Proxybuffer0.2a.pl - Proxyinfo tooltje

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik heb mij eens in Perl verdiept en ben met een voor proxybeheerders mogelijk nuttig scriptje op de proppen gekomen.

Hier een greep uit de readme.txt :

-------------------
Omschrijving :
-------------------

'Proxybuffer' vergaart informatie over de Distributed.net
personal proxy en maakt deze informatie middels een tekstfile voor andere
processen beschikbaar.

-------------------
Globale werking :
-------------------

1) Het script opent en leest de log van de console (het scherm) van de proxy. Een voorbeeld van (een deel van de) de console-log :

2001-02-20 23:33:09,Client: Accepted connection from 170.69.241.204:1370
2001-02-20 23:33:10,Client: 170.69.241.204 (client ver: 463) is connecting
2001-02-20 23:33:10,Client: 170.69.241.204 <-- rc564 x 5 0f5f3be1:00000000
2001-02-20 23:33:10,Client: 170.69.241.204 --> rc564 x 1 0da2b490:00000000
2001-02-20 23:33:11,Client: 170.69.241.204 has ended communications.
2001-02-20 23:33:11,Client: Closing client connection with 130.89.221.194
2001-02-20 23:33:31,rc564 r=50055/50000, d=21761/1000000, 33.5 Mkeys/sec, tot=10436
2001-02-20 23:33:31,ogr r=100/100, d=0/0, 22.4 Mnodes/sec, tot=15 stubs
2001-02-20 23:33:31,Status: Uptime: 0.23:14:44, 2 listeners, 0 uplinks
2001-02-20 23:33:31,Status: 0 active clients (peak: 3, mean: 0.01)

2) Het script detecteert regel voor regel of de regel de gezochte informatie bevat.
De gezochte informatie is te vinden in de regels met daarin 'rc564', 'ogr' en 'Uptime'

3) Gevonden regels worden behandeld en de informatie wordt ge-extraheerd.

4) Gevonden informatie wordt regel voor regel naar een tekst file geschreven.
Die tekstfile kan er bijvoorbeeld zo uitzien :

23:13:22 # Tijd
2001-02-20 # Datum
50003 # Blokjes werkelijk op voorraad
50000 # Blokjes gewenst op voorraad
100% # Werkelijk/Gewenst x 100%
21601 # Blokjes werkelijk reeds voltooid
1000000 # Blokjes benodigd alvorens flushdrempel gehaald is
2.16% # Werkelijk/Benodigd x 100%
10276 # Blokjes per dag bij deze keyrate
33.4 Mkeys/sec # Huidige keyrate
0.22:54:35 # Uptime
2 # Listeners
0 # Uplinks

Achter de regel is in dit geval uitleg van de waarden gegeven. Normalerwijze bevat deze
file dus niet deze extra informatie.

-------------------
Toepassing :
-------------------

De gegenereerde tekstfile kan op vele manieren benut worden. Een voorbeeld van
een PHP-script dat de informatie uitleest en afbeeldt binnen een webpagina, is
bijgevoegd.

Tot zover de greep uit readme.txt

Het script kan, inclusief readme.txt met installatie-aanwijzingen en PHP-voorbeeld gedownload worden van :

http://130.89.221.201/downloads/Proxybuffer0.2a.zip

Het scriptje is werkend in combinatie met het PHP-voorbeeld te zien op :

http://130.89.221.201/rc5-64/proxybufferRC5.php

Veel plezier!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
kijk nog eens even naar de netscape 4.7x compatibaliteit van je script zou ik zeggen :)

We spend our years as a tale that is told

• 0rbit
Dat ligt niet aan DAT script; dat is ppstats... En besides; Wie gebruikt dat nog tegenwoordig :)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op woensdag 21 februari 2001 01:52 schreef Mr_Atheist het volgende:
Dat ligt niet aan DAT script; dat is ppstats... En besides; Wie gebruikt dat nog tegenwoordig :)
heel veel mensen. En het probleem ligt niet aan ppstats wat dat maak ik en ik gebruik ook netscape 4.7x. Het probleem zit in je stylesheet. als ik die weg haal gaat alles prima.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• 0rbit
wat dat maak ik en ik gebruik ook netscape 4.7x.
Ben jij de heer Kevin Pesce dan? Ik dacht het niet. Die style sheet komt vanuit ppstats.

