Wat kan ik doen? Ik hoor niets meer van mijn RMA

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 19:31
Sinds 30 juni 2008 heb ik een RMA lopen bij megawebshop.

Sindsdien heb ik niets meer van ze vernomen.

Ik heb er alles aan gedaan om met ze in contact te komen maar er wordt simpelweg niet gereageerd.

Op 30-06-2008 kreeg ik een bevestiging van mijn RMA-aanvraag (een formulier wat online op hun site staat en waar alle communicatie over het bepaalde onderwerp in opgeslagen is) en kon ik de voeding opsturen. Dat heb ik gedaan.

Op 10-07-08 heb ik gereageerd op mijn RMA-aanvraag omdat ik niets hoorde en ik toch wel benieuwd was hoe het er mee stond. Geen reactie.

Op 17-07-08 heb ik gebeld, er wordt niet opgenomen. Ik heb daarna weer gereageerd op de aanvraag. Geen reactie.

Op 18-07-08 nogmaals geprobeerd te bellen, er wordt weer niet opgenomen.

Op 18-07-08 een nieuwe aanvraag geplaatst omdat er op de oude niet gereageerd wordt en ook telefonisch kan ik ze niet bereiken. (0900-2228882 en 010-4671703) Weer geen reactie.

Op 21-07-08 heb ik nogmaals proberen te bellen, geen reactie. Daarna heb ik een mail proberen te sturen naar verkoop@megawebshop.com dat ik via een andere site heb gevonden, een paar minuten later kreeg ik de melding dat dit adres niet bestaat of niet geldig is.

Op 22-07-08 heb ik nogmaals proberen te bellen (15 minuten lang) en weer wordt er niet opgenomen.

Hierna weer een week niets gehoord

Op 05-08-08 heb ik een aangetekende brief gestuurd naar het adres in Rotterdam (weet niet of dit klopt, dit heb ik ook gevonden via een andere site) en heb tot nu toe nog steeds geen reactie.

Ik heb van 30-06-08 t/m 08-08-08 niets meer van ze vernomen.

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en weet verder niet wat ik hier aan kan doen, heeft iemand goede tips?

(RMA betreft een Antec Earthwatts EA 500W t.w.v. 60 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 09-08-2008 12:42 ]

:D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor dit soort topics hebben we tegenwoordig het Shopping Forum. Dus bij deze verplaats ik dit topic even van PW naar SF :)

Enne, is het idee van een aangetekende brief niet dat je een bevestiging krijgt als hij is afgeleverd, heb je die bevestiging wel gehad?

PS: fix de eerste zin van je startpost ff, dat zal wel 30 juni moeten zijn gok ik? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 09-08-2008 12:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• KoffieNT
Oh dat wist ik niet, Thanks :)

Ik had het idee dat ik alleen de brief terugkrijg als hij niet geaccepteerd wordt. (of niet afgeleverd kan worden vanwege niet bestaand adres bv)

Als ik er niets van hoor zou dit moeten betekenen dat de brief op het postkantoor ligt of dat megawebshop de brief heeft aangenomen.

Juni idd :D

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
KoffieNT1.5 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:29:
(RMA betreft een Antec Earthwatts EA 500W t.w.v. 60 euro)
Neem eens contact op met Antec zelf en vertel je verhaal.
Heb ook ooit een RMA gehad die op zich bleef wachten, na rechtstreeks contact met Antec was het binnen de week opgelost.

• KoffieNT
Ik kan geen nummer vinden van Antec. Op hun site is er ook alleen service beschikbaar in verschillende landen behalve Nederland, en alleen per email.

Heb je dat toen via de Engelse Antec gedaan? Dat kan ik wel proberen.

edit: Zie nu net dit:

To check the status of an RMA in Europe, please email to europe.rma@antec.com.

Ik ga ze effe mailen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door KoffieNT op 09-08-2008 12:48 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

KoffieNT1.5 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:43:
Oh dat wist ik niet, Thanks :)

Ik had het idee dat ik alleen de brief terugkrijg als hij niet geaccepteerd wordt. (of niet afgeleverd kan worden vanwege niet bestaand adres bv)

Als ik er niets van hoor zou dit moeten betekenen dat de brief op het postkantoor ligt of dat megawebshop de brief heeft aangenomen.

