Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 21:22
Ik heb sinds kort een nieuw laptop met Vista Biz erop. Werkt allemaal leuk, het is geen XP maar toch niet altijd even stabiel.

Mijn Vista heeft in idle (of zoals nu met FF open) maar 540MB RAM nodig om te draaien. Als ik nu 's middags of wanneer dan ook ga gamen (Lineage II voor de mensen die er benieuwd naar zijn) en me game afsluit freezed mijn Vista.

Vista blijft op 1.5GB RAM in gebruik draaien, maar de processen lijst komt maximaal op de 600MB zoals hij idle ook is. De hele explorer.exe loopt vast (start menu word niet getoond, taak beheer via rechtermuisknop ook niet) en de enige manier om het systeem dan uit te krijgen is door de powerknop in gedrukt te houden.

Wat kan het probleem zijn?

Specs:
Vista Biz
2GB RAM
Intel Core 2 Duo T5750 @ 2.0Ghz
Full up-to-date met laatste updates van drivers en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

wat heb je allemaal al geprobeerd ?
game opnieuw geïnstalleerd?
clean install van Vista gedaan ?
...

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genosha
Laptop vorige week donderdag afgeleverd door Asus. Het is nog steeds dezelfde schone Vista install als vanuit de fabriek. Enige wat ik heb gedaan is die lelijke en irritante Vista theme uitgeschakeld en nog meer van die nutteloze grafische functies.

Game staat op Externe HDD. Probleem met RAM heb ik alleen met Vista Biz, op beide andere XP systemen werkt het prima. In Vista Home Premium ook geen problemen (Laptop van me broer).

Geprobeerd? Proberen te achterhalen waar hij die 1.5GB (game slurpt 1GB ongeveer) blijft houden en of er geen proces vast liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zou zeggen prik er nog wat RAM bij, ik heb vernomen dat vista ook gemakelijk 1 GB RAM opslurpt, dan is het een gevecht tussen je game en vista zelf.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Genosha schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:59:
Het is nog steeds dezelfde schone Vista install als vanuit de fabriek.
Heb een hekel aan af-fabriek installaties van Windows-besturingsystemen bij nieuwe pc's/software.

Staat maar al te vaak rotzooi-software op welke ook vaak nog es geladen worden in het geheugen tijdens het opstarten van Windows.

Ik zou dus zeggen, formateer de Windows-partitie en begin zelf een schone install. Of heb je alleen zo'n irritante recovery-cd? Want volgens mij zit hier ook die overbodige meuk in welke dan alsnog wordt geinstalleerd.

Vink trouwens ook es alle onzin in je msconfig uit.

Wat heb je trouwens aan antivirus en firewall?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genosha
Heb alle fabrieksrommel er al uitgesloopt. Een of twee services uitgezet m.b.t tablet pc's.
AVG8.0 Free, geen firewall. De 30dagen Norton pleur ik altijd weg, Norton is een schijt AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Genosha schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:59:
Laptop vorige week donderdag afgeleverd door Asus. Het is nog steeds dezelfde schone Vista install als vanuit de fabriek.
OEM images zijn doorgaans verre van schoon vanwege alle extra cruft die meegeleverd wordt.

Maar goed.
Je zou eens kunnen kijken waarom Lineage II niet netjes af wil sluiten, bijvoorbeeld door met compatibility te testen of met UAC uit.
UAC zet namelijk folder virtualisatie aan (dus dingen die dan in \Program Files worden weggeschreven worden onder je Userprofile neergezet - zoals het eigenlijk hoort).

Programma's die niet geheel netjes werken, en dingen op lokaties wegschrijven waar ze eigenlijk geen rechten horen te hebben kunnen dan problemen geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genosha
De game sluit naar mijn mening netjes af. Windows Vista daar in tegen wil nadat de game langere tijd heeft gedraaid niet netjes afsluiten. Zoals beschreven blijft er geheugen hangen waardoor dingen zoals het startmenu en rechtemuisknopopties niets doen.

De UAC heb ik direct bij eerste boot uitgezet omdat ik er op de laptop van mijn broer al helemaal gek van werd om als admin overal toestemming op te moeten geven.
Pagina: 1