Toon posts:

draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil een draadloos netwerk aanschaffen voor 3 compu's. Niet voor games, maar gewoon voor internet etc.
Welke raden jullie mij aan, voor een redelijke prijs.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat voor afstanden ga je gebruiken

voor het draadloos netwerlje ?

Verwijderd

Gebruik ff Search got Hier zijn d8 ik vaker topics over geweest.

Verwijderd

Topicstarter
De afstand is ongeveer 40 meter binnenshuis, met ongeveer 2 a 3 muren.

Verwijderd

Is haalbaar.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Kun je nix van zeggen , ik ben bezig geweest met een draadloos netwerkje op 10 meter afstand en 1 vette muur .. mooi niet werken, terwijl die hardware anders probleemloos 100 meter haalt.
Kortom als je zoiets koopt zorg er dan voor dat je het eerst mag uittesten en als het niet werkt dat je dan netjes je centjes terugkrijgt.

Je bent namelijk nogal afhankelijk van de omstandigheden. Staat er een GSM paal in de buurt een vette Electromotor of iets anders wat een storend electromagnetisch veld kan veroorzaken.
Kortom een schatting kun je krijgen maar je bent nooit zeker van de zaak dus zorg dat je mag testen met de hardware welke je gaat kopen.

sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik doen, maar volgens mij als ie het niet haalt dan kan je altijd nog soort versterkers die het signaal overzenden.

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Compaq heeft daar heel goed spul in. Zeer goed beveiligd, snel en makkelijk. Alleen wel duur.

http://www.compaq.nl/producten/wirelesslan/index.htm

We gebruiken het hier op het werk ook (en ja, ik werk bij cpq), en het werkt perfect. Heb hier een notebook, en kan gewoon door het hele gebouw lopen.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

die versterkers waar jij op doelt zijn zogenaamde acces points , ( zeg maar een soort van draadloze hubs ) en als je er hiermaar voldoende van plaatst gaat het zeker wel werken, maar die dingen zijn nogal duur en voor 3 p.c.'s heb je er niet perse een nodig.
Maar tis inderdaad een optie

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 22 februari 2001 10:00 schreef Bullet_Tooth_Tony het volgende:
Compaq heeft daar heel goed spul in. Zeer goed beveiligd, snel en makkelijk. Alleen wel duur.

http://www.compaq.nl/producten/wirelesslan/index.htm

We gebruiken het hier op het werk ook (en ja, ik werk bij cpq), en het werkt perfect. Heb hier een notebook, en kan gewoon door het hele gebouw lopen.
Da's mooi, want ik wil al een hele tijd de Wireless Lan van CPQ nemen, maar stuit tegen een aantal vragen;

Het schijnt dat je dus niet perse een hardware accesspoitn nodige hebt of een software access point.
Hoe zit dat dan als ik geen enkele accesspoint neem?
Hoeveel pc's kunnen dan connecten?

Kun je misschien in het kort neerzetten wat de pro's en cons zijn van software access t.o.v. geen enkele access point ?

Alvast bedankt!
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Een hardware access point doet niets anders dan signalen versterken en ze als het nodig is te verbinden met vast netwerk. Gewoon 2 draadloze netwerk kaartjes in je PC's is voldoende.

Je kan ook de zet van sitecom nemen is waarschijnlijk goedkoper en is exact hetzelfde als de draadloze netwerken van 3com en intel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik het toch maar met het setje van sitecom ga proberen op voorwaarde dat je het mag terugbrengen als het niet goed is.

Gr, Stefan.
Pagina: 1