Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] fysieke geheugendump?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb sinds een week het probleem dat ik wanneer ik Wolfenstein ET ga spelen (ja ik weet het oud, maar wel leuk) of als ik windows media player op start dat ik een blue screen of death krijg en na dat minder dan 1sec te hebben laten zien reboot mijn systeem meteen. Vervolgens werkt hij weer gewoon.
Nou zei een maat van mij (studeerd momenteel ICT) dat het een fysieke geheugendump is.
Nou ben ik wat aan t google gegaan daar kom ik met de volgende resultaten uit,
- Hardware probleem (kan aan praktisch alles ligge)
- Corrupte drivers of bestuurings software
- Virus of andere zooi

Nou heb ik met mijn virus scanner en adaware scan de onderste optie al uitgesloten. De bovenste optie lijkt me ook niet echt van toepassing, ik heb namelijk een half jaar terug een nieuw systeem gekocht (onderdelen zelf uitgekozen met hulp van mijn neef (ICT-er) en zelf in elkaar gezet (met benodigde veiligheids maatregelen)). Hier heb ik windows XP op geinstalleerd omdat we die nog hadde ligge en vista vind ik nu nog niks (kost me ook te veel :P). Daar naast heeft hij het tot van 1 week terug zonder klagen gewerkt :).

Kan iemand mij helpen dit te verhelpen? Wat kan ik het beste doen? Het BSOD scherm flitst zo snel voor bij dat je het nog kan zien dat het langs komt maar je kunt echt niks lezen.

BVD,
Niek

Verwijderd

in vista kan je instellen dat die na een BSOD niet automatisch opnieuw opstart, ik denk dat het ook kan in XP.

nadat je dit heb gevonden. kan je bij een BSOD de fout code zien

in vista kan je het zo instellen:
In Windows Vista kiest u in het Configuratiescherm voor Systeem en onderhoud / Systeem. Klik op Geavanceerde systeeminstellingen (links in het venster). Open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen (het vak Opstart en herstelinstellingen). In het vak Systeemfouten haalt u het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gambieter in "[XP] 0x0000007B foutcode"

Daar heb je ook al een keer de FAQ links gekregen die je ook in dit geval kan gebruiken om te achterhalen wat de oorzaak kan zijn :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@Onzam,
Tnx :) Ik heb die instelling even veranderd. Nou kan ik straks de foutmelding wel lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik den dat ik er uit ben.
Fout code,
0x0000000A (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL).
Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.
Is het dan mogelijk om alle drivers gewon over te schrijven (dus dat ik niet heel windows opnieuw hoef te installeeren)?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Heb je geen restorepoint van een week geleden?

Verwijderd

Topicstarter
Gezien ik zowat iedere dag nog een update van windows ontvang (? :S) heb ik nog van weet ik veel hoeveel weken geleden restore poits.. Ik heb dit ook al geprobeerd (terug zetten van toen het nog niet was) maar dat mocht dus niet baten.
Pagina: 1