Juni idd :D
Ah, schijnbaar is die ontvangstbevestiging optioneel, geen idee of je die optie hebt gekozen? Zie ook: http://www.tntpost.nl/voo...en/aangetekend/index.aspx

Maar ik neem aan dat tnt je brief iig wel kan traceren en je kan melden of hij wel of niet afgeleverd is? Dan weet je dat iig vast zeker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Ongeveer een jaar geleden heb ik daar ook wat gekocht en zelf opgehaald. Ik kan je met het adres van een jaar geleden helpen om te verifiëren dat je gebruikte adres klopt.

Mocht het met hun niet lukken kan je altijd nog direct contant op nemen met Antec en het via hun regelen. Zij zitten ook in Rotterdam. Indien gewenst kan ik daar ook het adres van geven waar ze zitten.

Aangezien ik niet weet of het de bedoeling is om hier adressen te plaatsen moet je me maar even een berichtje sturen als je het adres wild hebben.

• KoffieNT
Ik heb Antec zojuist gemailed, hoop dat ik daar iets van hoor.

Ik heb net de Track & Trace gechecked van mijn aangetekende brief.

Ik zie dat er niemand aanwezig was om het 'pakketje' te ontvangen en dat het op het postkantoor ligt wachtend tot dat iemand het op komt halen, om de een of andere reden heb ik hier weinig vertrouwen in.

Ik hoop dat Antec me wel kan helpen. :)

@Rudolph: Prima, doe ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 09-08-2008 13:19 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik gok dat je die 60 eur kwijt bent....

Volgens www.kvk.nl:
Naam: Megawebshop
Vestigingsadres: Putselaan 149 B
Vestigingsplaats: 3072CE Rotterdam
KvK-nummer: 24365742 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
verklaard iig de geen-reacties/niet-ophalen-van-post/enz...

KvK nr heb ik van http://tweakers.net/shopreview/6617 (Hun eigen site is brak,dus kan nr daar niet meer verifieeren)

Op het in de shopsurvey genoemde adres bevind (en bevond) zich volgens KvK.nl geen bedrijf.

Inmiddels is in de SV ook de 'waarschuwing' geplaatst dat dit bedrijf momenteel een onduidelijke status heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 10-08-2008 22:10 ]

• KoffieNT
Ik mag toch verwachten dat ik daar dan bericht van krijg..

• KoffieNT
Zojuist mailtje terug van Antec-europe. Ze kunnen niets voor me doen omdat ik direct contact heb met megawebshop op dit moment..voor zover die nog bestaan.

Ik hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen, of anders de voeding, zodat ik garantie kan claimen bij Antec.

Verwijderd

Misschien word het eens tijd om aangifte te gaan doen, zo geef je de zaak en frustratie uit handen en kun je mogelijk voorkomen dat andere klanten gedupeerd raken :

http://www.politie.nl/aangifte/

Geen gehoor op telefoon, geen antwoord via email en uitgeschreven bij de kamer van koophandel, riekt behoorlijk lijkt mij :) En als ze nog wel bestaan dan zal dat ze misschien eens aanzetten tot beter werk, je moet tegenwoordig veel pikken maar niet alles.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat pand, wellicht is het een optie om er eens langs te scheuren om te kijken hoe het zit? Confronteer ze er maar direct mee, zou ik zeggen.

• KoffieNT
Ik kan misschien wel aangifte doen, maar ik weet niet of ik daar ver mee kom. Mocht het bedrijf (om wat voor reden dan ook) failliet zijn verklaard dan heb ik weinig kans op mijn geld of voeding..

Ook kan ik niet zomaar effe langs fietsen omdat ik in Brabant woon.
Ik ben wel van plan er nog zoveel mogelijk aan te doen dus als ik ooit tijd heb om er heen te gaan zal ik dit ook zeker doen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:29
KoffieNT1.5 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:30:
Ik kan misschien wel aangifte doen, maar ik weet niet of ik daar ver mee kom. Mocht het bedrijf (om wat voor reden dan ook) failliet zijn verklaard dan heb ik weinig kans op mijn geld of voeding..

