Toon posts:

OCZ 4GB Kit Titanium XTC vista slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tweede probleem, ik wou dit graag in een ander topic want dit staat los van het vorige...

Mijn pc (q9450 op ga-ep-dq6) werkt prima (met de dram auto settings in bios) maar als ik mijn pc in slaapstand gezet heb en terug "wakker maak" met keyboard dan krijg ik, nadat ik een proggie opstart, een fameus bluescreen.
Het moet te maken hebben met het geheugen want voordien had ik het probleem niet (ik heb een week met vervanggeheugen gewerkt in mijn nieuwe pc in afwachting van de ocz titaniums).

Weet iemand raad? Eens pc dus in slaapstand is gegaan en terug geactiveerd krijgt ik problemen. De errorcodes varieëren. Heb bovenaan het bluescreen al wel eens "memory_management" gehad.

Alle hulp is welkom!

Greetz to you all...

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Heb je het geheugen al getest met memtest?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gedaan. Ik wil dit wel doen maar ik achtte dat gewoon niet nodig daar de pc prima werkt tot wanneer je natuurlijk eens een "slaapstand" hebt uitgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen werd de ram vervangen door corsair geheugen en het probleem blijft aanhouden. Nadat pc uit slaapstand komt wil hij geen programma opstarten zonder een bluescreen te geven. "memory_management" geeft hij aan als foutmelding. PC werkt prima, eens in slaapstand gegaan is het een ramp... iemand dit al meegemaakt?

• A-bomberman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-02-2021
Of het helemaal hetzelfde is, dat niet..

Maar ik heb wel een soortgelijk probleem. Wanneer ik m'n Vista (ultimate x64) in slaapstand zet gaat alles goed, komt er ook prima uit. Daarna krijg ik alleen random freezes van een paar seconden waarin niets werkt of reageert.

Ik gebruik ook een OCZ 4Gb kitje, maar zonder slaapstand werkt alles perfect.

Na reset is alles altijd opgelost, gebruik nu gewoon de slaapstand niet meer...

Verwijderd

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een Gigabyte bordje, ging van 800 MHz geheugen naar 667 MHz, zelfde gezeur bij de slaapstand. Het bleek dat de bios wat moeite had met de geheugenwissel. Na een biosreset waren mijn problemen opgelost. Misschien helpt het, kwaad kan het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een biosreset? Er staat nu de laatste biosversie op (versie F10a)? Moet ik dan dezelfde bios er nog eens opzetten? Lijkt me nogal "dangerous"?

Verwijderd

nee, je gaat de bios in en kiest voor load defaults zodat de bios de (goed) werkende instellingen (factory reset/fabrieksinstellingen) laadt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 09:02 ]

Verwijderd

Ik zou dat in dit geval even hardware-matig doen, dus even de jumper op het moederbord gebruiken.
Zie handleiding moederbord, clear cmos!
Pagina: 1