Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exotische video kabel?

Pagina: 1
Acties:

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb voor een klein prijsje een tweedehands projector (InFocus LP130) op de kop kunnen tikken, nu blijkt echter dat er bij het originele product een kabel was bijgeleverd om composite video aan te sluiten. (Ik heb wel een andere kabel erbij gehad die ik kan aansluiten op m'n DVI poort).

De kabel die ik dus zoek ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/56c653322e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/7124f7c38c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.infocus.com/~/media/Images/products/Accessories/Cables/210%200192%2000%20jpg.ashx

De benaming van de kabel is als volgt:
"CSV to Composite Video Cable (6ft/1.8m)"
"210-0192-00" is het part-no.
de officiële pagina van deze kabel van InFocus:
http://www.infocus.com/Support/Accessories/Cable/210_0192_00.aspx
Ik vond ook enkele pdf documenten van de projector; en ze noemen de aansluiting aan de projector: "CSV video"

Na wat verdere research over de kabel kwam ik dit tegen:
This cable used only by InFocus LP130, IBM iL1210, Boxlight XD-10M and Toshiba TDP-P4.

Nu zoek ik een plaats waar ik deze kabel kan kopen, of eventueel de connectors om zelf de kabel in elkaar te prutsen. Enkele kabelverkoopwebsites die ik probeerde leverden geen resultaat op (allekabels.nl; conrad.nl;...)

Ik vond wél op ebay (USA) iemand die de kabel verkoopt, maar wel voor maar liefst $65 (excl. ship).
Ik veronderstel dat deze kabel niet zo héél speciaal is, maar gewoon een redelijk zeldzame connector heeft de ene kant.

Ebay - $65

Probleem: ik moet nu niet meteen iets via video composite aansluiten aan die projector, maar in de toekomst gaat dit zeker wel handig zijn. Voorlopig sluit ik gewoon mijn PC aan via DVI (eigenlijk VGA dmv convertor)

Vraag: Is er een manier om deze kabel te kopen voor een schappelijke prijs; of is die $65 op ebay eigenlijk een redelijke prijs (omdat de kabel toch complex is?).

[ Voor 1% gewijzigd door frederikske op 09-08-2008 11:06 . Reden: Extra foto ]

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
is het ook mogelijk dat je de projector openmaakt en gewoon een cinch stekker aan de binnen kant vast soldeert?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42

Cheezus

Luiaard

Kun je niet de fabrikanten mailen of ze zo'n kabel kunnen opsturen onder het mom van support?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

En anders: Zit er ook een S-Video plug op de projector? Gewoon van composiet naar S-Video verlopen, projector in en beeld :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik heb zo'n kabel. Uiteraard ook een LP130 :-).

Je mag de kabel niet hebben hebben natuurlijk, maar als ik iets kan doen? Nakijken ofzo, dan hoor ik het wel.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 11:31

Atmoz

Techno!!

Als je daar 65 dollar voor gaat betalen ben je koekwaus! ;)
Die kabel is niet meer dan 2 euro en 48 cent waard.
Ik zou inderdaad de projector (voorzichtig) open maken en zelf een composite stekker (socket) erop monteren.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ziet eruit als miniUSB stekker, maar dat zal het vast wel weer niet zijn :P

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 15:16
Meer dan + en - kan er nooit over die stekker lopen want A er komt niet meer binnen en B vreemde stekker ziet er niet echt multi-polig uit (mocht in de vreemde stekker nog elektronica zitten)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

ThinkPadd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:33:
Idd, hij is iets kleiner dan de mini USB. Er zitten binnenin wel 4 adertjes, maar er zullen er maar 2 gebruikt worden aangezien de cinch/RCA of whatever die aan de andere kant heet maar twee aansluitigen kan hebben.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Nicap schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Idd, hij is iets kleiner dan de mini USB. Er zitten binnenin wel 4 adertjes, maar er zullen er maar 2 gebruikt worden aangezien de cinch/RCA of whatever die aan de andere kant heet maar twee aansluitigen kan hebben.
... of hij verloopt in de plug stiekem naar S-Video. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Dit soort kabeltjes wordt bij sommige el cheapo telefoons / mp3 spelers met "TV out" ook wel gebruikt. Heb zelf ooit eens een prepay phone gehad waar en kabel bij zat met aan de ene kant zo'n "mini usb" en aan de andere kant tulp of S-Video.

