Toon posts:

Scythe Mugen SCINF-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb de Scythe Mugen (SCINF-1000) vandaag via PCSilent binnengekregen.
Er zit echter een aluminium base onder ipv een koperen...... :?
Ik heb ge-googled maar kan nergens iets vinden over gewijzigde productspecificaties.
Ook op de site van PCSilent staat de koeler afgebeeld met een koperen base....
Iemand van jullie ervaring met dit fenomeen ?

edit: Ik vraag dit omdat ik het merkwaardig vind dat een dergelijk belangrijke wijziging niet bekend wordt gemaakt en ik het zaak vind een waarschuwing te geven aan potentiële kopers, niet omdat ik niet weet hoe te handelen in dit geval (hij gaat retour ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 20:22 ]

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
Weet je zeker dat het alu is? Kan ook best zijn dat er tegenwoordig een koperen base onder zit die voorzien is van een laagje nickel o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, of ze moeten de gehele base vernikkeld hebben......
Ook de bovenkant en het raakvlak met de heatpipes hebben een veraderlijk aluminium uiterlijk !

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Het is vernikkeld, vernieuwde versie van de koeler, hierdoor krijgt die alleen maar lagere temperaturen.
Zie ook:
http://www.hardware.info/...Buffalo_LinkStation_Mini/
:)

edit: NIET RETOUR DOEN DUS, het is geen aluminium!! gewoon vernikkeld dus betere koelprestaties.

[ Voor 19% gewijzigd door tjtristan op 09-08-2008 00:31 ]

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
@ tjtristan: Bedankt !!! gaat dus niet retour, tijdens googelen gemist...excuses !

ps. Deze info staat NIET in Hardware.info magazine no.3

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 10:17 ]

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 20:15
Inderdaad, als je het bovenste laagje eraf krapt (wat je dus niet moet doen!!) zal je zien dat er koper is.

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

idd gewoon vernikkeld, men koperen ninja is ook zo ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt, inmiddels geinstalleerd en hele fijne temps !

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die Scythe info wenst over de vernikkelde bases:

http://www.scythe-eu.com/...cpu-cooler-baseplate.html

Verwijderd

ik weet niet hoor maar door even op wikipedia gekeken te hebben zie ik daar toch echt dat nikkel aanzienlijk minder goed geleid dan koper,
waarom stoppen ze der dan toch een laagje nikkel op :S

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:09
op de link hierboven staat:

Due to its high susceptibility to oxidation, copper tends to corrode during the long transport from the factory to our distributors. There is no satisfactory way to avoid this corrosion. Because of this, all CPU coolers produced from the beginning of 2008 have a baseplate still consisting of copper, but this is now nickel-plated.

Dus het heeft met corrosie te make

Verwijderd

ok ;)

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
Ik vroeg me af of Scythe alleen maar voor het uiterlijk het koper vernikkelt of dat het ook met de warmteoverdracht te maken heeft...
Na wat zoeken op het internet kwam ik in dit artikel, bijna aan het eind, tegen dat de thermische geleiding van koper 4,01 gJ/cm·s·K bedraagt terwijl dat van koperoxide slechts een fractie daarvan is: 0,003 gJ/cm·s·K. (slechts 0,075 % van koper, terwijl nikkel 24% van koper haalt).

M.a.w.: nikkel is een veel betere thermische geleider dan koperoxide. Een flinterdun laagje zal waarschijnlijk bij nikkel amper iets uitmaken, maar bij koperoxide dus wel. Het is dus m.i. zeker niet alleen voor het uiterlijk gedaan.
Pagina: 1