Fysieke afmetingen X1900XT

Pagina: 1
Acties:

• Daniel Jack
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 23:54
Moederbord: Asus P5LD2
Processor: Pentium 4 630
Videokaart: Radeon x300
Ram: 2GB DDR2
Voeding: 230watt

Ik ben van plan om een 2dehands videokaart te kopen, omdat mijn huidige kaart waardeloos is. Alleen weet ik niet zeker of deze kaart gaat werken in mijn oude PC... Er zijn 2 problemen dat ik denk te hebben:

1. Niet genoeg power...
2. Past niet op de moederbord (kan nergens vinden hoe groot dat ding nou precies is)

Ik wil het liefst alleen de videokaart updaten, en zat te twijfelen tussen een x800 (30euro) en de x1900xt (50euro) 2de handse prijzen verschillen niet zoveel daarom d9 ik beter af te zijn met een x1900xt.

Maar nu mijn vraag, is 230watt echt niet genoeg (stiekem hoop ik van wel, omdat ik niet zo'n veeleisende PC heb..) en is er iemand die mij de fysieke afmetingen kan geven van de X1900XT.

Mocht iemand een betere suggestie voor een kaart hebben, dan hoor ik dat graag, ik ben niet zo computersawy... :(

Verwijderd

Dimensions: 210x100x32mm (the last figure is the maximum thickness of a video card).

http://www.digit-life.com/articles2/video/r580-6.html

Voeding zal dit echt niet gaan trekken, 230 Watt zal ie ook alleen halen onder ideale omstandigheden (alle lijnen precies goed belast). En meestal zijn kwaliteitsvoedingen toch wel wat zwaarder...

Veel mensen hier zullen wel zeggen dat > 500 Watt nodig is maar een goede 350 Watt voeding gaat het zeker trekken hoor. En die koop je al voor 20 - 30 euro.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 08:45:
Dimensions: 210x100x32mm (the last figure is the maximum thickness of a video card).

http://www.digit-life.com/articles2/video/r580-6.html

Voeding zal dit echt niet gaan trekken, 230 Watt zal ie ook alleen halen onder ideale omstandigheden (alle lijnen precies goed belast). En meestal zijn kwaliteitsvoedingen toch wel wat zwaarder...

Veel mensen hier zullen wel zeggen dat > 500 Watt nodig is maar een goede 350 Watt voeding gaat het zeker trekken hoor. En die koop je al voor 20 - 30 euro.
Een goede 350 W zal waarschijnlijk wel voldoende zijn, maar je kunt beter de kaart eerst testen met je huidige voeding (heb je meer specs, zoals merk en maximale stroomsterkte op de 12 V lijn?). Je merkt namelijk snel genoeg of hij wel/niet te weinig vermogen heeft. Ter referentie: ik draai hier een X1950XT op een 350 W Chieftec voeding en deze heeft zelfs nog ruimte over.

Een X1900 heeft zeker een meerwaarde t.o.v. een X800, aangezien deze laatste niet beschikt over 3.0 shaders en daardoor is hij helaas niet in staat om alle huidige en toekomstige games te starten (Bioshock, Dirt, SC4, FarCry 2, etc.).

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik zou het ook gewoon testen op je huidige voeding. BIj mijn draait een x1900xt met een dualcore intel en verder aardig wat hardware op een cheapass 400watter. Zo'n voeding kost misschien 20 euro. Nou heb je voor een tientje meer op internet al een fatsoenlijke 350 watt voeding. Daarmee gaat het prima.

Als je trouwens een 19xx kaart wilt, ik heb nog een 1900GT te koop. Is wel uit die serie maar gebruikt minder stroom dan een 1900XT. (is iets langzamer natuurlijk) Staat bij V&A ergens onderaan. Zit tussen jou prijzen in, kijk er even naar zou ik zeggen :)

Youtube Download ubersnel.nl

• Daniel Jack
Ok thanx voor het verduidelijken. Ik heb even een paar foto's gemaakt van mijn Moederbord met de huidige Videokaart, en zo te zien moet het wel passen... Die kaart is dus 32mm dik, maar het merendeel van die dikte is aan de bovenkant van de kaart , en zal hierbij dus niet tegen mijn RAM geheugen knallen... (correct me if I'm wrong).