Waar het HIER om gaat is een LOS script dat de console-log analyseert en overzichtelijk in een tekstfile de informatie zet.

Afbeeldingslocatie: http://130.89.221.201/trash/proxybuffer0.2a.screenshot.jpg

Het gaat dus specifiek om het Perl script dat deze tekstfile maakt en NIET het Perl script dat die style-sheet voor zijn rekening neemt, want dat is dus WEL ppstats. *zucht*

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<h2>Fouten :</h2>
  • <LI><DL> URI : <A TARGET="workspace" HREF="http://130.89.221.201/rc5-64/ppstats.css">http://130.89.221.201/rc5-64/ppstats.css</A> <DT>Regel: 6 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-3d-light-color bestaat niet : <STRONG>#ff7d00</STRONG> <DT>Regel: 7 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-arrow-color bestaat niet : <STRONG>#ff7d00</STRONG> <DT>Regel: 8 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-base-color bestaat niet : <STRONG>#ff7d00</STRONG> <DT>Regel: 9 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-dark-shadow-color bestaat niet : <STRONG>#ff7d00</STRONG> <DT>Regel: 10 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-face-color bestaat niet : <STRONG>#321800</STRONG> <DT>Regel: 11 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-highlight-color bestaat niet : <STRONG>#130900</STRONG> <DT>Regel: 12 Context : <STRONG>BODY </STRONG> <DD>Eigenschap scrollbar-shadow-color bestaat niet : <STRONG>#ff7d00</STRONG> </DL>
En die dingen zijn er dus niet door de heer Pesce ingezet, maar door jou. Beetje nadenken voordat je anderen de schuld gaat geven...

• stappel_
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op woensdag 21 februari 2001 09:46 schreef Mr_Atheist het volgende:

Ben jij de heer Kevin Pesce dan? Ik dacht het niet. Die style sheet komt vanuit ppstats.
Meneer Pesce reageerd niet echt op zijn mail. maar bij sourceforge is er nog een ppstats beheerder. Met hem ben ik samen een nieuwe versie (v7.2) aan het maken. Dus vertel mij niks over ppstats want die kan ik dromen.
Het gaat dus specifiek om het Perl script dat deze tekstfile maakt en NIET het Perl script dat die style-sheet voor zijn rekening neemt, want dat is dus WEL ppstats. *zucht*
de bug zit echt in de stylesheet. als ik je pagina's lokaal opsla gata het nog steeds fout. maar als ik de ref naar de style sheet eruit haal gaat alles fout. en die rare kleuren is echt geen ppstats standaard.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• 0rbit
En in IE bestaan ze wel... lekker puh... maar goed...

Het is graag of niet hoor; Het ging om het ANDERE script. Wees nou eens niet structureel off-topic, want HET GAAT NIET OM DE HELE PAGE. *zucht*

• 0rbit
En die dingen zijn er dus niet door de heer Pesce ingezet, maar door jou. Beetje nadenken voordat je anderen de schuld gaat geven...
Beetje nadenken? Beetje lezen van jullie kant zou wel aardig zijn. Ik ga het niet nog honderdduizendmaal herhalen voor de mensen die nog steeds menen dat Netscape de browser-oorlog heeft gewonnen. Beoordeel het SCRIPT dat de log doorzoekt en niet het script dat de stats maakt, want die hebben geen ene reet met elkaar te maken.

PS> Onno; ik had jou hoger ingeschat.