Ook kan ik niet zomaar effe langs fietsen omdat ik in Brabant woon.
Ik ben wel van plan er nog zoveel mogelijk aan te doen dus als ik ooit tijd heb om er heen te gaan zal ik dit ook zeker doen.
Erg vervelend neem aan je in de tussentid al een andere voeding heb gehaald ? :)

tis en blijft vervelend maar ben bang je je voeding kwit bent

• KoffieNT
Ja ik heb nu mijn oude Antec TruePower 2.0 (550W) erin zitten, of ja, erlangs, omdat hij er niet inkan met zn 10cm koeler aan de bovenkant.

Dit is mijn kast vandaar: http://www.pc-icebox.de/images/m40_black_innen.jpg

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:42:
Misschien word het eens tijd om aangifte te gaan doen, zo geef je de zaak en frustratie uit handen en kun je mogelijk voorkomen dat andere klanten gedupeerd raken :
Aangifte waarvan? Een onderneming staken is niet strafbaar. Vraag bij de KvK het uittreksel op (kost je 2,50) en dan weet je wie je aan moet spreken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:59:
[...]

Aangifte waarvan? Een onderneming staken is niet strafbaar. Vraag bij de KvK het uittreksel op (kost je 2,50) en dan weet je wie je aan moet spreken.
Een onderneming stoppen kan altijd maar dan hoor je wel netjes je zaken af te handelen en als dat al het geval is waarom is de site dan nog online :?

Mensen zijn veel te lax in hun optreden met dit soort zaken en zo krijgen opsporings afdelingen nooit zicht wat er allemaal op het internet afspeelt en kunnen we dit nog jaren blijven houden, dit soort praktijken ;) Overigens betalen we genoeg belastingsgeld voor dit soort zaken, maak er dan ook gebruik van :X

www.progress.nl heeft ook veel te lang online doorverkocht terwijl ze al failliet waren. Leuk voor die consumenten die net een bestelling van een paar duizend euro hebben geplaatst en onlangs een emailtje hebben ontvangen dat ze niks meer terug krijgen, wat ik een beetje banaal vind want volgens is die executeur ook niet helemaal pluis.

Zo kan de overheid nooit hogere straffen doorvoeren en betere wetgeving maken die de consument moet beschermen tegen sit soort praktijken. Wereldwijd lopen dit soort zaken op in de 10tallen miljarden, ach, waarom zouden we het pikken......

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:59:
[...]

De voeding is toch officieel zijn eigendom, zodoende hoort de voeding bij een failissement bijvoorbeeld toch retour te gaan naar TS?

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 06:53:
[...]

De voeding is toch officieel zijn eigendom, zodoende hoort de voeding bij een failissement bijvoorbeeld toch retour te gaan naar TS?
Correct.

• KoffieNT
Dus het is een goed idee als ik hier gewoon aangifte van doe? Met als reden dat ik gewoon mijn PSU terug wil.

Geld krijg ik denk ik toch niet.

Ik begreep dat wanneer een bedrijf failliet wordt verklaard dat alle spullen 'in beslag' worden genomen en dat eerst de 'schuld' moet worden afbetaald aan de belasting, dan de crediteuren (leveranciers etc), dan een eventuele huisbaas en als allerlaatste de klanten. Dus in principe zou mijn defecte voeding dan 'verkocht' zijn.

Het rare is inderdaad dat ik niets van een faillissement heb gehoord, geen mailtje, geen telefoontje, ze niet meer ingeschreven staan bij de Kvk, maar de site is nog wel online.

[ Voor 64% gewijzigd door KoffieNT op 17-08-2008 12:06 ]

• StevenK
KoffieNT1.5 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:59:
Dus het is een goed idee als ik hier gewoon aangifte van doe? Met als reden dat ik gewoon mijn PSU terug wil.
Nee. Er is geen strafbaar feit. Je kunt, desnoods via de rechter, je PSU terug vragen, maar justitie kan niks voor je doen.

