Toon posts:

Raidconfiguratie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb even wat hulp nodig bij het volgende probleem:

Twee WD Raptor X schijven had ik op een computer in Raid 0 staan. Het moederbord ging kapot. Ik besloot bij de aanschaf van het nieuwe moederbord dat Raid niet meer een vereiste was, dus het nieuwe bordje heeft geen raid. Echter, nu worden de schijven niet meer herkent.

Is het mogelijk om de Raidconfiguratie ongedaan te maken? Is het mogelijk deze te resetten naar een gewone enkele schijf?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT

Waar worden ze niet gezien? In het BIOS of tijdens de setup van een OS?

Al een bootable Linux CD geprobeerd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bios ziet ze. Setup van OS niet.

Net even geprobeerd met Partition Magic (wel oudere versie 8), maar disk geeft dan aan "Partition Table eroror fount". Ook geprobeerd om met PM schijf voor schijf te benaderen. Lukt helaas niet. Schijven kunnen ook niet defect zijn, werkten 1 dag geleden nog.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 23:49 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dat is nog vreemd, de installer zou evengoed de fysieke schijven moeten zien?
Ben je toevallig XP aan het installeren , zo ja, heb je de drivers geladen via F6?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen xp, maar vista 64x

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook daarvoor geldt, zijn de benodigde drivers geladen in de vista setup?

Verwijderd

Topicstarter
Voor een gewone sata-schijf heb je toch geen aparte driver nodig bij de installatie van Vista? Een andere schijf (Sata 750GB) wordt gewoon door de setup herkent. Hier kan ik gewoon Vista op installeren. Heb ik vandaag ook al geprobeerd. Dacht dat ik in het schijfbeheer van vista misschien de schijven alsnog zou tegen komen, maar dit was helaas niet.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 12:09
Ik denk dat je even de drivers moet laden bij je vista install van je Raidcontroller. Dan ziet Vista de schijven wel, en kun je er ook op installeren.

Verwijderd

Fdisk /mbr

Verwijderd

Topicstarter
nautaonline schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:05:
Ik denk dat je even de drivers moet laden bij je vista install van je Raidcontroller. Dan ziet Vista de schijven wel, en kun je er ook op installeren.
Zoals je bovenaan kunt lezen gaat het om een moederbord zonder raidcontroler. De schijven kwamen uit een pc met een raidcontroler, maar ik wil de schijven nu zonder raidconfiguratie gebruiken.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:54
miss domme opmerking maar heb je ze wel beide geformateerd? miss dat dat helpt

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt de twee schijven beschikbaar te maken in de setup van Vista.Het lukt me ook om Vista te installeren op een van de WD Raptor X schijven. Dit is wat ik heb gedaan:

Via een oude Windows 98 opstart diskette en via fdisk heb ik de twee partities die op beide schijven stonden verwijderd. Daarna heb ik met PM 8.0 op één van de Raptors een partitie aangemaakt en deze aangewezen als active schijf.

De installatie loopt dus denk dat het nu wel gaat lukken. Nog bedankt voor de suggesties!
Pagina: 1