Toon posts:

Hoe kan ik een modified USB stick weer ''goed'' krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal USB sticks liggen die ik op Ebay kocht. Ze zouden 8GB zijn maar zijn maar 1GB. Ze geven wel aan dat het 8gb zou zijn. Die dingen is de FAT van aangepast begrijp ik.

Ik zou ze graag weer zo krijgen dat ze gewoon 1 GB sticks zijn. Is dat te doen? En zo ja: hoe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mogelijk is het wel te doen, maar waarom zou je het willen? Die 1GB die bruikbaar is is in veel gevallen totaal onbetrouwbaar en geeft vaak errors. Ik zou ze gewoon weggooien.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:37
Is het nog niet genoeg bekend dat je echt geen USB sticks op ebay of marktplaats moet kopen?
Die dingen zijn zo goedkoop, haal ze gewoon in de winkel om de hoek, of de mediamarkt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe kom je erbij dat het wel 1GB sticks zijn? 128 MB sticks zijn afaik nog goedkoper...

Sowieso als ik aan dit soort dingen zou beginnen zou ik helemaal geen werkende usb-sticks hoeven te hebben om te beginnen, stukke usb-sticks zijn goedkoper te krijgen en het eindproduct hoeft toch niet te werken...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

phobosdeimos schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:55:
Is het nog niet genoeg bekend dat je echt geen USB sticks op ebay of marktplaats moet kopen?
Die dingen zijn zo goedkoop, haal ze gewoon in de winkel om de hoek, of de mediamarkt.
Het komt ook voor dat winkels ze verkopen (al heb je dan gewoon wettelijke garantie ;) ) en hij heeft ze al dus het is een beetje zinloos achteraf te gaan roepen dat hij ze in een winkel had moeten kopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 07:19:
Ik heb een aantal USB sticks liggen die ik op Ebay kocht. Ze zouden 8GB zijn maar zijn maar 1GB. Ze geven wel aan dat het 8gb zou zijn. Die dingen is de FAT van aangepast begrijp ik.

Ik zou ze graag weer zo krijgen dat ze gewoon 1 GB sticks zijn. Is dat te doen? En zo ja: hoe?
Als ik je verhaal goed begrijp gedragen de sticks zich nu als sticks met een grootte van 1 GB. Nu zou je ze graag zo krijgen dat ze gewoon 1 GB zijn.

Met andere woorden: Waar is het probleem hier? :?

En waar komt de notie van 8 GB vandaan? Waarom denk je dat? Omdat de advertentie het daar over had of dat er daadwerkelijk 8 GB aan flashchip op de stick zit?

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 09-08-2008 17:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Waarschijnlijk heb je usb sticks van 1GB, welke zo aangepast zijn dat ze net doen alsof ze 8GB zijn. Fysiek zijn ze dus gewoon 1gb. Zoals al gezegd, koop dus nooit usb sticks op ebay ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De usb sticks worden op een of andere manier aangepast zodat het OS 8GB ziet terwijl er veel minder op zit. Dus hij wilt het zo hebben dat het OS de capaciteit wel goed aangeeft.

(ik verwacht ook dat de stick niet betrouwbaar is en je beter een andere kunt kopen)

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 09-08-2008 17:12 ]

☻/
/▌
/ \

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je ze niet gekocht als 8 Gb sticks? Een wezenlijk verschil.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een partitie van <=1 gig aanmaken ipv 8 ?

Iperf

• Gomez12
Exorcist schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:33:
Heb je ze niet gekocht als 8 Gb sticks? Een wezenlijk verschil.
Mwah, ik zou dan alsnog niet geloven in de betrouwbaarheid van die sticks...

Het is imho nog steeds bewuste misleiding en geen eerlijk zakendoen... Als iemand hier al aan begint zie ik hem ook wel aan voor het foutief leveren van andere sticks.

[ Voor 16% gewijzigd door Gomez12 op 09-08-2008 17:43 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gomez12 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:42:
[...]

Mwah, ik zou dan alsnog niet geloven in de betrouwbaarheid van die sticks...

Het is imho nog steeds bewuste misleiding en geen eerlijk zakendoen... Als iemand hier al aan begint zie ik hem ook wel aan voor het foutief leveren van andere sticks.
Dus met internet verbindingen is het niet bewust misleidend, en met usb wel ?
starker nog die ze 20 Mb verbindingen maken ze zowat nooit waar, afstand tot de dentrale wordt altijd wel weggemoffeld, net als de overboekings factor.

en met harde schijven is het ook niet bewust mis leidend (GB vs GiB)

wat niet wegneemt dat al deze producten wel goed werken

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fish schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:52:
[...]

Dat klopt. Netwerkverbindingen worden al sinds jaar en dag in b aangegeven, opslag altijd al in B.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ben wel benieuwd naar die advertentie eigelijk

btw als de fat is aangepast , dan is het wel letter bedrog en oneerlijk zaken doen

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 09-08-2008 17:56 ]

Iperf

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
En harde schijven is ook niet misleidend. Wat er op de schijf past, dat gooien ze er op. Dat Windows dat nu anders uitleest, mja, da's idd niet handig maar nog steeds niet misleidend. Dat ze er vervolgens een andere eenheid achter pleuren is toch echt de fout van Microsoft. Kunnen de HD fabrikanten niets aan doen, zij doen het goed...