Verwijderd

KoffieNT1.5 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:59:
Ik begreep dat wanneer een bedrijf failliet wordt verklaard dat alle spullen 'in beslag' worden genomen en dat eerst de 'schuld' moet worden afbetaald aan de belasting, dan de crediteuren (leveranciers etc), dan een eventuele huisbaas en als allerlaatste de klanten. Dus in principe zou mijn defecte voeding dan 'verkocht' zijn.
Niet echt, daar gaat het namelijk over de eigendommen van het failliete bedrijf of de eigenaar(s). De voeding is echter niet hun eigendom, maar jouw eigendom. Jij hebt wettelijk gezien het recht op de voeding, niet de crediteuren.

Op zich logisch, als jij je fiets morgen naar de fietsenmaker brengt voor reparatie en overmorgen is hij failliet dan heeft hij toch niet het recht om jouw fiets te verkopen om op die manier zijn schuld te verkleinen? :P Met een webwinkel precies hetzelfde. In geval van een faillissement moet je dan contact opnemen met de currator geloof ik

• KoffieNT
Ja opzich good point natuurlijk.

Ik zal eens achter zon curator aan gaan. :)

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 27-01 21:11
KoffieNT1.5 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:26:
Ja opzich good point natuurlijk.

Ik zal eens achter zon curator aan gaan. :)
Je moet niet achter 'zon curator' aangaan, je moet achter de curator aangaan die het faillissement van megawebshop regelt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wie zegt dat ze failliet zijn... uitschrijven bij KvK wil dat niet zeggen hè ;)

En ik zie in het in die handige databases op internet ook niet dat ze het faillissement hebben aangevraagd (of opgedrongen gekregen). Dus dan is er ook geen curator en zul je dus erachter moeten komen waar de eigenaar(s) zich ophouden. En dat kan via de KvK wel.

Al met al lastig... als ze zo de boel dicht hebben gegooid zonder in ieder geval lopende orders (die reeds betaald zijn) en RMA's e.d. af te handelen is dit in mijn ogen (maar ik ben geen jurist) gewoon oplichting en/of verduistering. En dan is aangifte doen (wat je hooguit een beetje tijd kost) een goede eerste stap imo.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• KoffieNT
@Jaap-Jan: Snap ik 8)7

Tja het is iig erg onduidelijk, maar zo gauw ik iets meer weet zal ik het uiteraard weer meteen posten hier.

• KoffieNT
Ik heb er nu 2 weken niets meer aan gedaan. Ik kreeg vanmiddag een mailtje van megawebshop:

Order Update:

De status van uw order is veranderd.
Nieuw status: Gereed voor verzending

Daarna nog een mailtje:

Uw RMA is verzonden.
Uw track&trace nummer is: 3S***********

De status van uw order is veranderd.
Nieuw status: Afgehandeld

Track & Trace opgezocht: Maandag krijg ik een pakketje binnen..

Maakt me niet uit of hij nou gemaakt is of niet. Als hij niet gemaakt zijn kan ik meteen weer garantie claimen bij Antec en dan komt dat wel goed. :)

Hopen dat dit betekent wat het lijkt te betekenen. O+

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 23-08-2008 14:50 ]

• KoffieNT
Vandaag de voeding binnengekregen. Een doos met afzender Megawebshop met daarin wat beschermingsluchtzakjes en de voeding. Geen brief ofzo..

Het was dus niet duidelijk of het mijn oude voeding was of een nieuwe. De geur van de voeding was wel nieuw. (klinkt misschien raar, mij hij rook niet alsof hij al een half jaar in mijn kamer stond te draaien zegmaar :P)

Voeding geinstalleerd en getest, hij werkt gewoon alsof het een nieuwe is. :D

Ik ben blij dat ik weer een werkende voeding heb, maar waarom er niet even een notatie of iets bij de doos zat vanochtend weet ik niet.

Ik snap nog steeds niet waarom er gewoon nergens op gereageerd werd.

Pagina: 1