Ik zal eens voor je zoeken of ik dat stukje snoer nog ergens heb liggen, zo ja dan mag je het tegen verzendkosten hebben. Zo nee dan heb je dus als tip telefoon-accesoire-online-stores checken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 13:56 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:12
Als je op het part nummer zoekt vind je wel wat shops die hem verkopen bv.
http://www.motherboardzone.com/210-0192-00.html voor $25
http://www.directdial.com/210-0192-00.html voor $12 (Canadese dollar denk ik)

• frederikske
  • Niet online
oddish2211 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:18:
is het ook mogelijk dat je de projector openmaakt en gewoon een cinch stekker aan de binnen kant vast soldeert?
Ik ga de projector eens voorzicht proberen openmaken, en eens een blik binnenin werpen... Maar ik ben niet zo heel happig om meteen het toestel 'stuk' te krijgen, heb gisteren namelijk goed kunnen genieten van m'n "home cinema".
primusz schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:27:
Kun je niet de fabrikanten mailen of ze zo'n kabel kunnen opsturen onder het mom van support?
Zou kunnen, maar ik heb van deze projector geen aankoopbewijs; de projector is trouwens origineel in de states verkocht; heb hem via eBay 2ehands overkocht. Maar misschien dat ze de kabel wel nog los verkopen. Stom eigenlijk dat ze een speciaal type kabel gebruiken voor een normale video component kabel.
Stoney3K schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:07:
En anders: Zit er ook een S-Video plug op de projector? Gewoon van composiet naar S-Video verlopen, projector in en beeld :)
Nee, er zit enkel een aansluiting in om iets met VGA aan te sluiten, en deze 'CSV' composite aansluiting.
ThinkPadd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:33:
Van heel ver ziet het er inderdaad zo een beetje uit. Maar het is 100% zeker iets helemaal anders.
grolo2010 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:46:
Als je op het part nummer zoekt vind je wel wat shops die hem verkopen bv.
http://www.motherboardzone.com/210-0192-00.html voor $25
http://www.directdial.com/210-0192-00.html voor $12 (Canadese dollar denk ik)
Inderdaad op part no. vindt google een aantal (USA) shops; ik heb enkele gecontacteerd ivm prijs, verzendkosten, beschikbaarheid. Maar bij de meeste shops is hij 'out of stock', en ik heb zo het gevoel dat deze kabel niet meer wordt gemaakt.

Ik ga morgen eens de binnenkant bestuderen, als het me te doen lijkt post ik mss een paar foto's om wat hulp te vragen wat waar moet worden aangesloten, ik zie wel. Alvast toch bedankt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt wel een beetje op een kleine usb connector
ik zou eens kijken of ik die connector niet zelf kan maken ....
koop een kunstof profiel bij de doe-markt / hobby winkel en leg er wat metaal tegenaan

maar ja als je hem toch open wil maken .. gewoon een extra tulpconector setten op die behuizing. bij gebrek aan ruimte gewoon een snoertje er uit werken

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 11-08-2008 00:08 ]

Iperf

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 20:29

mace

Sapere Aude

Gewoon zelf een socket aan modden, je bent tweaker of je bent het niet. :z

Trouwens, composiet video is toch ruk, dus waarom wil je het gebruiken?

• frederikske
  • Niet online
mace schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:11:
Gewoon zelf een socket aan modden, je bent tweaker of je bent het niet. :z

Trouwens, composiet video is toch ruk, dus waarom wil je het gebruiken?
Ik denk voor een niet PC achtig toestel aan te sluiten dat dit vaak via composite moet. Ik denk vb. aan een Nintende Wii.
Pagina: 1