Toon posts:

Vreemd audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb sinds paar dagen probleempje met mij audio, er komt namelijk maar geluid uit 1 box, en als ik world of warcraft speel kan ik op de achtergrond geen muziek horen, ik heb al wat dingen geprobeerd als drivers herinstaleren, en ook de balans staat gewoon goed, vandaar dat ik om jullie raad vroeg

audio info:
Geluidskaart: SupremeFX II (ik weet niet welk merk het is)
Driver: SoundMAX integrated digital HD

ik heb al nieuwe driver geinstaleerd nog zelfde..
Groeten,
Oscar

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 22:32 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Stekkertje los?

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij geeft aan dat de kabel goed aangesloten is, en ik heb hem ook geprobeerd met koptelefoon maar zelfde probleem ook aan 1 kant geluid (audio is trouwens setje van 1 subwoofer met 2 boxen)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 09:55
Probeer je setje eens op een willekeurige mp3-speler of andere pc. Over welke speaker-set hebben we het hier precies? Hoe is deze aangesloten op je pc?

Iets meer info graag.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Als 't zowel bij je 2.1 setje als bij je koptelefoon optreedt, geeft hoogstwaarschijnlijk 1 van de 2 stereo contacten geen signaal meer. De oorzaak kan varieren van een connector die geen contact meer maakt tot een stukkie electronica van de geluidskaart die 't voor 1 kanaal niet meer doet.

Je kunt er een hoop moeite in steken om als echte tweaker de oorzaak te achterhalen en proberen op te lossen, maar je kunt ook gewoon een nieuw geluidskaartje aanschaffen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
vreemd die geluidskaart is nog geen maand oud @wackoz philips setje naam weet ik niet

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

klinkt inderdaad alsof de connector niet goed zit, vind het alleen raar dat de achtergrondmuziek in Wow het ook niet meer doet. als ik het plaatje zo zie is het een surround kaart. heb je de stekker in het groene gaatje gestopt? probeer anders de anderen eens. in je handleiding moet staan welke de goede is voor stereo-weergave.

volgens google is het trouwens een asus kaart, die bij moederborden geleverd wordt, maar op de site van asus is niet zo snel iets te vinden.

als het niet werkt zou ik gewoon even bij de winkel langsgaan en garantiegeval regelen.

[ Voor 25% gewijzigd door mr.paaJ op 09-08-2008 12:08 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
nou , ik ben naar winkel gegaan voor garantie, kaartje erin gezet maar ik nog steeds geluid in 1 box :(
+ ik heb nieuwe speakers geprobeert dus ook niet het probleem..

Drivers = Goed
Kaart = Goed
Speakers = Goed

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 16:01 ]

Pagina: 1