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/3513/02xx4.jpg

Ik heb dus een andere voeding nodig, dat lijkt me ook wel duidelijk. Echter als ik die kaart van jou kan kopen R-O-Y zal mijn voeding dat dan wel trekken, of moet ik alsnog een andere voeding hebben? Ik heb gelezen dat die kaart 225watt trekt bij full load...

Ik heb net trouwens nogmaals op mijn voeding gekeken, blijkt dat hij max 280 watt trekt. Zie hieronder voor de specs:

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/3552/03bl4.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel Jack op 10-08-2008 20:46 ]

Verwijderd

Ik heb gelezen dat die kaart 225watt trekt bij full load...
Beter lezen dat is het verbruik van de hele PC. ;)

De 1900GT neemt max zo'n 75 Watt de 1900XT neemt max zo'n 100 Watt.
Dus ben bang dat ze alle twee te veel gaan verbruiken voor de voeding. ;)
Misschien eens naar een 7900GT of zo iets kijken, neemt nog niet eens 50 Watt. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 20:52 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10
Zou ik niet doen, die kaart is in vele opzichten slechter. Gewoon een fatsoenlijke voeding nemen :)

Verwijderd

Andros schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:53:
Zou ik niet doen, die kaart is in vele opzichten slechter. Gewoon een fatsoenlijke voeding nemen :)
Als je het geld niet hebt. ;)
En daarnaast geld investeren in een oude PC ook niet altijd even handig. ;)

• Daniel Jack
OUD!... Zo oud is hij toch niet... :( Maar kan je me vertellen hoeveel watt ik dan tekort kom..? Enig idee hoeveel de rest verbruikt? (MB/proc/ram/dvd speler(die ik nooit gebruik)

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Ik wil nu niet raar gaan doen, maar ik trek hier een Opteron 175, 1.5gig ram 1 HDD, 2*DVD lezer/brander + wat CCFLs+ een HD2600xt OP EEN 300 WATT VOEDING VAN LITEON (19 A op +12v)!

Ohja, ik had vroeger ook een x300 :+

[ Voor 10% gewijzigd door Kosty op 10-08-2008 23:02 ]

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
Daniel Jack schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:00:
OUD!... Zo oud is hij toch niet... :( Maar kan je me vertellen hoeveel watt ik dan tekort kom..? Enig idee hoeveel de rest verbruikt? (MB/proc/ram/dvd speler(die ik nooit gebruik)
Hell, in computertermen is dat ding al vrijwel prehistorisch :P Die pentium 4 is al iets van 3 jaar oud maar is slechts een hoger geclockt model van de 5~6 jaar oude Pentium 4, wat ongeveer 2 eeuwen is in computerland. En toen al was de Athlon 64 vele malen sneller dan de pentium 4. Kijk nu eens naar de nieuwste Core 2 Duo's (E8500 e.d.) en Core 2 Quad's, die zijn op hun beurt wel 5x sneller dan die oude Athlon 64's. En die videokaart die je wilt kopen is trouwens ook al 4 generaties oud ;)
Kosty schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:01:
Ik wil nu niet raar gaan doen, maar ik trek hier een Opteron 175, 1.5gig ram 1 HDD, 2*DVD lezer/brander + wat CCFLs+ een HD2600xt OP EEN 300 WATT VOEDING VAN LITEON (19 A op +12v)!

Ohja, ik had vroeger ook een x300 :+
Bananen en kiwi's vergelijken, een 1900XT verbruikt meer dan een HD2600XT. Daarnaast heeft hij een 230W voeding en jij een 300W voeding, wat al heel wat meer is. Dat kan wel het verschil betekenen tussen wel werken of niet werken... Zeker aangezien PC's vaak rond de 250W verbruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 10-08-2008 23:11 ]

Verwijderd

Bananen en kiwi's vergelijken, een 1900XT verbruikt meer dan een HD2600XT. Daarnaast heeft hij een 230W voeding en jij een 300W voeding, wat al heel wat meer is. Dat kan wel het verschil betekenen tussen wel werken of niet werken... Zeker aangezien PC's vaak rond de 250W verbruiken.
Hij heeft ook een 300 Watt voeding. ;)
Maar ik ben het wel met je eens dat hij een hele andere PC heeft.