Verwijderd

je wilt echt commentaar:

Hmm leuk z'n regel verstoppen in de readme:
Als de console-log door het zojuist gerunde Proxybuffer.pl leeggemaakt is (om onnodig lees- en zoekwerk te voorkomen bij de volgende uitvoering)
maar goed dat je dat wel als documentatie in het script neerzet. oh maar misschien dat mensen die niet lezen omdat alle documentatie al in de readme staat en daar staat weer niet dat je ook nog eens opties in het perl script hebt en moet aanpassen.

en dan staat de clearlog variabele nog eens default op 1. HIJ CLEARED ALLE LOG FILES !!!!!

hmm een boek perl is ook heel makkelijk:
if ($clearLog==1) {
if ($error==0) {
leuk zulke vergelijkingen. Maar dat zijn toch booleans? die vergelijk je niet maar die evalueer je.
code:
1
2
3
    if ($clearLog==1) {             # Maak de console-log leeg als de vlag clearLog gelijk 1 is
        &clearConsoleLog; 
    }

je gata de log file toch clearen ondanks dat de $error op 1 kan staan? NOT DONE. want in je eigen kommentaar staat :
# Mocht het lezen van de console-log geen informatie opleveren dan moet de oude
} # informatie in het doelbestand bewaard blijven om te voorkomen dat er tijdelijk
# onzin staat.

• Onno
  • Niet online
En in IE bestaan ze wel... lekker puh... maar goed...
Microsoft wenst zich wel vaker niet aan standaarden te houden. Dat neemt niet weg dat ze er wel gewoon zijn.
Ik ga het niet nog honderdduizendmaal herhalen voor de mensen die nog steeds menen dat Netscape de browser-oorlog heeft gewonnen.
Score -1, flamebait.
Beoordeel het SCRIPT dat de log doorzoekt en niet het script dat de stats maakt, want die hebben geen ene reet met elkaar te maken.
Beweert iemand dat dan? Nee toch? Alleen wordt er door de url die jij hier plakt opgemerkt dat jij ppstats zo verbouwd hebt dat ie niet meer Netscape compatible is. Daar mag best wat van gezegd worden, en daar zou je ook best normaal op kunnen reageren.

Tuurlijk hoor je liever commentaar op het onderwerp waar je een thread over begonnen bent, maar sluit dat elk ander onderwerp uit? Neuh.
PS> Onno; ik had jou hoger ingeschat.
Ik jou ook. Pesce gaan betrekken bij iets voor iets wat ie helemaal niet gedaan heeft. Ja, dat is lekkere manier van je verdedigen zeg. (en waarom zou je dat uberhaupt moeten doen? :?)

• Dutchman!
maar leuk initiatief hor, ik was al op zoek naar zoiets dergelijks een tijdje terug :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[Overbodig]

• 0rbit
Stupid : Lees nou eerst maar eens WELKE log hij cleared. Lezen is the keyword here...

• 0rbit
Ondersteunt Netscape 4.7 eigenlijk CSS1 of CSS2?

• Dutchman!
CSS 1 en redelijk brak dacht ik

• 0rbit
Nou okee, dan ligt daar het probleem van de CSS die ppstats maakt. Een huisgenoot van mij heeft dat eens omgebouwd omdat hij zo geilt op gekleurde scrollbalkjes enzo.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 11:58 schreef Mr_Atheist het volgende:
Stupid : Lees nou eerst maar eens WELKE log hij cleared. Lezen is the keyword here...
ooh maar dat maakt niet uit. Hij cleared de consolelogfile en dat staat niet duidelijk in de documentatie. Misschien dat andere programma's daar toch nog gebruik van willen maken. I'll sue you for this :Y)

• Onno
  • Niet online
Een huisgenoot van mij heeft dat eens omgebouwd omdat hij zo geilt op gekleurde scrollbalkjes enzo.
@Home heeft op hun site voor @Homers ook hele geile gekleurde scrollbalkjes, die wel werken in Netscape...

(vraag me alleen niet hoe :))

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Mr_Atheist, ziet er goed uit :7.

Maar in het voorbeeldje heeft het scriptje het kleuren "thema" van jouw proxyserver.

[newbie]
Haalt jou script de kleurcodes uit ppstats.css of staan die in jou eigen scriptje?
[/newbie]

offtopic:
Nu we het toch over geile scrollbars hebben. Onze homepage bestaat uit 3 frames, en in een van die frames wil ik eventueel de scrollbar aanpassen. Kan dit alleen via .CSS bestandjes of kan dit ook direct in .html bestanden gezet worden?

