebayverkoper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Je betaalt bij deze Ebayer 2 Britse Ponden (GBP) voor shipment binnen Europa. Kheb die DVD dus voor 11,99 GBP (gelijk aan 15,75 euro) op de kop getikt. Inmiddels contact gehad met de verkoper. Maandag wordt 't opgestuurd, naar hopelijke verwachting is de DVD eind volgende week binnen.

Nog bedankt voor je tip Yippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Merci, en graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Krijg je dan geen problemen met de taal Engelse CD -> Nederlandse installatie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
crack_en_hack schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:03:
Krijg je dan geen problemen met de taal Engelse CD -> Nederlandse installatie...?
Hmm. Hopelijk niet. Niet bij nagedacht. Geinstalleerde versie is inderdaad nederlands, anytime dvd engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik snap het niet wat is er nou minderlegaal om via E-bay een install cd te kopen?? dan deze te downloaden van een website?

je hebt immers al een CD. En MS geeft je zelf ook de mogenlijkheid om je CD's aan te passen. dus ja..

T.net zegt dat het iligaal is. terwijl MS zelf ook de downloads aanbied :S je haalt het alleen niet bij een MS source vandaan.

just my 2 cents.
Nogmaals ik spoor hiermee niemand aan om iso's te downloaden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
crack_en_hack schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:03:
Berichtgeving hierover is tegenstrijdig. Maar ik denk zelf dat (OEM) licenties niet taalgebonden zijn, enkel versiegebonden. Ik zal microsoft morgen daarover even bellen.

Wel taalgebonden:
link 1

link 2

link 3: http://www.vistainfo.nl/v...iew/id,2673/catid,6/#2676

Niet taalgebonden:
link 1

link 2

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-08-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hoor graag wat MS zegt hierover, denk wel dat het gewoon moet werken, maar blijft billenknijpen zolang je het niet zeker weet.

Ik heb geen versie gezien van die Anytime upgrade discs in verschillende talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
itarix schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:44:
gewoon MSDN versie downloaden en dan aan een MSDN lid vragen wat de checksum is van het iso bestand en daarna vergelijken?
Zo heb ik 't inderdaad ook gedaan om een Vista met SP1 integrated dvd te krijgen om te gebruiken met m'n oem licentie. Kan wel inloggen op msdn maar heb geen downloadrechten, dus op naam van de iso gezocht in de nieuwsgroepen en daarna met de checksum op msdn vegeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:34:
[...]

Berichtgeving hierover is tegenstrijdig. Maar ik denk zelf dat (OEM) licenties niet taalgebonden zijn, enkel versiegebonden. Ik zal microsoft morgen daarover even bellen.
Microsoftmedewerker net gesproken. Was lastig om er een samenhangend en concreet verhaal uit te destilleren dus ik heb nogmaals gebeld en dit keer kreeg ik wel een medewerker aan de lijn die fatsoenlijke Nederlandse zinnen kon brouwen. De informatie van beiden kwam grotendeels overeen:

1. In ieder geval wilde ze er niet aan dat een anytime upgrade dvd alle windows versies bevat (qua installatiebestanden). Men bleef maar in licentie termen denken en zei: nee dat is alleen voor upgrade en kan alleen aangekocht en gebruikt worden tezamen met een licentie als de juiste vista al geinstalleerd staat en van dezelfde taal.

2. Dan is volgens hen de OEM (business) licentie wel taalgebonden en dus niet uitwisselbaar. Alleen vista ultimate bevat alle talen.

3. Generieke media met alle vista installatiebestanden zonder licentie was al helemaal algebra.

Klaarblijkelijk kan of mag men daar alleen in licentie-termen denken. Aangezien meermaals is bewezen dat de installatiebestanden van elke versie van vista op een 32 of 64 bits vista dvd staan en de anytime upgrade dvd's met succes zijn gebruikt voor schone herinstallaties op laptops met OEM licenties en zelfs terwijl de taal niet correspondeert hecht ik weinig waarde aan deze info van Microsoft.

