[LCD TV] weigert breedbeeld 1360*768 weer te geven

Pagina: 1
Acties:

• Mauluz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11-2008
Ik heb zojuist nieuwe pc en nieuwe monitor aangeschaft voor mijn zus.
Ikzelf heb een samsum 26" en die gebruik ik als 2e monitor voor mijn dvd's en als tv e.d.

Heb haar aangeraden hetzelfde te doen, dus we hebben 26" Orion 26066 gekocht. Deze heeft VGA en moet 1360*768 ondersteunen.
Maar hoe ik het ook wend of keer, ik krijg uitsluitend 1024*768 op het scherm en wanneer ik hoger kies geeft hij alsnog dezelfde resolutie weer, alleen trilt het beeld enorm, alsof hij probeert uit te rekken, maar niet kan ofzo.

De pc is een core duo met een HD2400 (ATI) erin, met dual DVI output. Twee koppelstukjes DVI naar VGA en beide monitoren aangesloten. Beeldkwaliteit is prima, maar ik krijg die resolutie niet naar 1360 (kan ik wel met catalyst en windows beeldscherm instelling in de lijst selecteren). Enige wat ik dus telkens krijg is een trillent beeld. Het boekje van de LCD tv geeft wel aan dat deze resolutie zou moeten werken.

Voorafgaand onderzoek:
Laatste drivers ATI geinstalleerd
Powerstrip bekeken, leek mij erg ingewikkeld en misschien riskant om even te proberen.
Drivers gezocht via:
Exalto.be
http://www.orion-electric.co.jp
http://www.orion-europa.de/content/view/55/90/

Geen drivers... (is volgens mij ook niet nodig bij LCD tv's)

Is het probleem in Windows Vista Home Premium?
Is het de videokaart?
Of is mijn tv gewoon stuk?

Geen DVI op de tv, dus bijgeleverde DVI-VGA koppelstukjes zijn nodig.

Ook lijkt het trouwens alsof de optie "Kloon desktop" niet meer bestaat ook, en ik kan alleen kiezen uit extended. Ikzelf werk met winXP pro, ik heb geen idee of het uberhaubt kan in Vista...

Bedankt voor enige mogelijke tips alvast!

gr.
Robin / MauluZ

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet zo dat je via VGA op veel TVs maar tot 1024*768 gaat. Heb je ook HDMI op die TV?
Drivers zul je idd niet vinden, gezien je die niet nodig hebt voor een monitor, enkel voor je videokaart die de monitor aanstuurt.

• Mauluz
Zit wel HDMI op de tv, maar niet op de pc.

In het boekje van de tv staat een lijstje met ondersteunde resoluties, waaronder 1280*768 en 1369*768, lijkt me dus dat dit geen probleem mag geven.

Ook heb ik inmiddels met de composiet TV-out geprobeerd beeld te krijgen, maar ook hier krijg ik een half-bakke breedbeeld (niet vullend) en maximaal 25iHz en kwaliteit is om van te kotsen dan (Composiet, hehe...)

Ik wil gewoon een kloon van de desktop op die 26" krijgen, met een resolutie 1280*1024 op de 19" lcd, en 1360*768 op de 26" lcd tv.

Als het nou een vista probleem is, dan mieter ik die eraf en gooi ik winXP erop, maar vista is bijgeleverd, dus laat ik liever staan (eindelijk een legale windows :O)

"If It Moves, Shoot It !! If It Doesn't Move, Shoot It Anyway, It Might Move Later !!"

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 03:42
Ik ben bang dat dit een beperking is in de betreffende LCD TV, net wat Terw_Dan zegt.
Zelf hebben wij ook LCD tv (weliswaar van JVC) maar die doet op D-Sub ook alleen maar 1024*768 bij 60Hz. Terwijl het scherm zelf een resolutie heeft van 1366*768, via HDMI zou hij dit wel weer moeten kunnen geven.

My favorite programming language is solder.

• Mauluz
Hmm, heb net getest op pc met windows xp pro, en zonder DVI plug.
zelfde probleem. TV weigert gewoon resolutie neer te zetten die volgens het boekje zou moeten werken...

Jammer, de kwaliteit van het scherm is prima verder (voor dvd en PS3 enzo) en de prijs ook (399), maar helaas, de resolutie heeft er geen zin in ofzo... :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beste wat je dan kunt doen is het ding via HDMI aansluiten. Een DVI naar HDMI kabel kost zo'n $11 als je het via dealextreme besteld.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

refresh te hoog ?

Iperf

Pagina: 1