PS. Hoe zorg je dat je Hostnames (teamleden) met hoofdletters weergegeven worden? Als ik hoofdletters zet in rc5-dns.cache maakt ie er gewoon kleine letters van. Dit moet kunnen in samenwerking met striplog2.pl

• 0rbit
Ik heb de scrollbalkjes voor de mensen met Netscape maar aangepast. Het boeide mij persoonlijk nooit echt dat die balkjes gewoon in de windowsstijl weergegeven worden en het scheelt een hoop reacties die ik dan vervolgens weer verkeerd ga interpreteren... :)

In principe gebruikt dat PHP-voorbeeld niet de CSS van ppstats. Dit is weer voer voor een update. :)

Het gebruik van hoofdletters in de hostnames is een kleine tweak van diezelfde huisgenoot (Landen-icoontjes ook, maar daarvan is mij bekend hoe het precies werkt en waar in het script ik het moet aanpassen). Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar het hem ook weer in zat; ik heb vandaag weinig tijd.

Templer : Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die drie frames. Wat staat waar?

In principe kun je alles wat je met een CSS doet ook direct in HTML opnemen, maar dat is minder mooi, minder overzichtelijk etc...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mij doet dat php scriptje nix.. moet je soms een extra iets hebben om zo'n plaatje te genereren ?

Verwijderd

Weer een leuk voorbeeld hoe een positieve actie ff wordt afgezeken...

Wat is het hier toch een gezellige bende

just my 2 cts

• Dutchman!
Proxy 71: spuit 11 :z

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 22:17 schreef Dutchman! het volgende:
Proxy 71: spuit 11 :z
En dat bedoel ik nu... lekker is dat.... maakt niet uit hoeveel smiley's erbij staan ik vindt dit dus gewoon onbeschoft

• Dutchman!
dan verschillen wij daarover van mening.

Verwijderd

Zoiets had ik al een tijdje, maar dan in PHP.
Ik weet niet meer van wiet het af kwam.
Kijk maar even op http://webrunners.sprintweb.com/stat.php

Mail me maar als je het bestandje wil hebben.

• 0rbit
Voor het correct laten werken van dat PHP-script op een webserver moet je wel PHP hebben geinstalleerd. ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan toch een positief berichtje..
Heb je script wel in gebruik genomen, heb hem wel wat aangepast maar het resultaat heb ik aan jou te danken.
TNX!
(voorbeeld: http://duke.eu.org/dpc )

• 0rbit
Ach, ze waren niet direct negatief over het script; :) Ben blij dat ik tenminste een aantal mensen (die me al via ICQ hebben gecontacteerd) blij heb gemaakt :)

Oja, en klooi maar zo veel als je wilt met het script; als je nog goeie ideëen hebt hoor ik ze graag :)

• radial
  • Laatst online: 08:51

radial

Watch out

thnkz heb het prima aan het lopen klein beetje aangepast maar was bijna niet nodig.

krijg nu mooi alles te zien wat ik wil weten als ik aan het werk ben

heb gewoon de txt file zodat het in het ppstats script ingelezen wordt

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Heeft iemand het bijbehorende PHP scriptje al in linux draaiende gekregen ?

ik heb geen lood verstand van PHP dus ik kan er zelf weinig mee :)

• 0rbit
http://www.php.net biedt ook geen oplossing? Ik werk pas sinds kort met linux... Ben nog niet echt aan PHP toe...

Verwijderd

Ja :)

Met help van Webrunner is het uiteindelijk gelukt..

Waar je even goed naar moet kijken is of in je httpd.conf een regel staat voor PHP. Die stond bij mij standaard "geblocked"

Ook moet je natuurlijk wel php hebben geinstalleerd. Een voorbeeldje van hoe het er dan uitziet (ik heb OGR eruit gesloopt):
http://kma.shacknet.nu/stat.php

Verwijderd

Wil je dat delen Kav_ ?
Pagina: 1