"universele" image voor Windows XP of Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag;

(heb de search al gebruikt maar kon geen antwoord vinden hierop)

Er komen aankomende weken gemiddeld 50 systemen per week binnen die opnieuw geinstalleerd moeten worden met windows XP of windows Vista.
Ik heb al een unattended image van XP maar dan duurt installeren nog steeds vrij lang.

Ik weet dat er ook een mogelijkheid is om een image te maken (op 2k3 server) en dan via het netwerk de image op de pc zetten en dan naar hardware laten zoeken en installeren.

Kan iemand mij hier verder mee helpen, welke stappen moet ik uitvoeren en in welke volgorde etc ?

Ik weet dat ik sysprep moet gebruiken en RIS of WDS voor de server etc. alleen hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen? (allemaal verschillende configuraties qua hardware)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
zijn het allemaal dezelfde computers? met dezelfde hardware, componenten etc.?
want zoja, dan kun je met een linux live cd gewoon van 1 zo'n al geinstalleerde pc een image maken en gewoon dan op de rest van de pc's kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:36
Ai ik lees verschilende hadware.
Jammer maar helaas dan gaat ris niet werken. Sysprep hellaas ook niet...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom zou WDS (met Vista dan) niet werken?

Image maken, unattenend.xml (of zoiets file maken), ermee includen (vraag me niet hoe :P ).

In die file kan je ook linken naar een share op je server waar je al je drivers plaatst, en bij je installatie worden die dan automatisch geïnstalleerd.

Dit is wel heel simpel uitgelegd maar it should give you a head start :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
WDS krijg je ook aan de praat met XP installaties volgens mij. Dus zoek je informatie op whitepapers, technet, etc. Verwacht alleen niet dat we je hier aan het handje gaan leiden. Losse vragen kan altijd.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

To_Tall schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:37:
Ai ik lees verschilende hadware.
Jammer maar helaas dan gaat ris niet werken. Sysprep hellaas ook niet...
Ik denk juist van wel (Sysprep heeft tenslotte de hardware redetect mogelijkheid), en als je met devcon aan de slag gaat lukt er nog wel meer ook.

Granted, je kan niet zomaar met XP van HAL wisselen, maar met een beetje recente hardwareconfig komen die problemen niet meer zoveel voor.
http://www.vernalex.com/guides/sysprep/introduction.shtml

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom kopieer je niet automatisch de I386 naar alle pc met een bootimage vanaf de hd en dan installeren. Alles automatisch en klaar. Als je 50 pc hebt dan hoef je alleen een image met I386 map met een Winnt.sif erin te kopieren naar alle pc en auto installatie en klaar. Drivers in de map OEM plaatsen en gaan met die banaan. In Winnt.sif even een share aangeven voor de verdere installatie en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1