Een vriend van mij heeft onlangs, na wat gepruts met zijn slaapstand, zijn bios moeten resetten via het moederbord. Sindsdien kan hij geen gedownloade exe-bestanden meer openen omdat zijn computer zogezegd de map van het bestand niet vindt. Hij slaagt er ook niet in om de updates van windows te installeren.
Dat heeft denk ik niet zoveel met die BIOS reset te maken, maar wel met bijvoorbeeld UAC en sommige virusscanners die de draad kwijtraken met de Folder Virtualisatie die bij UAC gebruikt wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:45:
Sindsdien kan hij geen gedownloade exe-bestanden meer openen omdat zijn computer zogezegd de map van het bestand niet vindt. Hij slaagt er ook niet in om de updates van windows te installeren.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Foutmelding als hij probeert om gedownloade exe's te openen:
en hoe kan het probleem verholpen worden?kan geen toegang tot het gegeven apparaat, pad of bestand krijgen. mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 13:57 ]
Met de beperkte hoeveelheid informatie die je nu geeft kunnen we eigenlijk helemaal niks.
Heb je die PC voor je neus staan, of ben je dit op afstand voor die vriend aan het oplossen?
Indien het laatste denk ik dat het handiger is dat hij dan hier reageert, dan kan hij direct antwoord geven op vragen en uitleg geven over zijn setup (zie mijn eerdere opmerkingen over mogelijke oorzaken).
Heb je die PC voor je neus staan, of ben je dit op afstand voor die vriend aan het oplossen?
Indien het laatste denk ik dat het handiger is dat hij dan hier reageert, dan kan hij direct antwoord geven op vragen en uitleg geven over zijn setup (zie mijn eerdere opmerkingen over mogelijke oorzaken).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik ben het inderdaad van op afstand aan het proberen oplossen. Welke uitleg moet je hebben over zijn setup? Zijn virusscan staat uit en nog steeds werken de patchen en installatiebestanden niet.
edit: Hij maakt gebruik van Windows Vista Home edition 64 bit versie
edit: Hij maakt gebruik van Windows Vista Home edition 64 bit versie
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 14:21 ]
probeer eens met admin account in te loggen, kijken of het dan wel werkt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Pagina: 1