Bestelde camera zou ineens niet meer leverbaar...

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 16:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb bij een bekende internet shop een Canon Powershot G9 besteld, wat een redelijk recente camera is (introductie eind vorig jaar) voor een aantrekkelijke, maar zeker niet onmogelijke prijs (365, wat € 5,- onder de laagste pricewactch prijs is). De camera is vooruitbetaald en alle bevestigingen zijn binnen. Omdat ik nog meer spullen nodig had, heb ik die ook hier besteld om verzendkosten uit te sparen.

Nu krijg ik ineens na 'update van de levertijd informatie' dat de camera énd of life' zou zijn, en dus niet meer geleverd kon worden. Terwijl ze overal bij stapels op voorraad zijn, alleen wel wat duurder (vanaf € 10,-). Maar dan moet ik ook weer ergens anders aanmelden, en verzendkosten dokken.

Ik vraag me nu twee dingen af: Gaat die camera er echt al uit? En hoe kan een shop nu ineens énd of lifé' aangeven, terwijl andere winkels daar nog niet van gehoord hebben?

Of is de prijs omhoog gegaan en willen ze hem niet meer leveren hiervoor?

Trouwens, alle 'levertijd indicaties' zijn met 2-4 MAAL vermenigvuldigd en lopen nu al op naar 4-5 weken in plaats van 1-5 dagen :(

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Op zich sta je in je recht, er is een overeenkomst gesloten en het lijkt me sterk dat deze camera niet meer door de webwinkel te krijgen is. Het wordt anders als de camera inderdaad bij de leveranciers niet meer leverbaar is. Desnoods even Canon NL bellen en vragen of de G9 inderdaad EOL is.
superduper schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:30:
Trouwens, alle 'levertijd indicaties' zijn met 2-4 MAAL vermenigvuldigd en lopen nu al op naar 4-5 weken in plaats van 1-5 dagen :(
Merkwaardig, de basis voor een hoop speculaties zoals financieel zwaar weer etc etc. Ik zou persoonlijk mijn geld terugvragen en het elders proberen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Een discussie of een artikel voor de webshop EOL is heeft volgens mij echt 0,0 zin. Het ziet er naar uit dat je de koop maar moet ontbinden vanwege de uitgelopen levertijden.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 16:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Inmiddels heb ik van diverse kanten gehoord dat deze camera zeker nog in productie is en waren ze bij canon verbolgen over het feit dat deze geruchten door Salland de wereld in geholpen worden.

Inmiddels begin ik grote vraagtekens te zetten bij Sallandautomatisering als bedrijf. De levertijden waren altijd al beroerd, maar nu loopt het extreem uit de hand, en verschuilen ze zich achter rare excuses om niet te leveren.

Nu zag ik ook dit topic: Salland uit de webshop verdwenen? waarbij Salland om 'administratieve redenen' uit de webshop/pricewatch gehaald is. Het zal allemaal wel in orde zijn, maar ik vind dat het niet leveren van spullen die vooruitbetaald worden op zijn minst niet netjes. Nu hier ook de mogelijkheid ontbreekt om je ervaringen bij een webshop te plaatsen kunnen meer mensen onwetend in dezelfde problemen raken.

Ik ga inderdaad de boel annuleren en snel mijn geld terug vragen.