• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo,

Ik was voornemens om een TV-'stick' te kopen zodat ik TV kan kijken op mijn iMac. Mijn plan is dus de stick gewoon via een coax kabel aan te sluiten. Ik heb een standaard TV-abonnement, analoog dus. Ik ben echter helemaal niet thuis in deze materie en dat maakt het zoeken en vinden van antwoorden op de volgende twee vragen erg moeilijk:

1 - Wat voor kwaliteit kan ik verwachten? Mijn scherm is 1680x1050 en ik wil op plusminus 25% van mijn schermgrootte TV kijken, dus naast andere programma's. Is de kwaliteit enigszins vergelijkbaar met een van internet gedownloadde film, of veel slechter?

2 - Om mijn iMac te bereiken moet ik een kleine tien meter overbruggen. De kabel ligt alleen naast een internetkabel (dus geen stroom- of audiokabels). Krijg ik dan last van signaalverlies of iets dergelijks, of is dit wel te doen?

Zoals gezegd: over vraag één vind ik wel wat op internet, maar meestal gaat het dan om digitale TV. Als ik zoek op vraag twee krijg ik allerlei wiki-pagina's met wiskundige vergelijkingen en ohm-tekentjes...ik weet weinig tot niet af van dit onderwerp, dus hopelijk kan iemand me er wat meer over vertellen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Analoge tv (PAL) heeft een resolutie van 720x576. Wanneer je dus op een 1/4 van je scherm gaat kijken, is de kwaliteit goed te doen. Fullscreen op een afstandje is ook goed te doen. Ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de kaart en de software.

Ik heb hier zelf ook een analoge kaart en kijk geregeld op fullscreen (ook 1680x1050). Ik vind de kwaliteit voldoende, uiteraard haal je geen DVD kwaliteit. Ik gebruik hierbij Dscaler, een van de betere tv-kaart software.

10 meter lijkt me verder geen probleem om te overbruggen. Ik zou wel gebruik maken van goede kabels en connectors. Liever een yoko tokie Gamma kabels, Hirschmann wordt hier vaak op Got aangeraden.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Dank. Ik heb deze 'kaart' besteld: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=328511, en 10 meter Hirschmann coax kabel.

Als software wil ik EyeTV gebruiken. Samen zal dat wel goed genoeg zijn om een Championsleaguewedstrijd te volgen onder het surfen en chatten :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32
leokennis schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:24:
Dank. Ik heb deze 'kaart' besteld: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=328511, en 10 meter Hirschmann coax kabel.
Dat is een DVB-T kaart/stick, hiermee kan je dus geen analoge kabel-TV ontvangen.

• Operations
  • Laatst online: 23-01 09:38
Voor analoge tv moet je richting de Hauppage MCE150 (of de MCE500 voor een dual tuner) of de Saberview 2020 denken. Zelf zou ik voor de hauppage kaart gaan, zijn uiteraard nog wel wat andere alternatieve maar dit zijn toch wel de 2 beste volgens de reviews dat is ook wel de algemene indruk hier op tweakers. Waarbij ik persoonlijk de MCE500 gebruik en die zelf duidelijk beter vind dan de saberview 2020 en heb ze allebei getest. Heb daar laatst nog een topic over geopend zoek anders maar ff.

Kort samengevat: Voor analoge tv op je pc neem een hauppage MCE150 en als je ook nog tegelijk wilt opnemen en kijken of 2 dingen tegelijk wilt kunnen opnemen neem de MCE500. Software kan ik niet zo veel over zeggen ik gebruik mediaportal maar dat is best een hoop configureren voor alleen een beetje tv kijken. Wellicht is mediacenter van windows een optie? IS gewoon WIndows XP Home maar dan met een mediacenter schil erbij werkt "out-of-the-box" maak al erg goed.

Pfff de korte samenvatting is ook nog best lang geworden ;)

Wat je ook doet voor analoge tv je moet geen DVB-C, DVB-T op DVB-C hebben. DVB is namelijk voor digitale tv. Digital Video Broadcasting geeft het misschien ook al wel een beetje weg ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 08-08-2008 22:45 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm...kon gelukkig nog annuleren. Ik dacht: coax aansluiting=werkt.