• Gomez12
fish schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:52:
[...]
Yep, heeft te maken met er standaard gehanteerd wordt.
bits is al jaar en dag een aanduiding voor netwerksnelheden.
Byte is al jaar en dag een aanduiding voor opslagcapaciteit.
afstand tot de dentrale wordt altijd wel weggemoffeld, net als de overboekings factor.
Ok, dus jij wordt er vrolijker van als er een tabelletje staat met de snelheden en afstanden tot de centrales in combinatie met de koper-kwaliteit van de lijn? Dat jij bijna nooit achter die daadwerkelijke afstand en de koper-kwaliteit komt.
Btw dit gaat ook alleen maar dsl verbindingen en is een puur technische limiet. Afaik is er geen enkele provider die jou 20Mb laat betalen als jij zegt dat je maar max 4Mb haalt en dit na testen ook zo blijkt te zijn...

Overboekingsfactor is ook zo'n leuke, dat is een compleet irrelevant gegeven als jij in een seniorenbuurt woont waar iedereen alleen maar 1x per dag zijn mail ophaalt. Het is geen vast gegeven, ik ken niemand die 100% van de dag last heeft van een overboekingsfactor.

En sowieso, deze dingen kan je best omzeilen hoor als jij dit echt wilt. Gewoon een unmetered black fibre lijntje vanaf je provider naar je huis laten leggen. Kan afaik wel bij bijna elke provider alleen wil geen enkele consument dit meer betalen.
en met harde schijven is het ook niet bewust mis leidend (GB vs GiB)
Ach, hangt er net vanaf hoe je ertegenaan kijkt. Afaik was GB de gebruikte standaard toen de 1e opslag media uitkwamen die er gebruik van maakten.
Later is pas een GiB erbij gekomen omdat windows het anders hanteerde en het SI deze ooit eens had ingevoerd...
wat niet wegneemt dat al deze producten wel goed werken
En dat dit gewoon totaal andere vergelijkingen zijn als dat in de TS geschetst wordt imho. Geen enkele mainstream fabrikant die in nederland in de winkels ligt hanteert een Gb als verkoopargument.

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, niemand weet dus hoe ik die ene Gb zichtbaar maak ipv de 8 Gb. Dat was namelijk alleen de vraag....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

had je al geprobeert een partitie te maken van één gig ?

* sorry dubbelpost *

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 09-08-2008 21:51 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gomez12 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:19:
[...]

Yep, heeft te maken met er standaard gehanteerd wordt.
bits is al jaar en dag een aanduiding voor netwerksnelheden.
Byte is al jaar en dag een aanduiding voor opslagcapaciteit.

[...]

Ok, dus jij wordt er vrolijker van als er een tabelletje staat met de snelheden en afstanden tot de centrales in combinatie met de koper-kwaliteit van de lijn? Dat jij bijna nooit achter die daadwerkelijke afstand en de koper-kwaliteit komt.
Btw dit gaat ook alleen maar dsl verbindingen en is een puur technische limiet. Afaik is er geen enkele provider die jou 20Mb laat betalen als jij zegt dat je maar max 4Mb haalt en dit na testen ook zo blijkt te zijn...
ik vermoed zo dat een groot deelte dat nooit zal beseffen en waarchijnlijk wel voor betaald, ook al kan ik het niet hard maken
Overboekingsfactor is ook zo'n leuke, dat is een compleet irrelevant gegeven als jij in een seniorenbuurt woont waar iedereen alleen maar 1x per dag zijn mail ophaalt. Het is geen vast gegeven, ik ken niemand die 100% van de dag last heeft van een overboekingsfactor.
Daarom knijpen ze bij somige providers gewoon het p2p verkeer en geven de http voorrang en noemen ze het policy.
En sowieso, deze dingen kan je best omzeilen hoor als jij dit echt wilt. Gewoon een unmetered black fibre lijntje vanaf je provider naar je huis laten leggen. Kan afaik wel bij bijna elke provider alleen wil geen enkele consument dit meer betalen.
Ovredrijven is een kunst ik ben er me terdege van bewust dat er andere dingen als adsl bestaan
[...]

Ach, hangt er net vanaf hoe je ertegenaan kijkt. Afaik was GB de gebruikte standaard toen de 1e opslag media uitkwamen die er gebruik van maakten.
Later is pas een GiB erbij gekomen omdat windows het anders hanteerde en het SI deze ooit eens had ingevoerd...
Heel lang ging dat gewoon goed todat harddisk fabrikanten misbruik gingen maken van deze aaname
Hoe koop jij dan je dimmen bij de balie ? mag ik een dim van 1073741824 bytes? ik neem aan dat je een 1Gig module vraagt, toch?
en waarom is het dan wel normaal.
[...]

En dat dit gewoon totaal andere vergelijkingen zijn als dat in de TS geschetst wordt imho. Geen enkele mainstream fabrikant die in nederland in de winkels ligt hanteert een Gb als verkoopargument.
eensch .. maar ebay is nu eenmaal geen mainstream fabrikant uit nederland
En je weet dat je 30x moet uitkijken wat er staat. Dus ook met met eenheden die niet gebruikelijk zijn in ons kleine landje.

maar laten we wel wezen ... de ts geeft al aan dat er met de fat is geknoeid, wat wel degelijk frauduleus is

Iperf

Pagina: 1