Ik wil binnenkort een nieuw systeem samenstellen (E8500, 6 GB ram, HD4850, beetje niet überhigh-end, maar toch al een beetje in de richting). Nu heb ik ook een leuk moederbordje gezien van Gigabyte. Je kan er Crossfire aanleggen met twee PCIe 2.0 slotjes, en je kan er tot 16GB DDR2 of DDR3 geheugen in prikken. Dit is de eerste Crossfire/SLI bord die ik heb gezien met PCIe 2.0 en niet met 1.0, dus samen met de RAM ondersteuning (en de rekening die de makers hebben gehouden met overclocken) moet ik hier toch wel wat prestaties uit kunnen trekken (met oog op de toekomst en toekomstige uitbreidingen, ik ga waarschijnlijk dit ooit wel willen gebruiken, maar ik wil niet zomaar nog een nieuw systeem kopen).
Nu vind ik dit moederbord toch wel een beetje aan de dure kant (110 euro, niet veel in de werkelijke high-end wereld, maar voor mijn portemonnee toch nog een gevoelige klap).
Dus vroeg ik me nog iets af:
Ik wil dus echt ook wel wat hebben voor mijn geld. Dit moederbord heeft een Intel P45 chipset.
Is dit nou sneller dan bijvoorbeeld een G31?
Dus als ik twee moederborden had, allebei zouden maximaal 8 GB DDR2-800 kunnen hebben, zelfde processorondersteuning, zelfde formaat etc, alleen zou de één een G31 hebben en de ander een P45, zou dan de P45-mobo beter zijn?
Nu vind ik dit moederbord toch wel een beetje aan de dure kant (110 euro, niet veel in de werkelijke high-end wereld, maar voor mijn portemonnee toch nog een gevoelige klap).
Dus vroeg ik me nog iets af:
Ik wil dus echt ook wel wat hebben voor mijn geld. Dit moederbord heeft een Intel P45 chipset.
Is dit nou sneller dan bijvoorbeeld een G31?
Dus als ik twee moederborden had, allebei zouden maximaal 8 GB DDR2-800 kunnen hebben, zelfde processorondersteuning, zelfde formaat etc, alleen zou de één een G31 hebben en de ander een P45, zou dan de P45-mobo beter zijn?