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:21:
[...]

Hij heeft ook een 300 Watt voeding. ;)
Maar ik ben het wel met je eens dat hij een hele andere PC heeft.
Owh, ik zag 230 staan in de TS.

Verwijderd

ik heb zelf 2 X1900XT kaarten in crossfire en ik kan je vertellen dat dat nog aardig meekomt. de afmetingen zoals die eerder hier werden gepost kloppen wel ongeveer. dat gaat dus wel passen. je verliest echter wel het slot direct onder je PCIe slot omdat deze kaart meestal met een double-slot koeler wordt geleverd. je ram hoef je je dus denk ik niet druk over te maken.

ik weet dat de kaart 140watt trekt. kwa voeding ga je dat zeer waarschijnlijk niet redden. ook zou ik niet zomaar een nieuw voeding kopen. zeker niet een van 20 euro omdat ik uit eigen ervaring weet dat deze kaart erg kieskeurig kan zijn met schommelende voltages. koop dus wel een A-merk voeding.

de X1900XT is dus een goede keuze en als je meteen een iets sterkere voeding erbij koopt van een A-merk dan kun je die later meenemen als je je hele computer gaat upgraden. met een 350w draait deze kaart wel maar een 450w of meer is zeker geen luxe.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Daniel Jack schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:00:
Enig idee hoeveel de rest verbruikt? (MB/proc/ram/dvd speler(die ik nooit gebruik).
Daar gaat het niet alleen om. Punt is dat jouw voeding nooit perfect belast wordt, terwijl dit wel aangenomen wordt bij het wattage dat er op staat. Dus het kan wel zijn dat jou compu (excl. graka) 100W trekt en je graka ook, maar dat je voeding het toch niet aan kan.

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Je 12 volt lijn is maar 160 watt. Een pentium 4 en een x19xx kaart gaat hem niet worden ben ik bang. Als je een andere videokaart wilt zit je sowieso wel aan een nieuwe voeding vast. Ook de cpu is niet meer van deze tijd (ja zo snel gaat dat :P ). Een exemplaar van 50 euro is nu denk ik net zo snel, alleen dan met 2 cores erin. Wellicht is het een idee om een komplete maar toch wel goedkope computerupgrade te doen :+

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

R-O-Y schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 02:01:
Een exemplaar van 50 euro is nu denk ik net zo snel, alleen dan met 2 cores erin.
2x zo snel dus :P

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat je eventueel wél kunt proberen is een X1950Pro, die gaat een stuk zuiniger om met de stroom en is niet superveel trager dan een X1900XT256. Daarmee zou je het wellicht nog redden op de 230w mits je er niet al te gekke dingen achterhangt. Voor de rest, hmm... een 8600GT, redelijke performance en lekker zuinig. Afhankelijk van wat je doet voldoet het aan je eisen :)

• Daniel Jack
Mijn vraag is nergens welke voeding ik nodig heb, toch bedankt voor je hulp :) Ik wil eigenlijk geen geld uitgeven (aangezien ik haast nooit achter de PC zit) maar de keren dat ik ff wil gamen CS:Source of Battlefield 2 wil ik ook genieten :)

Voor de rest hebben jullie me erg geholpen, waarvoor mijn dank. Ik heb niet zo'n grote upgrade nodig, wil alleen af van me x300 :) Ik denk dat ik maar een andere kaart zal kopen dat minder stroom vreet. Ga nu even verder kijken naar een geschiktere kaart zoals die 1950 Pro.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je zal toch compromissen moeten sluiten vriend ;) Of een betere voeding met een betere videokaart, of doorkwakkelen met ouder spul op een oude videokaart.
Pagina: 1