Maar goed..zit er in deze lijst iets wat niet PCI is (iMac=geen PCI), maar USB en wat ook analoog kan ontvangen?

http://www.elgato.com/elg.../EyeTV-3/product3.en.html

[ Voor 9% gewijzigd door sjaakaq op 08-08-2008 23:10 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32
Operations schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:40:Pfff de korte samenvatting is ook nog best lang geworden ;)
Kan ik me ook in vinden, maar het moet natuurlijk allemaal ook wel werken op een Apple - iMac.

[ Voor 51% gewijzigd door The_Doman op 08-08-2008 23:11 ]

• Noork
  • Niet online
Ik weet niet of er nog Analoge USB sticks te vinden zijn. Maar er zijn nog wel Hybride sticks te vinden, voor zowel analoog als digitaal. Dan zit je ook goed voor de toekomst.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Oke ik heb deze gevonden:

pricewatch: Hauppauge WinTV-HVR-900

Als de experts nog een keer zouden willen kijken: deze kan analoge TV ontvangen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Dat WinTV klinkt wel verdacht voor een mac..

|>

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Operations schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:40:
Voor analoge tv moet je richting de Hauppage MCE150 (of de MCE500 voor een dual tuner) of de Saberview 2020 denken. Zelf zou ik voor de hauppage kaart gaan, zijn uiteraard nog wel wat andere alternatieve maar dit zijn toch wel de 2 beste volgens de reviews dat is ook wel de algemene indruk hier op tweakers.
Zo'n MCE150 kaartje zou ik alleen niemand meer aanraden tegenwoordig, aangezien ze niet meer werken met 4GB RAM / een 64bits OS. Geldt afaik ook voor de MCE500.
leokennis schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:20:
Oke ik heb deze gevonden:

pricewatch: Hauppauge WinTV-HVR-900

Als de experts nog een keer zouden willen kijken: deze kan analoge TV ontvangen?
Die kan het beide. Wat overigens ook wel leuk kan zijn, volgens mij kun je ned1/2/3 gratis ontvangen via DVB-T (== Terrestrial, Digitenne dus).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Noork
  • Niet online
simon schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:22:
Dat WinTV klinkt wel verdacht voor een mac..
Idd, ik lees dit:
Systeem eisen
Microsoft® Windows® XP Service Pack 2.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Op de site van EyeTV (maker van Mac-TV kaarten e.d.) staat dat deze ondersteund wordt door hun TV software (die je ook los kan kopen): http://www.elgato.com/elg.../EyeTV-3/product3.en.html

leoaq.fm // Jeune Loop

• Noork
  • Niet online
leokennis schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:30:
[...]

Op de site van EyeTV (maker van Mac-TV kaarten e.d.) staat dat deze ondersteund wordt door hun TV software (die je ook los kan kopen): http://www.elgato.com/elg.../EyeTV-3/product3.en.html
Ik verwees naar de Hauppage. EyeTV is inderdaad meer Mac specifiek. Zie ook b.v. hier: Welke TV kaart voor de Mac?

• Xander
Noork schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:32:
[...]

Ik verwees naar de Hauppage. EyeTV is inderdaad meer Mac specifiek. Zie ook b.v. hier: Welke TV kaart voor de Mac?
De Hauppage staat op de site van EyeTV...

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:32:
[...]

Zoals Xander ook zegt: de EyeTV software (voor OS X) ondersteunt de Hauppage, er zullen wel een soort drivers inzitten ofzo.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Noork
  • Niet online
Xander schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:34:
[...]
De Hauppage staat op de site van EyeTV
Aha ik zie het nu ook staan. Tja, dan mag je er toch vanuit gaan dat deze werkt met EyeTV op de Mac.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik zal binnenkort verslag doen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik zal binnenkort verslag doen :) Iedereen iig bedankt voor de hulp en verduidelijking en voor het mij behoeden voor een miskoop ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Operations
Xander schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:25:
[...]

Zo'n MCE150 kaartje zou ik alleen niemand meer aanraden tegenwoordig, aangezien ze niet meer werken met 4GB RAM / een 64bits OS. Geldt afaik ook voor de MCE500.

[...]
Dit is correct maar of dit bij de MAC ook zo is weet ik niet en/of de TS 4GB heeft weet ik ook niet.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Operations schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Dit is correct maar of dit bij de MAC ook zo is weet ik niet en/of de TS 4GB heeft weet ik ook niet.
Jawel...heb 4GB RAM. Maar waarom zou zo'n ding niet meer werken als je meer RAM hebt?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Operations
leokennis schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:28:
[...]

