OCZ Geheugen kits (8 en 16GB)

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
nieuws: OCZ verkoopt geheugenkits van 8GB en 16GB

1.
Tevens is de 64bit-versie van Vista voor de nieuwe geheugenmodules van OCZ nodig omdat de 32bit-versie van Vista maar een maximum van 3,12GB kan gebruiken. Vooral voor video-editing of beeldbewerking kan 8GB of 16GB aan werkgeheugen handig zijn.
En how about Windows XP x64 en Linux OS-en? Daarnaast kan een 32-bit OS wel 4GB adresseren, maar raakt het adressen kwijt aan andere zaken. "ongeveer 3,2GB kan gebruiken" zou netter zijn

2.
Alleen worden Intel chipsets genoemd. Alsof AMD er niet meer is...

Deze kits kunnen namelijk ook worden gebruikt met de AMD Phenom X4 en X3 en de AM2 versie van de AMD Athlon X2. De Integrated Memorycontroller kan modules aan tot 8GB.

Bron: AMD.com

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 08-08-2008 21:53 ]

Verwijderd

Dus? Fijn dat een fan van AMD en andere merken zijn merk ook wil zien, maar blijkbaar worden ze ook
niet genoemd omdat ze al compatible ermee waren dus overbodig.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 22:57 ]

• GENETX
In het bericht lijkt het dat het alleen voor Intel geschikt is en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik wist zelf ook niet tot hoe ver AMD kon gaan.

Dit is echt niet uit fanboyisme maar vanuit een kritisch oogpunt. Ik verwacht op T.net volledige artikels waar duidelijk is waarmee dergelijk geheugen werkt. Zo is dus ook het deel over Vista x64 incorrect.

Ik denk dat 90% van de tweakers na dat artikel denkt dat het alleen met de P43 en P45 werkt omdat dat blijkbaar (zoals in de tekst staat) de enige chipsets zijn met ondersteuning voor dergelijke dimms. Dit is het scheppen van een valse waarheid door maar een deel van het verhaal te vertellen.

* GENETX vindt overigens wel dat AMD vaak in slecht nieuws te vinden itt Intel. Zelfs positieve berichten voor AMD hebben vaak een slecht nasmaakje met een stuk tekst als "Maar Intel is nog altijd beter ...". Het is gewoon iets dat mij opvalt.

Ik werd vooral gek van het hele TLB gebeuren. Een bug die bij geen enkele consument aan het daglicht is gekomen, zelfs een bedrijf dat B2 Opteron's had in zijn servers had niks gemerkt. Toch dacht iedereen door de constante negatieve nieuwsstroom op tweakers.net dat die CPU's zo erg waren dat ze gemiddeld iedere 2 dagen een BSOD gaven... Intel had daarintegen blijkbaar maar "kleine" probleempjes waarbij de Yorkfields werden uitgesteld, daar moest blijkbaar niet in andere nieuwsberichten (itt tot de TLB bug) over worden doorgezeurd.

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 09-08-2008 10:25 ]

• hollandismad
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
Ik moet GENETX hier toch bij steunen. Het feit dat er zo'n select groepje moederborden en maar één OS wordt genoemd vond ik al vreemd. Toen ik echter eens beter keek zag ik dat er letterlijk stond dat deze kits alleen voor systemen geschikt zijn met een P43/P45 en Windows Vista 64. Ik vind dit echt schandelijk! :(

Niet alleen wordt er informatie verspreid door een betrouwbare bron(wat tweakers.net zichzelf nou wel mag noemen) dat gewoon onjuist is. Er wordt ook nog eens reclame gemaakt voor Intel chipsets en Vista 64. Dit had ik echt niet verwacht. Ik zou dan ook net als GENETX graag zien dat de tekst aangepast wordt zodat er duidelijk wordt dat er ook andere hardware en OSen zijn die hiermee overweg kunnen.

Het is heel erg jammer dat dit door de controle is gekomen.(Als er al controle was) ;(

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Het was een beetje kort door de bocht wat ik op had geschreven, maar de modules heten niet voor niets 'P45 Special'. Waarschijnlijk is voor de Intel-chipset een speciaal profiel aangemaakt. Mogelijk werken de 4GB-dimm's ook prima op AM2- en AM2+-moedeborden, maar de technische man bij OCZ Europe had ze nog niet getest en kon daar dus ook geen uitsluitsel over geven.

Uiteraard werken de nieuwe OCZ-dimm's ook met andere 64-bit besturingssystemen.

Heb het artikel aangepast.

• hollandismad
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
Dat is erg goed om te horen. Ik ben blij dat jullie naar je lezers luisteren.(Dat doet lang niet iedere site) d:)b

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afaik is de P45 (en ook de P43) de enige zijn met 16GB ondersteuning, dus het is wel deels gerechtvaardigd :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GENETX
Snake schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:46:
Afaik is de P45 (en ook de P43) de enige zijn met 16GB ondersteuning, dus het is wel deels gerechtvaardigd :)
Nou nee dus, de AMD integrated Memory Controller heeft dat dus al sinds de overstap naar AM2. Dus is de ondersteuning alsvolgt:

Intel:
Mobo met P43 en P45

AMD:
Alle AMD Processors met DDR2 ondersteuning.
Pagina: 1