pc wil "spontaan" niet meer op wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Sinds gisteren heb ik een probleem met de draadloze netwerkverbinding op mijn computer. De verbindig werkte prima, maar van het ene op het andere moment wil de pc niet meer connecten met de router.

De netwerk configuratie bestaat uit:

router: DIR-635
pc1 (laptop): DWA-140 (usb)
pc2: DWA-556 (PCIe)

Aan de router hangt via de uplink een alice adsl modem.
Het probleem doet zich voor op pc2, waar Vista64 op draait.

Wanneer ik verbinding probeer te maken met het netwerk krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-9-8-20088_21_41.png
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-9-8-20088_22_01.png

Erg duidelijk is deze melding niet. Ik dacht eerst dat het misschien aan de router lag, maar de laptop kan zonder problemen verbinding maken.
Als ik via de laptop in de log kijk van de router zie ik ook totaal geen (dhcp)verzoek van de vista pc langs komen.

In een poging de vista pc toch aan het netwerk te krijgen heb ik al de usb kaart er aan gehangen, maar dan krijg ik deze melding :

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-9-8-20088_25_15.png

Als ik dan in de logs van de router kijk zie ik wel langs komen, het lijkt er op dat het dan fout gaat omdat aan dit mac adres al een ip is uitgedeeld.
Ik begin te denken dat dit een software probleem is in vista, maar ik heb er nog een oplossing voor gevonden. Dit heb ik al geprobeerd:

- netwerkkaart in ander PCIe slot
- drivers herinstalleren
- dag terug gaan met system restore

Niets lijkt te helpen, iemand nog suggesties wat ik kan doen?

de verbindings sterkte is overigens wel goed genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-9-8-20088_40_10.png

Verwijderd

Tip 1:
Zorg dat de pc - die spontaan niet meer op het wireless netwerk wil - electrisch GEAARD gaat worden!
Dus sluit je pc aan op een stopkontakt, wandkontakt doos waar een echte derde - raad-aarde draad aan zit.

Tip 2:
Ga zelf ook niet langer dan 1 uur computeren, en dan iets anders doen. Net als auto rijden Effu computeren, dan weer de hersens uit en iets anders gaan doen. (met die andere hersenhelft) om je energie in balans te krijgen, en je voeten aan de grond

Ronald

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tip 3:
Luister niet teveel naar Ronald. De Ying en Yang van je hersenen is niet van belang voor je netwerkproblemen :)

Maar even serieus. Kun je testen met de MAC beveiliging uit? Ik neem zo'n beetje aan dat je dit aan hebt staan op je router? Heb je daarnaast ook even het profiel voor je draadloze verbinding verwijderd? Zodat je weer het wachtwoord op moet geven.

Verwijderd

Tip 3: (technisch)
Zorg ook dat je router aan een geaard stopcontact hangt.

Tip 4: (technisch)
Schakel over op een andere Wireless- Communcatie Channel / Frequency.

Het zou kunnen zijn dat bijvoorbeeld
- de wireless router van de buren
- een zendamateur
een sterker signaal produceert - op dezelfde frequentie - en daardoor het wire-less signaal tussen jouw computer en de router uit de lucht blaast. Dan kan je computer 'm wel waarnemen, maar geen verbinding ermee leggen, of je wireless verbinding klappert (val soms spontaan uit, dan weer aan)

Ronald

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Bedankt voor de tips, ik heb het weer aan de praat weten te krijgen door op een ander channel te gaan zitten. Ik had gedacht dat dat niets zou helpen, omdat netstumbler aan gaf dat er nog niets op het channel zat waar ik mijn netwerk had.

Zijn er eigenlijk nog andere programma's waar je mee kan meten hoeveel netwerk verkeer er rond vliegt?

Ik heb trouwens geen geaarde stopcontacten, heb ik nergens in mijn appartement behalve bij de wasmachine :S

Tip 2 volg ik ook al op door middel van workpace ;)

Ik heb nu nog één probleem, en dat is dat het tergend traag is, ik moet nog even uitzoeken hoe dat komt.

[ Voor 9% gewijzigd door AtlonXP1800 op 17-08-2008 10:37 ]