Toon posts:

Vervangende notebook-HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit momenteel met een 80GB 4200RPM ATA/IDE notebook-schijf van Hitachi (Travelstar) die aan vervanging toe is.

Met wat voor type schijf kan ik deze het beste vervangen? Waar moet ik rekening mee houden?

Is deze probleemloos te vervangen door bijvoorbeeld deze schijf van Hitachi? Of zijn er betere alternatieven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hdd wil je er nu induwen? (linkje doet het niet, het is handiger gewoon typenr te posten).
Je moet er rekening mee houden dat je een schijf kiest die in je notebook past en stroomverbruik in de gaten houden kan interessant zijn als je zuinig aan wilt doen met je notebook :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, het gaat om deze (Hitachi Travelstar 5K160) schijf.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heeft dit ding een P-ATA of S-ATA interface.
Daarbij, linken naar plaatjes is niet handig natuurlijk...

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:38

wontcachme

You catch me? No you wont

Tip, kies een versie die gewoon leverbaar is. Deze is voorlopig zo te zien niet beschikbaar.

Kies uit dezelfde lijst een andere zou ik zeggen. Die je nu hebt werkt wel gewoon en bij alternate staan ook andere met dezelfde grootte en lagere prijs

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:04:
Heeft dit ding een P-ATA of S-ATA interface.
Daarbij, linken naar plaatjes is niet handig natuurlijk...
Ik zal wat meer gedetaileerde informatie neerplanten.
Op dit moment zit er deze schijf in: Hitachi Travelstar 80GN 2,5 inch. De specs staan hier bij Hitachi en uitgebreider in deze PDF file.

Er wordt gesproken over een ATA-6 interface. Is dit weer iets anders als P-ATA of S-ATA?
Naar wat voor schijf moet ik zoeken? (op Alternate bijv.)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ATA6 is P-ATA, dus zo'n disk zul je moeten hebben.
Kijk daarvoor gewoon in de PW, staan er meer dan genoeg tussen :)
Pagina: 1