• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Hey tweakers,

Ik zoek een goede am2+ lucht koeler. Ik heb nu een 6000x2 maar wil als de deneb uit is die kopen en dan wil ik ook gaan oc'en. De koeler moet niet teveel geluid maken maar op de meeste plak je toch 12cm fans dus dat maakt ook niet echt uit?
Ik heb al op google gezocht, en gekeken bij de winkel maar ik vraag mij af wat nou echt een goede koeler is. prijs +/-€50 mag wel iets meer worden.
De rest van mijn systeem:
Kast : Antec Ninehundred.
Voeding : Wel sterk genoeg :) Zalman 750 watt modulair (toekomst gericht he :))
Moederbord : Asus m3n-ht deluxe mempipe am2+
Processor : Amd athlon 6000+ x2
Geheugen : 4 gig. pc6400 800mhz.
Videokaarten : 2x xfx 9600 gt.
Geluidskaart : Razer Barracuda Ac-1
Dit is wel genoeg informatie denk ik?
Hebben jullie misschien nog wat tips of op- of aanmerkingen?
En misschien links naar een paar tests?
Alvast bedankt! _/-\o_

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Dit is een van de betere koelers.

[ Voor 34% gewijzigd door timbry op 09-08-2008 01:37 ]

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
EdwardvGelder schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:20:
Hebben jullie misschien nog wat tips of op- of aanmerkingen?
En misschien links naar een paar tests?
Het loont idd om professionele- en user-reviews te lezen van diverse koelers. Dan ben je op de hoogte van de voor- maar ook nadelen van diverse koelers.
Ook zeer aan te bevelen is om de beschikbare ruimte op en rond je socket kritisch te bekijken. "Zware jongens" willen nog wel eens wat ruimte nodig hebben waar het bij sommige mobo's amper of zelfs niet is.

Nog wat links waar veel reviews van diverse koelers te vinden zijn:
Legion Hardware
Silent PC Review
Tom's Hardeware (UK-site)
en natuurlijk Hardeware.Info

[ Voor 6% gewijzigd door jitter op 09-08-2008 08:34 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De beste high-end high-flow luchtkoeler: Thermalright Ultra-120 eXtreme
De beste high-end low-flow luchtkoeler: Scythe Mugen/Infinity

Verder reviews lezen en de temperatuurgrafieken vergelijken geeft een goed beeld van wat elke koeler kan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EdwardvGelder
Ik heb nu de Arctic freezer Xtreme in het oog. Die kan volgens Arctic 160 watt aan warmte wegwerken...
Is dat veel? En komt dat een beetje in de buurt van die mugen en ultra 120 extreme?
Want die kan je al krijgen voor €25,- incl. fan en alles. Dan ben je dus veel minder geld kwijt.
Zou dit een slimme keus wezen voor een beetje oc'en voor de lol?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

het 160W aan warmte wegwerken moet je gebruiken met de warmte die je processor genereert. Een 6400+ wekt 125W aan warmte op, als je gaat overklokken wordt die 125W steeds meer omdat je processor meer berekeningen in dezelfde tijd (met een hoger voltage) moet doen.

Een 6000+ heeft een TDP van 89W of van 125W (hangt af welke versie je hebt).

Mijn broertje heeft een Arctic Freezer Pro 64 en ik vind het een herrieding vergeleken bij mijn TRUE met m'n eigen uitgezochte fan (Scythe Ultra Kaze 1000).

Je moet ook kijken hoe je zit met je kast, niet elke kast heeft ruimte om een TRUE of een Mugen in kwijt te kunnen en ben je verplicht een kleinere koeler te nemen, de Ninja is een goede keuze van Scythe omdat deze wat kleiner is, er toch een 120mm fan op past, hij redelijk stil is als je de fanspeed zelf kan regelen en hij goed is met een lage(re) airflow.

Ook hoe je nu je luchtstroom in je kast hebt lopen is van belang van het functioneren van je CPU-koeler. Als je 1x 120mm intake en 1x 80mm outtake hebt maakt het niet uit wat voor koeler je pakt omdat hij de warmte niet goed kan afvoeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EdwardvGelder
Ik heb de antec ninehundred, ken je die niet?
Ik wil er nog een 12 cm intake bij zetten, heb er al 2. en nog 1 aan de zijkant die naar buiten blaast of naar binnen, dan heb ik nog een 12 cm out erin zitten en een 20cm out, dus airflow genoeg en kwa ruimte, er is genoeg ruimte voor grote koelers. ik heb denk ik nog de 125 watt 6000+ maar er komt dus nog een deneb in, die ik iig op 3.2ghz wil krijgen.
Pagina: 1