Mobile Ge-Force 7900GTX gaat langzaam kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Nieulz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-04 09:08
Hallo, ik had een Dell XPS M1710 laptop, met dus een 7900GTX kaart er in.
Ik heb deze verkocht aan een jongen, die mij een dag later terug belde om te zeggen dat hij steeds een blauw scherm krijgt.
Er zou een probleem zijn met het geheugen van de kaart, etc.
Hij had ook Dell opgebeld, en die zeiden hem dat de geafische kaart dus kapot was gegaan.
De beste man van Dell zei ook dat je zoiets kan zien aankomen.
Je snapt dat hij dus die laptop terug wil doen, en geld wil zien.
Maar het probleem is ik heb nooit zo'n blauw scherm gehad, ook niet met spellen of wat dan ook.
Ook niet als ik FurMark3D draaide.
Het is dus gekomen bij hem.
Ondertussen geeft de laptop alleen nog maar lijnen enzo volgens hem, en is er niet meer mee te werken.

Mijn vraag aan jullie is:
Het is toch onzin dat Dell zegt dat ik dit had kunnen zien aankomen?
Mischien kan het in bepaalde gevallen wel, maar het hoeft toch niet?
En als een videokaart kapot gaat maakt hij toch geen raar geluid?

Alvast bednkt voor de moeite.

Verwijderd

lijkt mij een gevalletje 2ehands , zien is kopen, het is natuurlijk wel lullig dat hij ineens kapot gaat, merja, daar kan jij ook niks aan doen

Verwijderd

Het is toch onzin dat Dell zegt dat ik dit had kunnen zien aankomen?
Mischien kan het in bepaalde gevallen wel, maar het hoeft toch niet?
Misschien als je soms eens een artifacts hebt en het er steeds meer worden, maar voor de rest aankomen ga je het niet echt zien. ;) Wordt die niet gewoon te warm, stof of zo.
En als een videokaart kapot gaat maakt hij toch geen raar geluid?
Als er stof in de koeler zit misschien wel. ;)

• Nieulz
Ja, ben ik met je eens, vind ik ook, maar dit is gewoon om jullie mening te horen over het verhaal van Dell, en ik wil min of meer gewoon horen dat ik het niet gezien moet hebben.
Ik weet wel dat ik gelijk heb, alleen mij alleen gelooft die niet.

• Nieulz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:38:
[...]

Misschien als je soms eens een artifacts hebt en het er steeds meer worden, maar voor de rest aankomen ga je het niet echt zien. ;) Wordt die niet gewoon te warm, stof of zo.

[...]

Als er stof in de koeler zit misschien wel. ;)
Nou nee, de laptop was aardig schoon, ook de fans, en de lamellen van de heatpipes.
En als dat het probleem is, dan valt die uit, start die weer op, en dan krijg je in het engels een bericht waar gewoon in staat dat die te warm is geworden.
Lijkt mij heel sterk in ieder geval.
Het is volgens hem al na 15 minuten spelen.
En omdat nu bij het opstarten er meteen al niks meer mee te beginnen is qua beeld lijkt het me ook sterk.

Of denk jij dat die 1 malig heel snel te warm is geworden, door b.v. op een dik tapijt te staan, en geen lucht kon aanzuigen / afvoeren?
En dat die kapot ging voordat de beveiliging in werking trad?
Zou kunnen natuurlijk...

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:03

ricardo246

Life's what you make it!

Nieulz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:44:
[...]

Nou nee, de laptop was aardig schoon, ook de fans, en de lamellen van de heatpipes.
En als dat het probleem is, dan valt die uit, start die weer op, en dan krijg je in het engels een bericht waar gewoon in staat dat die te warm is geworden.
Lijkt mij heel sterk in ieder geval.
Het is volgens hem al na 15 minuten spelen.
En omdat nu bij het opstarten er meteen al niks meer mee te beginnen is qua beeld lijkt het me ook sterk.

Of denk jij dat die 1 malig heel snel te warm is geworden, door b.v. op een dik tapijt te staan, en geen lucht kon aanzuigen / afvoeren?
En dat die kapot ging voordat de beveiliging in werking trad?
Zou kunnen natuurlijk...
offtopic:
Dit wordt een kip & het ei verhaal. Als jij een pc netjes verkoopt, zonder problemen in het verleden, valt dit onder de drempel service; helaas dus.... Netjes dat je wilt helpen, maar schep geen verwachtingen die je niet waar kunt maken.

Ondergrond kan erg belangrijk zijn (maar wie zet zijn laptop nou op een dik tapijtje???)
Tevens zijn laptopjes heethoofden (in het algemeen, de mijne frituurd mijn benen nog net niet), en is de thermische beveiliging normaliter ingeschakeld (tenzij iemand in de bios geweest is...).
Er zijn 10-tallen verhalen van laptopjes die op een bureau hebben gestaan (hout, metaal, whatever + dagelijks gebruik) en die daardoor te warm werden. Mijn docking-station houdt het kreng dan ook van het oppervlak af zodat de koeling zijn werk kan doen. Dat Dell verhaal is natuurlijk onzin, op welke DATA basseren ze dat?

Aangezien je niet precies weet wat er aan de hand is lijkt me dit een lastige zaak.
Temps zijn makkelijk uit te lezen met diverse progjes, dus ik zou zeggen begin daar......(meten = weten).

Succes!

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Nieulz
Ja, klopt heb je wel gelijk in, hij is op een Lan ook wel eens oververhit geraakt, en dan kreeg ik die boodschap, oof gewoon op een gladde tafel idd.
Maar goed, ik kan niet zien wat die jongen er mee gedaan heeft, ik zou hem iig niet op tapijt zetten of iets dergelijks.
En die laptop kan zo warm worden dat het niet aangenaam is om hem tegen je huid te houden idd.
Maar dat is niet ongezond voor dat ding vreemd genoeg, wan daarna springt de fan pas op standje stress, en begint dan wel super te blazen.
Pagina: 1