Sinds gisteren heb ik een probleem met de draadloze netwerkverbinding op mijn computer. De verbindig werkte prima, maar van het ene op het andere moment wil de pc niet meer connecten met de router.
De netwerk configuratie bestaat uit:
router: DIR-635
pc1 (laptop): DWA-140 (usb)
pc2: DWA-556 (PCIe)
Aan de router hangt via de uplink een alice adsl modem.
Het probleem doet zich voor op pc2, waar Vista64 op draait.
Wanneer ik verbinding probeer te maken met het netwerk krijg ik deze melding:

Erg duidelijk is deze melding niet. Ik dacht eerst dat het misschien aan de router lag, maar de laptop kan zonder problemen verbinding maken.
Als ik via de laptop in de log kijk van de router zie ik ook totaal geen (dhcp)verzoek van de vista pc langs komen.
In een poging de vista pc toch aan het netwerk te krijgen heb ik al de usb kaart er aan gehangen, maar dan krijg ik deze melding :

Als ik dan in de logs van de router kijk zie ik wel langs komen, het lijkt er op dat het dan fout gaat omdat aan dit mac adres al een ip is uitgedeeld.
Ik begin te denken dat dit een software probleem is in vista, maar ik heb er nog een oplossing voor gevonden. Dit heb ik al geprobeerd:
- netwerkkaart in ander PCIe slot
- drivers herinstalleren
- dag terug gaan met system restore
Niets lijkt te helpen, iemand nog suggesties wat ik kan doen?
de verbindings sterkte is overigens wel goed genoeg:
De netwerk configuratie bestaat uit:
router: DIR-635
pc1 (laptop): DWA-140 (usb)
pc2: DWA-556 (PCIe)
Aan de router hangt via de uplink een alice adsl modem.
Het probleem doet zich voor op pc2, waar Vista64 op draait.
Wanneer ik verbinding probeer te maken met het netwerk krijg ik deze melding:

Erg duidelijk is deze melding niet. Ik dacht eerst dat het misschien aan de router lag, maar de laptop kan zonder problemen verbinding maken.
Als ik via de laptop in de log kijk van de router zie ik ook totaal geen (dhcp)verzoek van de vista pc langs komen.
In een poging de vista pc toch aan het netwerk te krijgen heb ik al de usb kaart er aan gehangen, maar dan krijg ik deze melding :

Als ik dan in de logs van de router kijk zie ik wel langs komen, het lijkt er op dat het dan fout gaat omdat aan dit mac adres al een ip is uitgedeeld.
Ik begin te denken dat dit een software probleem is in vista, maar ik heb er nog een oplossing voor gevonden. Dit heb ik al geprobeerd:
- netwerkkaart in ander PCIe slot
- drivers herinstalleren
- dag terug gaan met system restore
Niets lijkt te helpen, iemand nog suggesties wat ik kan doen?
de verbindings sterkte is overigens wel goed genoeg: