Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[WWW] Veel foto's weinig ruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor een afgeschermde website voor een vereniging zoek ik een mogelijkheid voor een fotoalbum. Tot nu toe stuurde iedereen de foto's naar mij, ik ging die sorteren, roteren, verkleinen en uploaden en met een mooi programmatje (SWF) werden de foto's dan getoont in verschillende sub albums.

Wat is het probleem?
Het aantal foto's neemt gigantisch toe! Hierdoor kost het plaatsen van foto's (door mij persoonlijk) erg veel tijd en ook is de ruimte bij de provider een probleem aan het worden.

Wat wil ik?
-Een mogelijkheid dat leden zelf foto's kunnen uploaden zonder technische acties zoals verkleinen e.d.
-integratie op een afgeschermde website (frame)
-volop schijfruimte
-controle op het geheel.
-overzicht van albums (evenementen) op een index pagina.
-eenvoud voor de leden.
-Zelf look & feel bepalen.

Waarom een topic?
Ik zoek en probeer me helemaal suf en ben er tot nu toe niet in geslaagd iets te vinden dat aan bovenstaande requirements voldoet. Ik geloof er volledig in dat wat ik zoek al bestaat omdat de probleemstelling zo algemeen is. Ik zoek dus iemand die een vergelijkbaar probleem al opgelost heeft en die me kan vertellen hoe of wat.

Als ik picasa nou eens volledig naar eigen wens aan zou kunnen passen....

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Daar zijn zat (gratis) pakketten voor te vinden, heb je al gezocht?

Ruimte dat ligt aan je hoster hoeveel die bied natuurlijk.

http://coppermine-gallery.net/ is wel een aardige

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:20

Onbekend

...

Je moet het opdelen in verschillende onderdelen:

o.a.
- Hosting en dataverkeer
- Fotoalbum software
- Beheer

Voor de eerste 2 onderdelen is Google je vriend.

Het beheer zou ook moeten lukken denk ik.
Er zijn altijd mensen die je (gratis) willen helpen met het onderverdelen van de foto's.
Je hoeft alleen die mensen aan te sturen. (Bij een forum zoals deze: administrators en moderators.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Waarom gebruik je geen Flickr account hiervoor? Volgens mij is het mogelijk om een album gezamenlijk te onderhouden en te bekijken. Scheelt een hoop geouwehoer en geld.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch gaat het in WEB over zélf maken; voor de zogenaamde Waar vind ik...?-topics ben je hier dus aan het verkeerde adres. We helpen je graag zoiets te maken, als je met concrete vragen zit that is, maar een hosting pakketje of foto-opslag-album-boer mag je zelf zoeken ;)

Verder heeft dit sowieso natuurlijk weinig met WEB van doen (Waar hoort mijn topic?)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 08-08-2008 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.