Jawel...heb 4GB RAM. Maar waarom zou zo'n ding niet meer werken als je meer RAM hebt?
Werkt wel je moet alleen de functie memory remap uitzetten in je BIOS waardoor je niet de volle 4GB kan gebruiken. Heb je dan ook een 64 bits OS?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Operations schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:34:
[...]

Werkt wel je moet alleen de functie memory remap uitzetten in je BIOS waardoor je niet de volle 4GB kan gebruiken. Heb je dan ook een 64 bits OS?
Pff geen idee...gewoon OS X. Ik weet iig dat mijn 4GB geheugen herkend en gebruikt wordt, dus niet dat maar 3 van de 4GB echt gebruikt kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 10-08-2008 10:31 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Xander
leokennis schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:28:
[...]

Maar, je hebt ook helemaal geen MCE150 (PCI kaartje) besteld! ;)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
GVD, lekker is dat.

http://forums.elgato.com/viewtopic.php?f=12&t=2156

Op de site van EyeTV staat dat de Hauppage HVR-900 wordt ondersteund. Dus die koop ik. Ik krijg een doos, een bon, etc. waarop HVR-900 staat. Alleen op de stick staat: HVR-900H...dat schijnt dus een nieuwe versie ofzo te zijn, of een Europese versie, of whatever. In ieder geval is de enige plek waar die H erachter staat de stick zelf. De manual en alles heeft het over de HVR-900.

Maar goed...EyeTV herkent de HVR-900H dus niet :( Op dat forum staat dat ze 'ermee bezig zijn' dus in gewone mensen taal: 'over een jaar misschien'.

Daat zit je lekker mee...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Noork
  • Niet online
leokennis schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:54:
Dus die koop ik. Ik krijg een doos, een bon, etc. waarop HVR-900 staat. Alleen op de stick staat: HVR-900H..

Maar goed...EyeTV herkent de HVR-900H dus niet
Gewoon terug sturen dan, en verder kijken naar een andere. Desnoods de aanbieders mailen en vragen of het de gewone of de H-variant is.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:24:
[...]

Gewoon terug sturen dan, en verder kijken naar een andere. Desnoods de aanbieders mailen en vragen of het de gewone of de H-variant is.
Tja...ik heb maar meteen een RMA aangevraagd. Ik koop deze wel: http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

leoaq.fm // Jeune Loop

• Noork
  • Niet online
leokennis schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:37:
Tja...ik heb maar meteen een RMA aangevraagd....
RMA is wat anders. Dan gaat het over een product dat niet werkt. Jij moet hem gewoon terug sturen en je beroepen op de Wet kopen of afstand.
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. bron: http://www.vergelijk.nl/info/wetkopenopafstand/

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nou ja, dit staat op de site waar ik het besteld heb:
Het kan voorkomen dat u bestelde product(en) na ontvangst naar ons wilt retourneren. Als u hiertoe besluit, dient u zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling (de zogenaamde afkoelperiode), een RMA aanvraag voor retourzending te doen. Wij controleren de aanvraag. Alleen na onze goedkeuring kunnen product(en) binnen 11 dagen, na ontvangst van de bestelling, gefrankeerd naar ons teruggestuurd worden. 4Launch zal vervolgens de aankoopwaarde van producten binnen 10 dagen crediteren indien de producten en de verpakking in dezelfde staat worden geretourneerd als bij de levering het geval was. Producten mogen uit de verpakking worden gehaald, maar dienen ongebruikt, als nieuw, in een onbeschadigde verpakking (gelijk aan de originele verpakking) en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.

Indien u een gehele bestelling (dus niet slechts enkele artikelen uit de betreffende bestelling) terugstuurt binnen de afkoelperiode van 7 werkdagen, heeft u tevens recht op teruggave door 4Launch van de reeds aan u in rekening gebrachte bijdrage in de verzendkosten van die bestelling.
Min of meer hetzelfde dus.

Heb het ding inmiddels teruggestuurd en een bod uitgebracht op een echte HVR900...(toch iets voordeliger dan die EyeTV).

leoaq.fm // Jeune Loop

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Heb inmiddels maar een EyeTV Hybrid gekocht, was in de aanbieding voor €99,- ipv. €130,-, maar dat is dus wel inclusief EyeTV software.

De kwaliteit valt me erg mee moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://i508.photobucket.com/albums/s330/leokennis/Afbeelding1-1.png

Afbeeldingslocatie: http://i508.photobucket.com/albums/s330/leokennis/Afbeelding2-1.png

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1