Edit:
IBM Nederland (Lenovo support) is vandaag - 11 augustus - gesloten in verband met een nationale feestdag. Ik herhaal, het is 11 augustus. Ben heel benieuwd in welk nog niet ontdekt gedeelte van Nederland zij gevestigd zijn en welke talen ze daar spreken :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 11-08-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Nog niet binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nee. Er zijn afgelopen maandag twee pakketjes de deur uit gegaan vanaf het Verenigd Koninkrijk, vandaag heb ik de eerste ontvangen. De dvd echter nog niet. Ik wacht het nog even rustig af.

Overigens kan ik er pas wat mee als m'n laptop binnen is, 20/21 aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tommy The Cat schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:29:
IBM Nederland (Lenovo support) is vandaag - 11 augustus - gesloten in verband met een nationale feestdag. Ik herhaal, het is 11 augustus. Ben heel benieuwd in welk nog niet ontdekt gedeelte van Nederland zij gevestigd zijn en welke talen ze daar spreken :+ .
offtopic:
Eh, heb het even opgezocht: 11 augustus is de nationale feestdag van Tsjaad... de lonen in India worden te duur of zo? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
En nog steeds niet binnen. Afgesproken dat ik een teruggave krijg als de dvd woensdag/vandaag niet zou aankomen. Helaas.

Zal moeten uitwijken naar een gedownloade versie. Wat overigens nog vervelender is, is dat m'n laptop waar ik lang naar heb gezocht en 4 augustus heb besteld ineens niet leverbaar blijkt te zijn. Dat is echt balen, maar heeeel erg off topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Giant87 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:16:
[...]

Via de gebruikelijke wegen. De mijne heette:

Windows Vista SP1 x64 MSDN *UNTOUCHED*. Zit geen crack/serial ofzo bij dus lijkt me niet illegaal/
Modbreak:En hij komt nog steeds niet bij Microsoft zelf vandaan - dus is het wel een illegale variant omdat er nog altijd (c) op zit.

Oh, en het schijnt al regelmatig voorgekomen te zijn dat ze wel degelijk *touched* zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik wil je wel een kopietje van mijn anytime upgrade DVD opsturen. Gegarandeerd *untouched*

Die DVD kreeg ik trouwens bij M'n Vaio laptop. Ik kwam er pas achter dat ik een recovery DVD had moeten branden toen XP niet goed wilde draaien. (Vista OEM na een half uurtje eraf gegooid, al die crapware komt er echt niet in bij mij)
Gelukkig zat er ook nog zoiets als een Anytime Upgrade DVD bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Joolee schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:36:
Ik wil je wel een kopietje van mijn anytime upgrade DVD opsturen. Gegarandeerd *untouched*

Die DVD kreeg ik trouwens bij M'n Vaio laptop. Ik kwam er pas achter dat ik een recovery DVD had moeten branden toen XP niet goed wilde draaien. (Vista OEM na een half uurtje eraf gegooid, al die crapware komt er echt niet in bij mij)
Gelukkig zat er ook nog zoiets als een Anytime Upgrade DVD bij.
Dat zou heel prettig zijn. Ik stuur je even een DM :).

Edit: maar dan moet je dat wel even activeren ;) check je mail.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 20-08-2008 16:52 ]

• Yippie
Als je bestelling niet door gaat, bestel je toch een Vaio, blijkbaar doen zij hem er wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik heb mijn HP Laptop met Vista Home Premium 32 gewoon geinstalleerd met een gedownloade versie van Windows Vista (OEM zonder de serials e.d.). Vervolgens de key gebruikt die op me laptop staat en dat werkt prima.

Natuurlijk is dit geen 'retail' oplossing, maar het werkt prima en kost je 1 DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Voor de geinteresseerden. Gisteren heb ik een schone herinstallatie uitgevoerd met een anytime upgrade dvd (zonder licentie). Aangezien de voorgeinstalleerde OEM editie van vista duits was, was het even de vraag of een andere taal OS (in dit geval engels) wel zou werken met de (duitse) OEM key. Dat blijkt geen probleem :) . Maw, alles is succesvol verlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 29-08-2008 19:47 ]

Pagina: 1